Tienaan lähes 100 k vuodessa, mutta olen kateellinen työttömille
Kommentit (47)
Minä en tienaa kuin puolet tuosta enkä kadehdi työttömiä. Minä halveksun sakkia, jolla ei ole kykyjä eikä haluja elättää itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tienaa kuin puolet tuosta enkä kadehdi työttömiä. Minä halveksun sakkia, jolla ei ole kykyjä eikä haluja elättää itse itseään.
Muista tuo kun joudut itse työttömäksi.
Minäkin olen työttömänä koska en kykene väsymyksen vuoksi kokoaikatyöhön. Teen osa-aikatyötä saaden työmarkkinatukea. Teen kuukaudessa 30-40h ainoastaan että saan tienattu vähän lisärahaa työmarkkinatuen päälle. Muuten olen kotona ja Vauva-palstalla. Kovin suurta rahapulaakaan ei ole, tilillä on 40ke enkä käytä niitä vaan säästän pikkuhiljaa hurjista 1000e/kk netto tuloistani säästöön kuukaudessa noin 200-400€. Ei tämä hääppöistä elämää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakentanut elämäni niin, että siitä ei ole pelkoa. On ala, jossa on huutava työvoimapula ja omaisuutta siten, että elättää pystyn itseni lopun ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V.tuttaa s.aatanasti kun ne saa jäädä nukkumaan aamuisin ja mä lähen yöihin perse ruvella ansaitsemaan!
Kyllä minä herään joka arkiaamu katselemaan kun työläiset kiiruhtaa sorvin ääreen.
Mikä sen mukavempaa viihdettä kahvin juonnin lomassa, kun katsella miten duunarit painaa tukka putkella vanhoilla Volovoilla maantietä pitkin johonkin raksalle kesähelteellä.
Taitaa mennä suurin osa palkastakin Volovon bensakuluihin.
Minä taas lähden ihan mielelläni aamuisin töihin vaikka palkka ei ole kovin kummoinen. Tuntee itsensä hyödylliseksi kansalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakentanut elämäni niin, että siitä ei ole pelkoa. On ala, jossa on huutava työvoimapula ja omaisuutta siten, että elättää pystyn itseni lopun ikää.
No kivat sulle.
Minä sairastuin nuorena ja jouduin sen takia työttömäksi.
Niinhän se on, että toiset tekee töitä hullun lailla ja toisilla ei ole töitä ollenkaan. Ap:lle ehdotan vuorotteluvapaata, vaikka palkatonta.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, että toiset tekee töitä hullun lailla ja toisilla ei ole töitä ollenkaan. Ap:lle ehdotan vuorotteluvapaata, vaikka palkatonta.
Ei ole töitä, kun eivät halua niitä tehdä. Suomessa on työvoimapula.
T. 35 vuotta työhistoriaa takana ilman ainuttakaan työttömyyspäivää
se että yrittää esitellä tienestiään somen törkysivustolla kertoo paljon muusta kuin fiksuudesta tai pikemminkin se kertoo korvien välisestä tyhjyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kadehtivat työttömiä, mutta eivät sitten kuitenkaan irtisanoudu töistään. Sisimmässään siis tietävät että ei se mitään herkkua ole.
Joo se on sitä ihmisvihaa jota pitää purkaa itseään huonompiin. On maailman yksinkertaisinta päästä työttömäksi jos oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä on vain 15 avointa paikkaa ja kaikkiin tarvitaan joku koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kadehtivat työttömiä, mutta eivät sitten kuitenkaan irtisanoudu töistään. Sisimmässään siis tietävät että ei se mitään herkkua ole.
Tämä. Jos he tosissaan kadehtisivat niin heittäytyisivät itse työttömäksi. EIvät halua ajatella, että moni on työtön vastoin tahtoaan. Heidän erinomaisuusharhansa menisi piloille. Turvallisempaa tuomita norsunluutornista turvallisesti alempi sakka kuin astua heidän joukkoonsa kokeilemaan.
Ei kukaan voi kadehtia työttömiä. Mustaa huumoriahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää muuttaa muualle! Pakkoko on asua jossain pihtiputaalla.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä haluaa töihin, mutta ei pääse. Ei oteta. "Valintamme ei kohdistunut sinuun, valitettavasti emme valinneet sinua tällä kertaa, Oli paljon hyviä hakijoita joista valitsimme sopivat.."
Työttömyyttä ei tajua, ennen kuin sen kokee itse- ketju olisi hyvää luettavaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää muuttaa muualle! Pakkoko on asua jossain pihtiputaalla.
En muuta.
Minulla on perhe ja oma talo.
Joku viisas tuolla ehdottikin vuorotteluvapaata, mikä on mielestäni loistava idea sinun tilanteessasi jos se vain onnistuu. Pääset maistamaan ja kokeilemaan oloneuvokseksi heittäytymistä.
Onhan sinulla kunnon sijoitussuunnitelma, jonka avulla siirryt pois työelämästä jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää? Tuolla tulotasolla se onnistunee todennäköisesti varsin helposti. Muistat vain, että tarpeeksi pienet menot, jolloin se tapahtuu aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Toiset eivät ole koskaan tyytyväisiä. Aina kadehditaan muita, aina on jollain asiat vielä paremmin. Se on sääli ettei olla koskaan tyytyväisiä mihinkään. Usein ne ihmiset joilla asiat on huonosti, osaavat nauttia pienistäkin asioista.
Juuri näin. Itseäkin välillä potuttaa työpäivän aamut kun väsyttää eikä millään haluis lähtee töihin. Sit tilipäivänä taas on tyytyväinen. Nyt on velat maksettu ja jää jo säästöönkin pahan päivän varalle kun se tuleva lama iskee.
Tottakai voi.
I dont feel you.