Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vinkuu 2000e pelitietokonetta

Vierailija
19.06.2022 |

Hän haluaa näköjään sitten tuhlata siis kaksituhatta euroa johonkin pöytätietokoneeseen. Mihin ihmeeseen noin kallista konetta ja viel pöytätietokonetta muka tarvitaan? Ei tossa ole mitään järkeä. Ja meillä siis yhteinen tili käytössä. Kyllähän tässä itku tulee...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kun ostaisi matkailusta tykkäävälle muijalle postikortin :)

Tai kallista laukkua himoitsevalle naiselle muovipussin

Vierailija
22/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi oikein hyvin, jos itse saisin sitten lähteä vastaavalla summalla lomareissuille. Mutta sehän ei taas miehelle käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaisi tuollaisessa aloituksessa kertoa vähän enemmän lähtotilanteesta

-mikä teidän taloudellinen tilanne on? Onko esim säästötilillä jo 10000€ josta voisi ottaa tuon koneen hinnan vai pitäisikö ottaa lainaa ja tinkiä ruokamenoista

- ilmeisesti mies pelaa nytk8n jollain koneellla? Saako siitä myydessä osan uuden koneen hinnasta ja tarviiko mies oikeasti paremman koneen? Vai onko mies päättänyt aloittaa uuden harrastuksen ja heti kalliilla koneella.

-miten tienaattte ?

- miten käytätte rahaaa yleensä? Ostaako toinen jatkuvasti paljon itselleen asioita ja jos nii. Kumpi?

Vierailija
24/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käy töissä ja tienaa, niin eiköhän hänelläkin ole oikeus ostaa itselleen harrastusvälineitä. Sitten jos on ap:n elätettävänä, niin asia on eri. Tai jos rahat on oikeasti tiukassa ja kaupassakin pitää laskea senttejä että voiko ostaa ruokaa, niin silloin on pelikoneet unohdettava toistaiseksi.

Vierailija
25/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse tulit vinkumaan vauvalle? uliuliuliuliuli

Vierailija
26/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minulla on 1500 euron pelitietokone. Ostin omilla rahoillani. Pelaan noin 10 tuntia viikossa. Arkeni hoidan hyvin, liikun tarpeeksi, käyn töissä ja syön terveellisesti.

Ainoa asia, mikä AP:n postauksessa hämmästyttää on tuo "yhteinen tili". Eikö teillä muka ole omia tilejä?

Pääsääntöisesti omat harrastukset maksetaan omasta pussista, jos molemmat käyvät töissä ja on sovittu, että yhteisestä tilistä maksetaan yhteiset pakolliset menot (vuokra, vesi, sähkö, netti, jne).

Tähän minäkin pelaavana naisena kiinnitin huomiota. Ei tule kuuloonkaan, että ostaisin pelivermeitä tai muita harrastejuttujani yhteiseltä taloustililtä. Omilla rahoilla ne on hankittava ja säästettävä se haluttu summa.

Pöytäkoneita ja/tai osia joutuu uusimaan säännöllisin väliajoin tekniikan kehittyessä, että sen puolesta se ei ole mikään "halpa" harrastus, mutta toisaalta monessa muussa harrastuksessa on vuosittaiset maksut. Konsoleissakin joutuu ostamaan uuden konsolin tekniikan mennessä eteenpäin. Pitäisin silti pelaamista edullisena harrastuksena moneen muuhun verrattuna, vaikka kokonaisen pelikoneen uusiminen kerralla maksaakin aina vähän enemmän kuin uusi sähkymaila.

Vierailija
27/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse tulit vinkumaan vauvalle? uliuliuliuliuli

Voisitko ystävällisesti poistua keskustelustani?

Vierailija
28/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alapeukuista ja teidän vihaa sisältävistä kommenteista. No, olkaa vain tyytyväisiä, kun saitte tehtävänne suoritettua: saitte minut nyt oikeasti itkemään.

t: ap :(

Vierailija
29/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
30/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minulla on 1500 euron pelitietokone. Ostin omilla rahoillani. Pelaan noin 10 tuntia viikossa. Arkeni hoidan hyvin, liikun tarpeeksi, käyn töissä ja syön terveellisesti.

Ainoa asia, mikä AP:n postauksessa hämmästyttää on tuo "yhteinen tili". Eikö teillä muka ole omia tilejä?

Pääsääntöisesti omat harrastukset maksetaan omasta pussista, jos molemmat käyvät töissä ja on sovittu, että yhteisestä tilistä maksetaan yhteiset pakolliset menot (vuokra, vesi, sähkö, netti, jne).

Nih. Onko selvä ap? Ei yhteisiä tilejä. Jokainen maksaa ennalta sovitun prosenttiosuuden mukaan (tämä määräytyy sen mukaan, mitä kumpikin tienaa) yhteisistä menoista tietyn osuuden. Esim. mies maksaa vähemmän vedestä, koska sillä on lyhyt tukka ja käy suihkussa vain neljä kertaa viikossa. Vaimo maksaa ruuasta 75%, koska syö keskimäärin 2100 kaloria päivässä ja mies syö 3200 kaloria. Jouluna ja juhannuksena maksetaan 50-50, koska mukana on herkkuja ja muuta, jotka tasaavat noita kalorilukuja. Ja kuka sitä nyt juhlapyhinä alkaisi nipottamaan. Sähköstä maksetaan puolet ja puolet. Molemmat saa yhtä paljon taskurahaa, paitsi enemmän tienaava saa enemmän, koska tienaa enemmän ja muuhan olisi loisimista. Yhteisellä päätöksellä on lopetettu lahjojen ostaminen, koska naista ahdistaa, jos se saa jonkun lahjan, josta se ei ehkä tykkää. Ja sitten ilmasto ja tavaraa on jo liikaa maailmassa. Jos käydään yhdessä kahvilla, kahvit maksetaan vuorotellen ja kahvilla saa käydä vain niissä paikoissa, joissa kahvit ja pullat maksaa yhtä paljon. Jos tulee hinnannousua paakkelsseihin, se hyvittää, joka saa siitä etua. Jos lähdetään matkalle, voidaan mennä vain sellaisiin paikkoihin, joihin vähemmän tienaava voisi yksinkin mennä. Missään tapauksessa vähemmän tienaava ei saa ottaa vastaan mitään taloudellista hyväntekeväisyyttä puolisoltaan. Jos mies menettelee näin, hän on luuseri, jos nainen, hän on loinen. Onko selvä? Ja avioehtohan teillä luonnollisesti on, koska kaikki liitot päättyy eroon, sanoo lakitoimiston tietäjä (yhtään ei ole hänellä oma lehmä ojassa).

Vierailija
31/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei paljon vaatinut vaivaa...=)

Vierailija
32/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette selvästi väärä mätch. Mä voisin huolia miehes, pidettäs lystiä :)

Vierailija
33/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:lla olla muitakin ongelmia miehensä kanssa jos tietokoneen hommaaminen saa itkemään. 

Vierailija
34/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI PÖYTÄTIETOKONEET PITÄISI LAITTAA LIUKUMAAN VESILIUKUMÄKEA ALAS. JA HELVETIN KOVILLA VAUHDEILLE SYVÄÄN ALTAASEEN.

Vierailija
35/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei se osta amd merkkisiä komponentteja. Pelkästään rikolliset käyttää niitä.

Tämän opin kun poliisit tulivat hakemaan meidän teiniä kuulusteluihin.

Vierailija
36/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI PÖYTÄTIETOKONEET PITÄISI LAITTAA LIUKUMAAN VESILIUKUMÄKEA ALAS. JA HELVETIN KOVILLA VAUHDEILLE SYVÄÄN ALTAASEEN.

Psykoosit tulilla?

Vierailija
37/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PALAA TAKAISIN KLINIKALLE APINA!

Vierailija
38/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti 4000e koneen. No omat ovat rahansa. On se välillä katunut, ehkä tuo 2k€ ois riittänyt...

Vierailija
39/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi nyt se hetki, kun mietitään perheen rahankäyttö uudelta pohjalta. Yhteinen tili ei voi tarkoittaa sitä, että toinen voi käyttää sieltä pelkästään omaan käyttöönsä 2000e.

Jos tilanteenne on se, että molemmat tienaavat osapuilleen yhtä paljon ja ihan kaikki rahat eivät mene elämiseen, on aika helppo siirtyä minun rahat, sinun rahat ja yhteiset rahat-systeemiin. Eli yhteiset asiat hoidetaan sieltä yhteiseltä tililtä, jonne kumpikin siirtää sovitun summan kuukausittain. Ja loput rahat voi kumpikin käyttää miten parhaaksi näkee.

Jos teidän rahat menevät aika pitkälle pelkkään elämiseen ei ylläoleva oikein ihan tuossa muodossa toimi. Lähinnä siksi, että sen yhteisen tilin rahat voivat joskus loppua ja silloin pitäisi löytyä jommaltakummalta lisää (usein vain sillä on, joka on tarkempi rahan suhteen) Toisaalta, tuossa tilanteessa 2000 euron pelikoneen voi myös unohtaa.

Ja onhan noita variaatiota sitten aina sen mukaan, jos toisella on isommat tulot jne.

Vierailija
40/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin pojalle yli kahden tonnin pelikoneen. Auttoi eräänä kesänä minua niin paljon, että halusin ostaa, vaikka olen itse pitkäaikaistyötön. Rahaa oli kuitenkin reippaasti säilössä ja halusin tuon hänelle ostaa, kun kavereillakin oli pelikoneet. Ostin tarjouksesta paljon paremman kuin kavereilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme