Voiko missään palveluissa (vero, kela, vakuutus, pankki, maistraatit ym.) asioida enää muuten kuin sähköisesti?
Pitäisi hoitaa eräs hieman mutkikkaampi kiinteistöveroasia, joten kävin verotoimistossa. Nuori verohenkilö kertoi että ei osaa auttaa ja kehotti katsomaan nettisivuilta (heillä toimii joku kiinteistöverotiimi, jolle asiat keskitetty). En löytänyt. Jos tietäisin mitä lomakkeita milloinkin pitää täyttää niin ok mutta en tiedä. Bottikaan ei osaa auttaa.
Ärsyttää kun kaikki asiakaspalvelu on nykyään itsepalvelua eikä oikeastaan keneltäkään voi kysyä jos ei tiedä.
Käytän työssäni koko ajan tietokonetta eikä verkkoasiointi sinänsä ole ongelma, monestihan se on varsin kätevää jos tietää mitä hakee tai tekee vaikka ostoksia. Mietityttää vain kun missään ei ole enää asiantuntijaa paikan päällä tai puhelimen päässä. Mikä niiden ihmisten tilanne, jotka ei asioi muutenkaan lainkaan verkossa?
Kommentit (9)
Kai verottajalle voi vielä soittaa, kiinteistöveroasioille oli näköjään oma puhelinnumero, josta todennäköisesti vastaa joku, jolla on enemmän tietoa kuin viraston aspalla.
Vierailija kirjoitti:
Varaamalla ajan voi vielä asioida virastoissa paikanpäällä.
No kun ei voi. Vero.fi -sivuilla ensinnäkin lukee muutenkin että Vältä verotoimistossa asiointia.
Lisäksi nyt lukee että 1.6.–31.8.22 toimipiste palvelee ajanvarauksella vain aiheella "henkilötunnus ja veronumero ulkomaalaiselle työntekijälle" Eli jos ei ole tuosta kyse, niin ei voi asioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaamalla ajan voi vielä asioida virastoissa paikanpäällä.
No kun ei voi. Vero.fi -sivuilla ensinnäkin lukee muutenkin että Vältä verotoimistossa asiointia.
Lisäksi nyt lukee että 1.6.–31.8.22 toimipiste palvelee ajanvarauksella vain aiheella "henkilötunnus ja veronumero ulkomaalaiselle työntekijälle" Eli jos ei ole tuosta kyse, niin ei voi asioida.
Entäs 1.9.22 ?
Kyllä on pakko voida asioida muutekin kuin sähköisesti, koska esim edunvalvonnan alaisten henkilöiden asioita ei voi muuten hoitaa
Vierailija kirjoitti:
Kai verottajalle voi vielä soittaa, kiinteistöveroasioille oli näköjään oma puhelinnumero, josta todennäköisesti vastaa joku, jolla on enemmän tietoa kuin viraston aspalla.
Mistä löysit kiinteistöveroasioille puhelinnumeron? Jos viitsit, niin laita linkki tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaamalla ajan voi vielä asioida virastoissa paikanpäällä.
No kun ei voi. Vero.fi -sivuilla ensinnäkin lukee muutenkin että Vältä verotoimistossa asiointia.
Lisäksi nyt lukee että 1.6.–31.8.22 toimipiste palvelee ajanvarauksella vain aiheella "henkilötunnus ja veronumero ulkomaalaiselle työntekijälle" Eli jos ei ole tuosta kyse, niin ei voi asioida.
Entäs 1.9.22 ?
Sitä en tiedä mutta siihen vielä aika pitkä aika jos joku asia vaatii hoitamista välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai verottajalle voi vielä soittaa, kiinteistöveroasioille oli näköjään oma puhelinnumero, josta todennäköisesti vastaa joku, jolla on enemmän tietoa kuin viraston aspalla.
Mistä löysit kiinteistöveroasioille puhelinnumeron? Jos viitsit, niin laita linkki tms.
Nyt löysin yhden palvelunumeron kiinteistöveroihin, pitänee sitten soittaa siihen. Muutenhan verojuttuihin antaa nykyään yleisneuvontaa chattirobotti Virtanen. Ilmeisesti tämä sopii useimmille hyvin mutta itsestä olisi kiva jos voisi halutessaan asioida ihan ihmisten kanssakin. ap
Mitä asialle voi tehdä? Tätä ilmeisesti haluttu vaikka moni onkin tuskastunut surffailuun nettiviidakossa.
Varaamalla ajan voi vielä asioida virastoissa paikanpäällä.