Kolesterolimittaus ilman paastoa ja paastolla eri lukemat??
Minulle tehtiin kolesterolimittaus ilman paastoa ja ldl oli 4.6! Olin aivan järkyttynyt tästä lukemasta. En polta, en ole ylipainoinen enkä juo alkoakaan. Sitten tehtiin sama mittaus paastolla ja ldl oli 3.3. Okei ei vieläkään rajoissa ja aloitan varmaankin benecolin koska ruokailutottumuksissa ei ole paljoa viilattavaa enää. Mutta miten voi näin erota lukemat paastolla tai ilman?
Kommentit (5)
Sehän riippuu siitä, että kuinka paljon niitä aineita on veressä mittaushetkellä. Onhan paastoverensokerikin eri kuin kaksi tuntia ruokailun jälkeen mitattava verensokeri.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noin paljon erota tulokset?
Itsekin olen miettinyt että on kätevä käydä jatkossa ilman paastoa, mutta jos noin paljon eroaa tulokset kuinka moni saa turhaan lääkityksen?
Paastoarvo kolme tai alle kolme LDL-kolesterolissa ehkäisee monien muiden sairauksien pahenemista. Jos ei pysty tavoittamaan nykysuositusta kolme niin kannattaa aluksi pyrkiä neljään.
Hyperkolesterolomiaa vastaan taistellaan ravinnolla. Sille ei voi mitään jos oma elimistö tuottaa pöljyyksissään sitä liikaa. Siksi pitääkin olla senkin edestä skarpimpana syömisten ja juomisten suhteen jos suvussa on sydän- ja verisuonitauteja tai diabetesta.
Millä arvoilla määrätään lääkkeet jos ei ole muita sairauksia?
Voiko noin paljon erota tulokset?
Itsekin olen miettinyt että on kätevä käydä jatkossa ilman paastoa, mutta jos noin paljon eroaa tulokset kuinka moni saa turhaan lääkityksen?