Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sormet puutuu rv35

16.10.2006 |

omasta mielestäni ei oo turvotusta mitenkäään mainittavasti. lisäkiloja tullut 14. sormet tosiaan puutuu ärsyttävästi. etenki vasemmankäden keskisormenpää. voiko olla jotain muuta ku nesteiden kertymisestä tulevaa turvotusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Mulla ei oo ollut turvotusta ollenkaan raskauden aikana, mutta nyt on parin viime viikon aikana alkanu sormet ikävästi puutua, välillä koko toinen käsi. Herään siihen tunteeseen joka yö ainakin kerran.

Onko muilla tietoa mistä johtuu?

Viipero rv 37+0

Vierailija
2/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei tuota turvotusta ihan hirveästi ole, sormusta pystyy vielä pitämään, mutta kyllä siitä jälki jää. muutenkin sormet on vähän tönköt, mutta ei siis silmin nähtävää turvotusta. Neuvolasta mulle sanottiin että tuo puutuminen on ihan normaalia, ilmeisesti kädessä jää jokin hermo jumiin turvotuksen takia ja se aiheuttaa puutumisen, eikä ole kuulemma vaarallista. Mulla nimittäin puutuu molemmat kämmenet ranteesta ylöspäin ja ovat täysin tunnottomat öisin välillä, todella ärsyttävää =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä turvotusta ei päälle päin näy, niin sitä nestettä on kämmenien sisälle kertynyt sen verran että painaa jonkin hermon puristuksiin. Tälläinen oli meidän neuvolasta diagnoosi. Sanoivat että kannattaa juoda ananas- tai mansikkamehua, se laittaa nesteen liikkeelle ja helpottaa.

Vierailija
4/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turvotuksen ei tarvi välttämättä näkyä ulkopuolelle vaan se voi olla sisäistä turvotusta ja painaa sitä kautta hermoja. Ainakin näin olen antanut itseni erinäisten lähteiden perusteella ymmärtää.

Itsellä on ollut tuota puutumista, sekä sormien että koko käden ja jalkojen herkkää puutumista. Kilojakin on kyllä tullut ihan riittävästi, 24 kg, ja turvotus NÄKYY MYÖS ULOS!

Valas-Coe rv 39+1

Vierailija
5/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tosiaan sitä turvotusta kertyy ensin sisäkudoksiin ja sormet voi olla puutuneet sen takia. Sitten kun sitä kertyy samassa mitassa, kuin mulla nyt (3 kg/vk vauhtia) niin se tosiaankin näkyy jo ulos ja tuntoa on enää ihan turha etsiskellä sormista...

-Osse rv 36+5