Apua tytön nimen valintaan?
Tytönristiäiset lähestyvät, ja nimen keksiminen tuottaa vaikeuksia. Pyytäisin rehellisiä mielipiteitänne seuraavista keskenään erityyppisistä nimistä: Elina, Lotta ja Viena. Ensimmäinen on molempien mielestä kiva, tosin minun mielestäni hieman kulunut, kun tiedän niin monta eri-ikäistä Elinaa. Onhan se tietysti ajaton ja kaunis nimi. Lotta on miehen ehdotus, ja se sopisi minullekin, mutta tiedän yhden ei-niin-kivan Lotan. Viena taas on oma suosikkini, kaunis sekä äänteellisesti että sisällöllisesti eikä liian yleinenkään.
Mikä teidän niminikkareiden mielestä on näistä paras vaihtoehto ja olisiko ehdotuksia toiseksi nimeksi? Omassa mielessäni ovat pyörineet esim. Viena Lotta, Elina Viena Tuulia, Lotta Matilda jne.
Kommentit (10)
Elina * minusta tosi kaunis, hyvä " perusnimi" , iätön, naisellinen, pehmeä. Miinuksena oikeastaan vain yleinen lempinimi, Ellu, joka ei ole minusta kovin kaunis
Lotta * ei yhtään makuuni :-/ lotta-potta, lotta-totta. Valitan, ei puhuttele yhtään. Lotte olis jo kivempi.
Viena * kiva, vienankarjala tulee mieleen. Ulkomailla lausuttaneen ' viina' ... mutta jos se ei haittaa...?
Suosikkini siis Elina tai Viena . Entäs Viena-Lotta Elina??
Viena Elina
Viena Elina Matilda
Elina Viena Matilda ...
- ei minun suosikkejani.
Viena ja Elina ovat kauniita ja hentoja molemmat. Elinan valitsisin näistä, koska Vienasta tulee itärajan takaiset maa-alueet mieleen, vaikka se nimi kaunis onkin.
Elina Viena Tuulia olisi kyllä aika hieno. :)
Myös Elina ja Viena ovat kauniita kyllä, mutta Lotta on mukavan reipas..vielä reippaampi ja erikoisempikin ois Lotte ;o)!!
Miltäs kuulostaisi vaikkapa:
Lotta Viena Elina
Lotta Elina Inkeri
Lotta Aino Elina
Lotta Linnea
Lotta Josefiina
Elina Viena Loviisa
Elina Lotta Linnea
Elina Viena Veeruska
Elina Annukka
Elina Adalmiina
Viena Lotta Maria
Viena Elina Aurora
Viena Lotta Elina
Viena Ilona
Viena Kerttuli
Sekä Lotta että Elina näyttävät olevan sellaisia nimiä, jotka jakavat mielipiteitä :). Kiitos kaikille mielipiteestä ja ehdotuksista.
Lotte on uusi tuttavuus, ei yhtään hassumpi, mutta pitää vähän makustella. Minea ei ole oma suosikkini, ja Mimosasta tulee mieleen se lastenkirjojen noita-akka, vaikka kaunis nimi onkin. Oikeastaan hyvinkin nätti. Matleenaakaan en oikein diggaa, on jotenkin matamimainen nimi. Sorry, taidan olla kranttu :(. Tint-ti on oikeassa: Viena Lotta kuulostaakin ehkä hivenen töksähtävältä nyt kun ajattelen tarkemmin.
Viena-Lotta ei käy, koska mies ei suostu yhdysnimeen. Hänellä on kaksi siskoa, joilla on yhdysnimi, ja molempia kutsutaan aina vain lempinimellä.
Körömöllin ehdottamista nimistä monet ovat omiakin suosikkejani, esim. Aino, Inkeri, Linnea, Adalmiina jne. Täytyy vielä harkita.
Lisääkin mielipiteitä / ehdotuksia lukisin mielelläni.
Viena Lotta Elina/Eliina olisi hieno!
Jos joku pitäisi jättää pois, jättäisin lotan, joka on nyt niiiin käytetty, että on jo kulunut " puhki" .
Viena Elina käy myös hyvin.
Elina Viena Tuulia oli myös kaunis ehdotus.
Suosikkini niistä on Viena. Lotta ja Elina kivoja ajattomia nimiä.
onko ehdotettu esim. Viena Elena?
Entäs Viena Aino INkeri?
VIena Adalmiina? (jos näistä nimistä kerta myös tykkäät;)?
Viena Selina
Viena Aurelia
Viena Aino Maria
Viena Elliida
VIena Elmiina
VIena Helmiina
Viena Elliina
Viena Lidia
Viena LounaTuuli(a)
Viena Aada/Aida Inkeri
Viena Lotta Linnea
Viena Elna Linnea
Viena E(e)dla/Eetla Rebekka
...
Viena olis ihana etunimi
Lotta on jotenkin niin.. no, mä tunnen monta eri ikäistä lottaa, että olen varmaan kyllästynyt koko nimeen. että en pidä.
elina on kaunis, perus suomalainen nimi. mutta kovin tavallinen.
mitenkä Viena Elina Mariella, tai jotakin muuta sen Viena Elinan perään?
Minä en pidä Elina-nimestä, koska se on niin pliisu ja vaisu ja äänteellisesti tylsä. Onhan se kuitenkin ajaton ja klassinen perusnimi. Elina Viena Tuulia on ERITTÄIN hyvä ja toimiva kokonaisuus. Nimet soljuu kauniisti peräjälkeen.
Viena on hento, kaunis nimi. Pidän sen soinnista. Viena Lotta jää kesken. Viena Lotta Minea olisi hyvä. (Tai joku muu tohon loppuun)
Lotta on paras! Reipas ja niin iki-ihana nimi!! Lotta Matilda toimii! Itse pitäisin yhdistelmästä Lotta Mimosa.