Mitä kauhuelokuvaa pelkäät aikuisenakin? (Esim näit tämän elokuvan lapsena ja sait traumat)
Oon lähemmäs kolmekymppinen. Taisin olla 10-11-vuotias, kun katsoin George Romeron Night of the living dead ja Dawn of the deadin.
Katsoin kyllä muitakin, mutta jostain syystä katsoin näitä kahta erityisen monta kertaa. Pelkäsin kuollakseni pimeitä paikkoja, olin todella varma, että zombit valtaa maailman.
Edelleen aikuisena katselen näitä, ja musiikki ja kaikki se tunnelma saa itselleni pienehköjä kauhun väreitä. Muuten kauhuja en enää pelkää.
Mitä itselläsi oli tällaisia elokuvia, mitkä aiheutti traumoja ja pelkoja?
Kommentit (75)
Ghostbusters missä kummitus oli taulussa! Nyt naurattaa koko leffa 😀
En tieda elokuvan nimea enka ole nahnyt uudestaan sen ekan kerran. Olin varmaan joku 5v ja tvssa tuli leffa jossa oltii aavikolla ja sielta aavikon uumenista tuli jokin iso mato. Maamato. Se jai kummittelemaan mieleeni.
Alkuperäinen Ju-on the grudge. Älkää katsoko tätä ikinä!
Vierailija kirjoitti:
En tieda elokuvan nimea enka ole nahnyt uudestaan sen ekan kerran. Olin varmaan joku 5v ja tvssa tuli leffa jossa oltii aavikolla ja sielta aavikon uumenista tuli jokin iso mato. Maamato. Se jai kummittelemaan mieleeni.
Dyyni? Väristyksiä (Tremors)?
Vierailija kirjoitti:
Väristyksiä (1990)
Vierailija kirjoitti:
Dune eli dyyni kasarileffa.
Vierailija kirjoitti:
Candyman
Isorintaisia naisia murhattiin 😕
Komppaan yhtä edellistä, Se (It). Teininä pelättiin niin perkeleesti sitä leffaa. Käytiin kavereiden kans kattoon se uusi, ja sen jälkeen kukaan meistä ei ole kävellyt lähelläkään kaivonkansia 🙈 Pennywise on pelottava, eikä auttanut vanheneminenkaan 😱😱😱
Manaaja. Joskus 10-vuotiaana tuli katottua kaverin kanssa. Jäi useamman viikon pelkotilat (enkä tietty uskaltanut kertoa vanhemmille että oli tommosta leffaa tullut katottua). Enkä pysty tuota leffaa katsomaan vieläkään vaikka olen kauhuleffojen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
piilomaan pikkuaasi.
Tämä oli muuten jännääkin jännempi lapsena!
"Mitäs sitten tapahtuikaan...sen saatte tietää ensi kerralla.."
Mukkelis Muu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piilomaan pikkuaasi.
se piirrostyylikin oli jotenkin karmivaa.
No ei enää mikään. Elämä on opettanut, että voi tapahtua kamalampiakin asioita kuin kauhuelokuvissa.
Mukkelis Muu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piilomaan pikkuaasi.
Lea Pennanen oli nero.
Vierailija kirjoitti:
Mukkelis Muu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piilomaan pikkuaasi.
"Mitäs sitten tapahtuikaan...sen saatte tietää ensi kerralla.."se piirrostyylikin oli jotenkin karmivaa.
Maija Karma oli nero.
The Ring
Katsoin kyllä eka kerran vasta aikuisena ja sain siitä traumat
Ykkönen oli pelottava ja kakkonen komediaa.