Mitä miehenne joskus tekee, mistä ette niin pidä?
Minä en pidä siitä, kun hän laittaa lakanat melkein kolmen tunnin pesuun. En pidä siitä, että pesukone on päällä, ja kolme tuntia on inhottavan pitkä aika. ap
Kommentit (539)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättää keittiön tasot pyyhkimättä kokkauksen ja syönnin jälkeen. Plussana siis että tekee kyllä ruokaa koko perheelle, mutta ilmeisesti olettaa että minä siivoan sitten jäljet hänen perässään... Tiskikoneen saattaa kyllä täyttää jne., mutta ne tasot jää pyyhkimättä silloinkin. Keittiö ei ole ikinä siisti, koska hän kokkaa usein (siis myös ruokia joita vain hän itse syö, niitten yhteisten lisäksi). Siinä toinen ongelma, tekee paljon ruokia joita muut ei syö, tai ainakin suunnittelee tekevänsä, ja sitten ne vanhenee jääkaappiin kun on kerralla tehnyt ison annoksen eikä jaksakaan sitä syödä. Tosi usein on jotain kalaa tms vanhentunut, mikä on tietenkin tosi harmi kaikin puolin. Suunnittelee arki-illoille tosi monimutkaisia kokkauksia ja ne ainekset ehtii vanheta ennen kuin tulee aikaa tehdä sitä ruokaa. Yritän aina vähän hillitä sen suunnitelmia kun tehdään kauppalistaa.
Tämän lukiessani mietin, että nyt on vähän erikoinen kommentti, ja saanut vielä tykkäyksiä. Miehesi tekee siis paljon ruokia, kokkailee mielellään koko perheelle ja jättää pöydän pyyhkimättä kokkauksen jälkeen? Omasta mielestäni se on aika ihanaa, että hän haluaa teitä hemmotella hyvillä ruuilla. Kokkaamiseen menee paljon aikaa ja energiaa, voisihan se olla ihan kiva juttu, jos vaikka auttaisit häntä? Itse esim. siivoan pöydät jos mies kokkaa, ja hän siivoaa minun kokkauksen jälkeeni. Näin yhdelle ei jää kaikki hommat, vaan hoidetaan yhdessä, niin jää aikaa ja energiaa muihinkin juttuihin.
Samaa mieltä. Meillä on sopimus, että se joka kokkaa, ei siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättää keittiön tasot pyyhkimättä kokkauksen ja syönnin jälkeen. Plussana siis että tekee kyllä ruokaa koko perheelle, mutta ilmeisesti olettaa että minä siivoan sitten jäljet hänen perässään... Tiskikoneen saattaa kyllä täyttää jne., mutta ne tasot jää pyyhkimättä silloinkin. Keittiö ei ole ikinä siisti, koska hän kokkaa usein (siis myös ruokia joita vain hän itse syö, niitten yhteisten lisäksi). Siinä toinen ongelma, tekee paljon ruokia joita muut ei syö, tai ainakin suunnittelee tekevänsä, ja sitten ne vanhenee jääkaappiin kun on kerralla tehnyt ison annoksen eikä jaksakaan sitä syödä. Tosi usein on jotain kalaa tms vanhentunut, mikä on tietenkin tosi harmi kaikin puolin. Suunnittelee arki-illoille tosi monimutkaisia kokkauksia ja ne ainekset ehtii vanheta ennen kuin tulee aikaa tehdä sitä ruokaa. Yritän aina vähän hillitä sen suunnitelmia kun tehdään kauppalistaa.
Tämän lukiessani mietin, että nyt on vähän erikoinen kommentti, ja saanut vielä tykkäyksiä. Miehesi tekee siis paljon ruokia, kokkailee mielellään koko perheelle ja jättää pöydän pyyhkimättä kokkauksen jälkeen? Omasta mielestäni se on aika ihanaa, että hän haluaa teitä hemmotella hyvillä ruuilla. Kokkaamiseen menee paljon aikaa ja energiaa, voisihan se olla ihan kiva juttu, jos vaikka auttaisit häntä? Itse esim. siivoan pöydät jos mies kokkaa, ja hän siivoaa minun kokkauksen jälkeeni. Näin yhdelle ei jää kaikki hommat, vaan hoidetaan yhdessä, niin jää aikaa ja energiaa muihinkin juttuihin.
Kun minä kokkaan, minun pitää siivota jäljet. Kun mies harvoin kokkaa ja yleensä sottaisesti vielä, minun pitää siivota jäljet. Tosi reilua.
-eri
Makaa sohvalla ja katsoo simpsoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Meillä on sopimus, että se joka kokkaa, ei siivoa.
Muuten hyvä sopimus, mutta aika monella tuntuu menevän niin, että sääntö pätee vain mieheen. Nainen joutuu siivoamaan oman kokkauksensa jäljet.
Meillä mies tekee ruuan ja nimenomaan vain ruuan. Lapset hän huutelee kattamaan pöytää ja jättää kaikki kokkauksen jäljet, kattilat, pannut, ruokaroiskeet, tyhjät ruokapakkaukset ym. niille sijoilleen. Olettaa siis, että minä siivoan. Ja pakkohan mun on. Jos en siivoa, kokkaa hän seuraavan kerran likaisella liedellä ja työntelee kiukkuisena lautasia ym. syrjään valittaen, että astiat ovat hänen tiellään.
Tyypillinen nainen etsii jotain vrs. tyypillinen mies etsii jotain:
Tyypillinen nainen miettii, missä on tavaran viimeksi nähnyt ja milloin käyttänyt ja yrittää sillä tavoin saada selville tavaran olinpaikan. Jos tyypillinen nainen etsii tiettyä paperia pinosta tai vaatetta kaapista, hän tutkii ja selaa käsillään ja tarkasti silmäillen jokaisen paperin/ vaatteen, kunnes löytää etsimänsä.
Tyypillinen mies etsii tavaraa sen ns. omalta paikalta, jos tavaralla on oma paikka. Silti, vaikka hän olisi hetki sitten käyttänyt tavaraa ja jättänyt sen lojumaan jonnekin aivan muualle.
Jos tyypillinen mies etsii tiettyä paperia pinosta tai vaatetta kaapista, hän tuijottaa paperipinoa/ vaatekaappia ja odottaa, että etsitty paperi/ vaate ilmestyy hänen eteensä. Jos se ei ole päällimmäisenä ja räikeästi esillä, sitä ei löydy.
Joissain parisuhteissa nämä roolit voi olla myös toisinpäin, tai molemmat voi olla surkeita/ erinomaisia kadonneiden tavaroiden löytäjiä. Siksi puhuin tyypillisestä miehestä/ naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vonkaa seksiä joka päivä vaikkei mua huvita. Miksi se vonkaa koko ajan? Pari kertaa viikossa riittää mulle, ja luulis sen jo oppineen 10 vuoden kokemuksella, mutta ei kun aina tarvii yrittää.
Etkö voisi ottaa edes kohteliaisuutena? Se on aika epätodennäköistä, että ihmisten seksihalut kohtaa aivan 1:1. Se voi vaihdella olosuhteiden myötä ja ajan kanssa, mutta yleensä näin lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna toinen haluaa enemmän ja toinen vähemmän.
Ei siis tietenkään tarvitse suostua (ja ilmeisen systemaattisesti olet yrittänyt sitä 10v kouluttaa) mutta ei kai se väärin ole, että haluaa sinua ja jaksaa yrittää?
Ja olisiko parempi jos mies haluaisi seksiä sinua harvemmin?
Just näin. Sit tämä tyyppi olisi se joka joutuu vonkaamaan, ja saisi harvemmin seksiä kuin mitä haluaisi.
Kyllä mä olisin ennemmin suhteessa se osapuoli jolta toinen vonkaa, kuin se joka joutuu vonkaamaan.
Ei kerro suoraan mikä vaivaa vaan on kireä kunnes kaivan asian hänestä. En ole helposti suuttuva vaan hyvin ymmärtäväinen. Aina on helpottanut olonsa ja ilmapiiri kun on saanut puhuttua, mutta toistaa aika ajoin tätä virhettä silti.
Jättää astiat pöydälle ja kitaran ruokakomeron eteen.
Olettaa joskus asioita sen sijaan, että kysyisi.
Tekee suunnitelmia puhumatta mulle, ilmoittaa vain että menee sinne ja tänne silloin ja silloin. Silloin tunnen itseni ulkopuoliseksi ja mitättömäksi.
Ennen jätti myös aina välioven auki, mutta ei onneksi enää. Eli voiton puolella ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Laihaa kahvia.
Hyi olkoon.
Mies teki juhannussiivouksen. Tomutti matot, imuroi ja laittoi keittiön matot ylösalaisin.
Aina sama juttu, ei erota, että niissä on kaksi erilaista puolta.
Kotona ollessa pukeutuu huppareihin ja ylisuuriin teepaitoihin. Ei uskoisi miehestä, joka on työssään aina niin edustava.
Viestittelee h*orien kans ja ku jää kiinni niin syyttää minua🙃🙂
Valehtelee. Tai kertoo minulle vain mieluisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Kotona ollessa pukeutuu huppareihin ja ylisuuriin teepaitoihin. Ei uskoisi miehestä, joka on työssään aina niin edustava.
Miksei kotona saa pukeutua rennosti? Minua vituttais jos pitäisi aina tälläytyä edustavasti kotona sen sijaan, että laittaisin mukavan oloasun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kotona saa pukeutua rennosti? Minua vituttais jos pitäisi aina tälläytyä edustavasti kotona sen sijaan, että laittaisin mukavan oloasun päälle.
Totta kai saa ja mies on oma itsensä, mutta on todella erikoinen ja huvittava näky kun yli 30v mies itkee puseroon ja halailee itseään. Miehellä on tapana piiloutua ylisuuriin vaatteisiin kotona. :D
Ei anna rahaa niin paljoa kuin haluaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on niin kova hinku ja halu rumentaa itsensä puketumalla pieruverkkereihin?