Mihin käyttäisit rahaa, jos saisit 700 euroa kuussa enemmän?
Pääsin parempaan työpaikkaan ja tulot nousi tuon verran, mutta nyt en tiedä mihin käyttäisin rahojani. Kai sitä pikkuhiljaa oppii tuhlaamaan enemmän, kun aina vaan kituuttanut kädestä suuhun :)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitetaan siitä että nousiko brutto- vai nettopalkka tuon 700. Nimittäin verottaja kyllä muistaa selvästi suuremmalla veroprosentilla. Ja jos brutto nousee tuon verran, taidat ehkä hyvällä tuurilla saada puolet tuosta korotusta nettopalkkaan.
Itselläni jää tälläkin hetkellä noin 500-700 extraa palkasta joka kuukausi. Osan sijoitan ja osa menee säästöön. Joten eiköhän tuo summa jakaantuisi tasaisesti näiden kahden kesken. Elän nyt jo mukavaa elämää lasteni kanssa (olen siis yh). Enkä näe että arjessa tarvittaisi enempää. Ehkä säästetyillä voisi sitten tehdä extra matkan.
Netto.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi! Yleinen hintatason nousu ja varsinkin energian ja sähkön kallistuminen pitää huolen siitä ettei tarvii miettiä mihin nousun paikassa käyttäisi. Se sun 700 euroa kuluu ihan itsestään eikä sulle jää rahaa yhtään sen enempää kuin ennenkään.
Kysyttiin mihin käyttäisit, niin miksi vastaat tuossa muodossa? "Sulle ei jää yhtään sen enempää rahaa."? Kyllä mulle jäisi se 700e enemmän kuin nyt. Sähkön hinta nousi MULLA jo ja muutenkin olen laittanut menot minimiin ja vähän jää säästöönkin edelleen. Jos MULLA jäisi nyt 700e enemmän käteen niin ostelisin enemmän. Eläisin siis kuten ennen koronaa. Puhu jatkossa vaan omasta puolestasi.
Minulla on kaikkea, joten ukrainaan armeijan tilille
Puolet opintolainan maksuun ja puolet nostelisin käteiseksi säästöön.
Säästäisin. Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata kaikki??
Tuossa tilanteessa säätäisin ensin muutaman tonnin puskurirahaston, jottei jatkossa tarvitse kituutella kädestä suuhun. Paljon mukavampi elellä, kun on aina varaa ostaa se, mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa säätäisin ensin muutaman tonnin puskurirahaston, jottei jatkossa tarvitse kituutella kädestä suuhun. Paljon mukavampi elellä, kun on aina varaa ostaa se, mitä tarvitsee.
Jonkinlainen puskuri löytyy jo :)
Asuntolaina on maksettu 1,5 vuoden kuluttua. Emme saa sen enempää rahaa mutta menot laskevat aika tarkkaan 700€/kk.
700€ enemmän kuukaudessa menisi säästöön, osakkeisiin ja rahastoihin. Tällä hetkellä menee noin 1000€/kk.