Hakisitko naapurille (täysi-ikäiselle) kaljaa jos olisit muutenkin menossa kauppaan
tai lenkille, ja naapuri antaisi rahan kouraan?
Naapuri olisi humalassa ja pitäisi hauskaa, siksi ei itse mene hakemaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalaiselle alkoholin ostaminen ja myyminen on rikos.
Jos tuota lakia sovellettaisi pilkun tarkasti niin kaikki baarit, ravintolat, saluunat, juottolat saisivat laittaa lapun luukulle.
Ja Suomen järjestyslaissa sanotaan, että julkisilla paikoilla ihminen ei saisi olla humalassa. Kerran kysyin poliisilta, että voisiko hän antaa puhalluttaa että tietäisin, että saisinko jo ajaa autolla niin hän varoitti, että hän voi puhalluttaa mutta sanoi samalla, että tiesitkö sen, että jos tarkkoja ollaan lain kanssa niin hän joutuisi kirjoittamaan minulle sakon jos mittari värähtäisi sen 0.5% yli, kun olen julkisella paikalla. Tarkistin silloin ja se oikeesti piti paikkansa. Ei se mulle sakkoja antannu kuitenkaan.
En. Yrittäisin luikkia ohitse jollain tekosyyllä, esim. "pitää mennä mummoa auttamaan". Tosi ahdistava ajatus, että joutuisi naapureiden kaljanostajaksi.
Lisäksi eikö se olisi väärin? Kauppa ei saa myydä päihtyneelle, joten minähän syyllistyisin rikokseen.
Tottakai minä Jartsalle kaljat hakisin ja olen monesti hakenutkin. Samaten kuin Jartsa minulle.
-Arska
Vierailija kirjoitti:
En. Yrittäisin luikkia ohitse jollain tekosyyllä, esim. "pitää mennä mummoa auttamaan". Tosi ahdistava ajatus, että joutuisi naapureiden kaljanostajaksi.
Lisäksi eikö se olisi väärin? Kauppa ei saa myydä päihtyneelle, joten minähän syyllistyisin rikokseen.
Ei mikään laki sinua estä antamasta päihtyneelle kaljaa.
Jos jaksaa ryypätä, niin kyllä se sinne kauppaankin jaksaa mennä. Jos ei, niin kannattaakin lopettaa ja mennä lepäämään.
Kerran jos haet niin saat sitten hakea aina. Sit kaupasta katsovat kun aina haet kauheat kasat kaljaa, kun käyt kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi vaan vastata, että nyt ei käy? Ei kukaan ole tilivelvollinen naapurilleen.
Kannattaa ostaa kerralla tarpeeksi ettei jatkuvasti tarvitse hakea lisää. Amatöörimeininkiä tuommoinen.
Anna naapurin nukkua pää selväksi ja hän voi sitten käydä huomenna kaupassa jos kalja vielä maistuu.
Yhden saunaoluen voisin tuoda, mutta en alkaisi ämpärikaupalla raahaamaan.
Mökkinaapureille ollaan usein tuotu viiniä ja toisinpäin. Lähin alko on helvetin kaukana.
Jos tuota lakia sovellettaisi pilkun tarkasti niin kaikki baarit, ravintolat, saluunat, juottolat saisivat laittaa lapun luukulle.