Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatriselle osastolle pääseminen/joutuminen

Vierailija
18.06.2022 |

Aina valitetaan, että psykiatriselle osastolle on vaikea päästä. Mutta onko silloin tarvettakaan osastohoidolle, jos ei lääkäri katso hoitoa tarpeelliseksi? Itsestä tuntuu, että vaikeampaa on pysytellä pois osastolta, kovin helposti sinne tuntuu joutuvan.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla on siis mania tai skitsofrenia. Minulla masennus ja ahdistus, ja kuten arvata sopii, en pääse osastolle.

Vierailija
2/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jos oot tarpeeksi sekaisin, ahdistunut ja/tai suicidaalinen niin pääset osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kun sinne on kerran joutunut/päässyt ja diagnoosin saanut psykoosisairaudesta, niin melko helppo sinne on päästä psykoosin ollessa päällä.

Vierailija
4/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois ihan juttelut psykiatrille. Mikä masentaa ja ahdistaa ja mitä voisit tehdä helpottaaksesi oloasi. Sinunhan se jotain pitää sille tehdä.

Vierailija
5/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ois ihan juttelut psykiatrille. Mikä masentaa ja ahdistaa ja mitä voisit tehdä helpottaaksesi oloasi. Sinunhan se jotain pitää sille tehdä.

Tää oli siis ykkösvastaajalle, linkitys unohtui..

Vierailija
6/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhayrityksen jälkeen pääsi helpolla. En olisi kyllä halunnut sinne.

Vierailija
7/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta aiheesta olet joutunut, ap?

Vierailija
8/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mielisairaalaan joutui, joskus vietiin pakolla, nykyisin psykiatriselle pääsee, jos sattuu hyvä tuuri.

Vierailija
9/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en päässyt. Silloinkin kun pääsin, oli ensin pitkät jahkaamiset päivystävän psykiatrin kanssa. Toisinaan myös päivystyksen hoitsut piruili mulle odottaessani sitä psykiatria. Aina sai odottaa sitä 4-8 tuntia. Joskus viiltohaavani tikattiin, yleensä ei. Tikattiin tietty ilman puudutusta, jep. Kerran lääkeyliannostukseen juotettiin hiiltä ja olin yön seurannassa, thats it.

Vierailija
10/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen mielisairaalaan joutui, joskus vietiin pakolla, nykyisin psykiatriselle pääsee, jos sattuu hyvä tuuri.

Näin on. Samoin oli ja on ns. vanhainkotien laita.

Vierailija
11/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kokemuksen mukaan olen joutunut ja apu ollut vääränlaista. Tätäkään ei saa ääneen sanoa. Parempi olla ilman apua. Pari hyvää Ammattilaista on ollut niin lääkäriä, hoitsua ja psykologia.

Pari ihan pilipali tyyppiä.

Vierailija
12/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tuollaisessa paikassa ja heitän vähän mauttoman kysymyksen, mutta onko jossain suljetulla osastolla helppo päästä parisuhteeseen jonkun hyvännäköisen lääkärin, psykologin tai hoitsun kanssa, jos potilas näyttää ihan kivalta ja on muuten asiallinen? Mun isoin ongelma on puutteessa eläminen ja yksinäisyys. En tajua, mistä löydän rakkautta.

T. Lemmensairas

Vierailija
13/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en päässyt. Silloinkin kun pääsin, oli ensin pitkät jahkaamiset päivystävän psykiatrin kanssa. Toisinaan myös päivystyksen hoitsut piruili mulle odottaessani sitä psykiatria. Aina sai odottaa sitä 4-8 tuntia. Joskus viiltohaavani tikattiin, yleensä ei. Tikattiin tietty ilman puudutusta, jep. Kerran lääkeyliannostukseen juotettiin hiiltä ja olin yön seurannassa, thats it.

No ei tollasilla huomionhaku "itsemurhilla" kuulukaan saada huomiota - se pitää oppia saamaan ihan muualta.

Vierailija
14/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut tuollaisessa paikassa ja heitän vähän mauttoman kysymyksen, mutta onko jossain suljetulla osastolla helppo päästä parisuhteeseen jonkun hyvännäköisen lääkärin, psykologin tai hoitsun kanssa, jos potilas näyttää ihan kivalta ja on muuten asiallinen? Mun isoin ongelma on puutteessa eläminen ja yksinäisyys. En tajua, mistä löydän rakkautta.

T. Lemmensairas

Ei ole, heille olet potilas (kauniisti sanottuna).

Vierailija
15/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun kokemuksen mukaan olen joutunut ja apu ollut vääränlaista. Tätäkään ei saa ääneen sanoa. Parempi olla ilman apua. Pari hyvää Ammattilaista on ollut niin lääkäriä, hoitsua ja psykologia.

Pari ihan pilipali tyyppiä.

Samanlaisia kokemuksia minulla. Joka kerta eri tyyppi vastassa, yleensä joku harjoittelija. Aina saa aloittaa alusta, kukaan ei tiedä mitään eikä kerro mitään. Parin viikon jälkeen olin niin huonossa kunnossa että olisin voinut tappaa itseni. Onneksi pääsin pois, en enää ikinä pyydä julkiselta apua. Se on apua vain paperilla.

Vierailija
16/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä yleisiä mielisairauksia on mm persoonallisuushäiriöt ja masennus

Näitä hoidetaan sitten lääkkeillä

Vierailija
17/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt useampaan otteeseen ja jokaisella kerralla olen ollut todella sen tarpeeseen. Ehkä joku voi sanoa joutuneensa mutta minä pidän omalta kohdaltani aina pääsemisestä silloin koska parasta mitä voi tapahtua. Skitsofrenia itselläni ja taustani sellainen että "helppo" päästä uudelleen kun siihen tarve. Tietysti aina toivon ettei enää olisi tarvetta mutta pikemminkin tilanne valitettavasti se että milloin seuraavan kerran.

Vierailija
18/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin vasta kolmannen yrityksen jälkeen.

Vierailija
19/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tollasilla huomionhaku "itsemurhilla" kuulukaan saada huomiota - se pitää oppia saamaan ihan muualta.

Kappas, en tajunnutkaan olevani nimenomaan huomiota vailla. Kerrotko vielä että mistä sitä voi saada, josko vaikka kokeilisin piruuttain?

Vierailija
20/60 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta köyhään, velkaiseen kuntaan jossa viranomaiset harrastaa laittomuuksia.

Sitten sanot vain öykkärille hv, ja se on siinä.

Lykkyä pyllyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän