Sinä joka käyt verenluovutuksessa, miksi luovutat verta?
Mikä ajaa liikkeelle? Koetko että autat toisia, koetko saavasi itse hyötyjä?
Miksi muuten miesten keskuudessa on niin harvinaista?
Kommentit (14)
En oikein tiedä, miksi luovutan. Äitini oli verenluovuttaja ja otin mallia hänestä. Tulee aina hyvä mieli, kun luovutuksessa käy, joten kai se on se auttamisenhalu, joka paikalle vetää. Nyt en ole käynyt luovuttamassa yli kahteen vuoteen (korona), pitäisi taas aloittaa.
Elämä on veressä. Toisen ihmisen verta ottanut ottaa toisen elämää kehoonsa. Verenluovuttaja voi olla vaikka saatananpalvoja tai murhhaaja. Miksi haluaisit sellaisten verta kehoosi?
En pysty luovuttamaan, mutta jos pystyisin, niin tekisin sen siksi että verelläni voi pelastaa jonkun hengen.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on veressä. Toisen ihmisen verta ottanut ottaa toisen elämää kehoonsa. Verenluovuttaja voi olla vaikka saatananpalvoja tai murhhaaja. Miksi haluaisit sellaisten verta kehoosi?
Koska haluan elää. Toisen ihmisen veri kehossani ei muuta minua ihmisenä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No sellaset ihmiset ei varmaankaan tekis mitään hyväntekeväisyyttä ja luovuttais verta
Koska se voi pelastaa jonkun hengen ja toisekseen mulla on liian korkea hemoglobiini.
Perheessä on luovuttajia. Helppo tapa tehdä hyvää. Käyn etenkin ennen juhlapyhiä luovuttamassa verta, sitten voi aloittaa pyhien vieton hyvillä mielin.
Mulla on niin pienet tulot, että teen hyväntekeväisyyttä sillä tavalla. Veri ei mulle maksa mitään, ja olenpa sitä joskus saanut takaisinkin päin. Eikä silloinkaan maksanut. Pelasti kyllä minun henkeni.
Nyt on jostain syystä Hb alentunut, täytyy pitää taukoa.
Eikö ennemminkin pitäisi kysyä miksi ET luovuta verta? Ymmärtäähän nyt jokainen hyödyt, pelastetaan henkiä.
Itse kävin kerran mutta pian sen jälkeen tämän kaupungin verenluovutustoimipiste suljettiin. Silloin tällöin täällä edelleen satunnaisesti eri paikoissa luovutusmahdollisuus mutta en jaksa selvittää missä ja milloin. Oli helppo käydä siellä oikeassa toimipisteessä joten typerää kun suljettiin.
Haluan tukea SPR:ää koska koen, että SPR politiikassa ajaa minulle tärkeitä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö se kuinka kauan🤔
Kymmenisen minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö se kuinka kauan🤔
Kymmenisen minuuttia.
Jos et ehdi syömään voileipiä yms mitä siellä on tarjolla, niin juo heti mennessä 2 lasia tuoremehua ja sama lähtiessä. Mulla toimii hyvin: ei tuu jano tai heikotus.
En oo ikinä luovuttanu verta, mutta haluaisin