Jos kauhuleffojen on tarkoitus olla pelottavia, niin miksi niihin survotaan lähes aina jotain huvittavia kummituksia, örkkejä tms.?
Ymmärtäisin, jos ne olisi tehty lapsille, mutta ikäsuositusten perusteella näin ei ole. Miten joku aikuinen ihminen voisi muka pelätä jotain epäuskottavia kummituksia tms.?
Kommentit (12)
Koska sellaisista tykätään paljon, itsekin tykkään vaikken oikeasti usko kummituksiin ym. Se on viihdettä. Siinä saa rauhassa nauttia pelon tunteesta kun tietää, että se on satua. (No elokuvat yleensäkin ovat satua poislukien tosipohjaiset.) Mä tykkään sekä hirviöelokuvista että realistisemmista kauhuelokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Koska sellaisista tykätään paljon, itsekin tykkään vaikken oikeasti usko kummituksiin ym. Se on viihdettä. Siinä saa rauhassa nauttia pelon tunteesta kun tietää, että se on satua. (No elokuvat yleensäkin ovat satua poislukien tosipohjaiset.) Mä tykkään sekä hirviöelokuvista että realistisemmista kauhuelokuvista.
Mutta mikä siinä epäuskottavasta hírviöstä tekee mukamas pelottavan? Ihan sama kuin sen hirviön tilalla olisi joku yksisarvinen. Ap
Ei kai niitä elokuvia kukaan aikuinen oikeasti pelkää,oli sisältönä örkkeja tai jotain muuta. Se on vain se genre, nimeltään kauhu.
Jos ne eivät sinua pelota, niin silloin "vika" on sinussa. Ne pelottavat niin suurta osaa väestä, että niitä kannattaa tehdä.
Pelon psykologia ei ole ihan niin yksinkertaista, että ihminen ei pelkäisi mitään mikä ei ole todellista.
Eikö sinua pelota ajatus yliluonnollisesta hirviöstä repimässä sinut kappaleiksi? Ihmisten mielikuvitukseenhan nuo nojaavat.
Todellinen kauhuleffa olisi semmoinen että yöllä tavattu nainen on vielä aamullakin siinä vieressä kertomassa yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia jonka jälkeen alkaa ongelmat ja vaikeudet kun täytyy päästä siitä naisesta eroon ennen kun pääsee etsimään seuraavaa
Naisethan kokevat kaikki miehet pelottavina niin miten elokuvissa olevat miehet ei pelota naisia?
Ei ne möröt vielä elokuvan ajan pelota. Sitten kun jäät yksin kotiin nukkumaan, niin mielikuvitus alkaa laukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä siinä epäuskottavasta hírviöstä tekee mukamas pelottavan? Ihan sama kuin sen hirviön tilalla olisi joku yksisarvinen. Ap
Mun mielestä ne joskus on hyvinkin pelottavannäköiseksi tehtyjä, joskus toki naurettaviakin. Mutta ihmiset on erilaisia, sua ei sellaset pelota ja sillä hyvä. Mä rakastan kauhuelokuvia ja pelkäänkin usein niitä katsoessa, mutta en aina. Esim. monia pelottava Manaaja vaan naurattaa mua.
Katsot vääränlaisia kauhuelokuvia
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua pelota ajatus yliluonnollisesta hirviöstä repimässä sinut kappaleiksi? Ihmisten mielikuvitukseenhan nuo nojaavat.
Ajatus on niin täysin hullunkurinen, että ei tosiaan pelota. Ymmärrän, jos sellaista asiaa pelkää, mikä voisi oikeasti tapahtua, vaikkapa että murhamiehet tunkeutuu kotiin. Mutta se, että katsoo turvallisesti omalla sohvalla fiktiivistä elokuvaa, jossa näitä asioita näytellään, ei minulla ole koskaan herättänyt oikeaa pelon tunnetta sillä hetkellä. (Enkä nyt puhu lapsuudesta).
Sinä ainakin. Kuulemma.