Jos on syntynyt -62 niin ei todellakaan täytä tänä vuonna 60. Naurattaa nämä virheet lehdissä
Kommentit (40)
Onhan tuolla Tinderissä ollut noita noin 50-vuotiaita julkkiksia, jotka ovat ilmoittaneet iäkseen 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Äimän käkenä. Eikö tosiaan osata syntymävuodesta laskea paljonko hlö tänä vuonna täyttää. Ennen sentään kansakoulussakin se jo opittiin.
Olen vihitty 17.6. 1973, pystyykö nämä nerot laskemaan mones hääpäivä?
Sotkeeko immeisiä tuo kun ykkönen on vaihtunut kakksoksi tuhansissa?
Kun ite näitä opiskelin, 1800- luvulla syntyneitä oli vielä paljon ja laskettiin esimerkiksi jos hlö syntynyt 7.6. 1888 kuinka monta vuotta, kuukautta , päivää hän on 4.9.1955?
Kansakoulu takasin
Kuten vanha kansa tietää, Elon laskuopin mukaan 1962 + 60 = 2022.
Sellaista elämä on. Lyhyttä.
Emmä tiiä muuta, mut Renny Harlin ei näytä päivääkään yli 25-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äimän käkenä. Eikö tosiaan osata syntymävuodesta laskea paljonko hlö tänä vuonna täyttää. Ennen sentään kansakoulussakin se jo opittiin.
Olen vihitty 17.6. 1973, pystyykö nämä nerot laskemaan mones hääpäivä?Sotkeeko immeisiä tuo kun ykkönen on vaihtunut kakksoksi tuhansissa?
Kun ite näitä opiskelin, 1800- luvulla syntyneitä oli vielä paljon ja laskettiin esimerkiksi jos hlö syntynyt 7.6. 1888 kuinka monta vuotta, kuukautta , päivää hän on 4.9.1955?
Kansakoulu takasin
Kakksoksi? Joo ja pkoksiki ja poksis
Keksit sitten tuommoisen aloituksen perjantai-iltasi ajankuluksi...
On se kyllä kamalaa ajatelle, että 50-luvulla syntyneet on jo eläkeiässä. Tänään oli asiakkaana entinen työkaveri, 1954 syntynyt, JA SEHÄN OLI KOHTA 70 V.
N1965, jolta toistuvasti kysytään, oletko jo eläkkeellä
Mä oon luullu et mikael monroe on jo seiskyt vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä täytin 50 tänä vuonna ja olen syntynyt 1972. Eli laske siitä, olet mua 10 vuotta vanhempi.
😂 😂 No en taatusti ole. Vai oliko 90 luku ennen vuotta 72??
No mitäs helvettiä nyt? 😀 Korkki kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi kun vanhus ei tajua ikäänsä vaan luulee olevansa edelleen 25v.
Jos on syntynyt 62 on viisissäkymmenissä, ei ole parikymppinen mutta ei kyllä kuusikymppinenkään.
Matikasta M?
Matikka oli 9 ja 10 ja lukiossa e
Siis E
Eli matikasta M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on syntynyt 62 on viisissäkymmenissä, ei ole parikymppinen mutta ei kyllä kuusikymppinenkään.
Matikasta M?
Siis E
Kuuskybäisillä ei ollut lukioaikoinaan vielä eximiaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vihitty 17.6. 1973, pystyykö nämä nerot laskemaan mones hääpäivä?Sotkeeko immeisiä tuo kun ykkönen on vaihtunut kakksoksi tuhansissa?
Kansakoulu takasin
Joo, perustetaan kansakoululaisten klubi :) Meillä oli perusasiat hallussa, eiköhän moni muista vielä Pohjanmaat joetkin...
Pisa-tulokset romahtanu suomessa. Koulu on kriisissä, siellä ei enää opeteta ja vaadita mitään. Tässä alotuksessa hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä tuntee olevansa vielä 25! Toisinaan huomaa siitä, että lääkedosetti on nykyään suurempi ja silti on kremppaa siellä ja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Niin se ennen kansakouluaikaan oli. Nyt ilmiöoppimisen aikaan se on voinut muuttua.
Mutta ei se mitään, vaikka meidän kansakoulun käyneitten ikä lasketaankin uusien oppien mukaan. Ihan kiva olla kolmekymppinen, mutta harmi, kun eläkeikä siirtyy kauas tulevaisuuteen. Ehdimmekö tavoittaa sitä koskaan.
Syntynyt ja synnyttänyt on kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansakoulu takasinJoo, perustetaan kansakoululaisten klubi :) Meillä oli perusasiat hallussa, eiköhän moni muista vielä Pohjanmaat joetkin...
Minä muistin ne siihen saakka, kunnes tuli se Perho, eikun ... mikä se olikaan?
Oikeasti minun ei tarvinnut niitä opetella, mutta monet nykynuorilta hukassa olevat perusasiat kyllä tulivat tutuiksi. Nykyistä huonompaa oli kielten opetus. En ole puoleen vuosisataan tarvinnut monia silloin opeteltuja sanoja, mutta ihan tavallinen keskustelu ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät lyhyttä?! Sehän on juuri sopivan mittainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matikasta M?
Pikku eellä saa vetää peräkärryä, vai miten menikään? Laskea ei tarvitse osata. :D
Oho, olet ollut naimisissa jo 79 vuotta! Miten se on mahdollista?