Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömishäiriö / hiustenlähtö

Vierailija
17.06.2022 |

Olen sairastanut nyt vasta noin reilu vuoden syömishäiriötä. Alimillaan paino ollut 53kg ja olen 172cm pitkä nainen. Lähtöpaino oli about 62kg. Laihduin siis melkein 10 kiloa, mutta esim menkat pysyivät normaalisti. Ainut mitä huomasin laihtumisen lisäksi oli hiustenlähtö. Ennen paksu ja pitkä tukka on vaan liru aikaisempaan verrattuna.

Koska en ollut vielä niin pahassa jamassa niin olen saanut syömiset mielestäni aika hyvin korjattua. Syön nykyään 2000kcal / päivä ja yritän kiinnittää hyviin rasvoihin, proteiineihin ja kuituihin huomiota.

Huomasin myös että hiuksia on kasvanut jo päälaelle muutaman sentin pätkiä eikä niitä ainakaan näkyvästi enää lähde joten olettaisin, että ne jatkaa nyt vaan kasvuaan.

Mitä veikkaatte, olenko näinkin lyhyessä ajassa jo voinut tehdä jotain auttamatonta tuhoa hiuksille ja aineenvaihdunnalle vai voisiko olettaa että ne jatkuu ihan normaalisti jos pyrin siihen 2000 kaloriin päivässä ja syön monipuolisesti? Kun tosiaan kuukautisetkin tulleet kokoajan normaalisti eli tuo hiustenlähtö oli oikeestaan ainut hälyyttävä merkki laihtumisen lisäksi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla