Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukuppi uimarannalla?

Vierailija
17.06.2022 |

Oon lähdössä pian etelänlomalle ja menkkojen pitäisi alkaa pian, mutta jo jonkin aikaa ne on olleet +-5 päivää epäsäännölliset. En halua rannalla stressata alkoiko menkat just ja etsiä hädässä vessaa vain todetakseni ettei ne alkaneet, vaikka siltä tuntui.
En todellakaan halua pitää tamponia varuiksi sisällä. Voiko kuukuppia käyttää tässä mun tilanteessa? Eli laittaisin sen rannalle ja uimisen ajaksi (varmaan noin 4-5h ajaksi varmuuden vuoksi?) Voiko sitä edes käyttää uidessa? Onko sen laitto ja poisto hankalaa? Entä pitääkö se keittää joka päivä, vai riittäisikö reissussa pelkkä vesi+saippuapesu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä terveyskeskuslääkäriltä resepti kuukautistensiirtopillereihin.

En halua käyttää hormoneita.

Millaista ehkäysyä käytät? Polvet ristissä?

-ohis

Kortsua. En halua ylimääräisiä hormoneita kehooni.

Olin jo tänään menossa ostamaan kuukuppia, mutta menkat alkoivat pari tuntia ennen ostosreissua. Menkat ehtivät siis just loppua ennen lomaa! Mikä tuuri!

Luin paljon kuukupeista, niin ehkä ostan sellaisen kuitenkin testiin.

Vierailija
22/23 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on tilanteessasi varmasti oikein toimiva ratkaisu. Ja muutenkin itse tykkään kaikista suojista eniten juuri kuukupista. Itselläni jännitti eniten kupin poistaminen, ei niinkään sisälle laittaminen koska olin siinä vaiheessa jo käyttänyt tamponia. Tähänkin oppi kuitenkin nopeasti tekniikan enkä ole vuosiin käyttänyt muita suojia kuin kuppia. Kuukuppia voi käyttää "varalta" eikä se kuivata limakalvoja mikä on suuri etu verrattuna tamponeihin. Kuukuppia voi myös käyttää 12h eli minulla on vuosien käytön aikana tullut harvoin tilanteita että joutuisin kuppia puhdistamaan muualla kuin kotona tai omassa hotellihuoneessa. Matkalle voi ostaa mukaan myös kuukupeille tarkoitettuja puhdistusliinoja tai pidä mukana vesipulloa ja sen avulla puhdistat kupin vessapöntön päällä. Olen pärjännyt loistavasti myös pidemmän vaelluksin kupin kanssa eli en uskoisi että sinulla on mitään ongelmaa kun pääset kuitenkin hotellille oman huoneen vessaan sen tyhjentämään ja puhdistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukupin käyttöä kannattaa harjoitella. Lisäksi se on alkuun jäykkä, pehmenee käytössä. Eli en suosittele harjoittelemaan matkalla. (Alussa en itse osannut poistaa vessassa, vaan piti mennää kyykkyyn suihkun lattialla ja silti ainaräiskähti joka paikkaan)