Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Sunnuntaina juhlat ja pitäisi vielä tehdä vegaaninen voileipäkakku ja vegaanista marjapiirakkaa

Vierailija
17.06.2022 |

Neuvokaa voileipäkakku, eihän sellaista voi tehdä vegaanisena?!?!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Olen tehnyt monta kertaa. Netti on pullollaan hyviä ohjeita.

Joo olen tarjonnut kolmea netin vaihtoehtoa, mutta eivät kelpaa. Kuulemma eivät ole oikeita voileipäkakkuja.

No millainen sen pitäisi olla? Sellainen perinteisen tyylinen?

Sellaisen saat, kun teet täytteen kakun väliin ja päälle kananmunattomasta majoneesista ja vegaanisesta "tuorejuustosta". Tummaa ja vaaleaa leipää kerroksittain, väliin esim. kurkkua ja paprikaa raastettuna, jotain tahna/pikkelsityylistä täytettä myös. 

Ehdotin täysjyväleipää, munakoisotahnaa, punaista pestoa vegaanijuustolla, paprikaa, suolakurkkua ja vege mayo. Muttei kkuulemma ole oikee.

Mikä sitten on oikee? Anna itse tehdä.

Munakoisotahna on ihanaa.

Ällöintä mitä voi olla, mitättömännäköistä limaista mössöä joka ui öljyssä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä

Munakoisotahna on ihanaa leivän päällä. Se, että sinä et siitä pidä, ei tarkoita sitä, että mielipiteesi on se ainoa oikea.

Vierailija
42/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen tarjonnut kolmea netin vaihtoehtoa, mutta eivät kelpaa. Kuulemma eivät ole oikeita voileipäkakkuja.

Sellaisen saat, kun teet täytteen kakun väliin ja päälle kananmunattomasta majoneesista ja vegaanisesta "tuorejuustosta". Tummaa ja vaaleaa leipää kerroksittain, väliin esim. kurkkua ja paprikaa raastettuna, jotain tahna/pikkelsityylistä täytettä myös. 

Ehdotin täysjyväleipää, munakoisotahnaa, punaista pestoa vegaanijuustolla, paprikaa, suolakurkkua ja vege mayo. Muttei kkuulemma ole oikee.

Mikä on muovimajoneesia. Mä ostan aina jotain olisko se Hellemansia, jonka tavallisessa ja kananmunattomassa majoneesissa on tismalleen samat aineet, toisesta vain puuttuu se kananmuna ja siihen on muistaakseni lisätty sinappia.

Ei minustakaan tuo ole oikea, sen vuoksi että oikeassa voileipäkakussa ei mielestäni ole pestoa eikä munakoisotahnaa, eikä kyllä suolakurkkujakaan. Siinä on parasta se valkoinen täyte välissä ja päällä. Leipäkerrosten väliinhän voi laittaa ihan mitä vaan, juuri niitä vihanneksia, mistä tykkää. Itse en tykkää, mutta voihan sinne väliin laittaa silppuna jotain kinkkuleikettä muistuttavaa vegaanista leikettäkin, niin jo alkaa muistuttaa perinteistä kakkua.

Ja oikeaa se ei silti ole nähnytkään. Muovimajoneesia muovijuustolla.

Kannattaisiko kysyä juhlakalulta, mikä maistuisi? Tirsk vaan.

Tirsk TirskTirsk TirskTirsk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöintä mitä voi olla, mitättömännäköistä limaista mössöä joka ui öljyssä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä

Jos ei osaa tehdä ruokaa niin toki öljyssä lilluva mitättömännäköinen on todennäköistä. Hyvät kokkaajat osaavat tehdä vegaanisenakin hyvää.

Vierailija
45/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan tehdä voileipäkakku? Onko paikalla  niin paljon vegaaneja että kakku todella menee kaupaksi? Itse tekisin vaikka herkullista focacciaa.

t. vegaani joka ei viitsi tehdä voileipäkakkua eikä ymmärrä koko juttua

https://chocochili.net/2019/06/muhkea-marjapiirakka/

Vierailija
46/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo vaan koskaan saanut kunnolla munakoisoo 🍆

Vierailija
47/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiolta löytyy ihana ohje, Parsa basilika voileipäkakku. Ollaan kokeiltu se, parempi on kuin kinkku voikeipäkakku. Aineet siihen on kuitenkin aika kalliit, tarttee tuoretta basilikaa, basilika tuorejuustoa, aurinkokuivattuja tomaatteja, tuoretta parsaa, porkkanaa. Aivan sairaan herkullinen resepti.

En osaa linkittää, mutta ohje löytyy valion sivuilta parsa basilika voileipä jakku....

Älä jaksa sössöttää. Ei todellakaan ole parempi kuin kinkkuvoileipäkakku.

Juu. En ole vege, mutta juhliin tehtiin tuota sekä kinkkuvoileipä kakkua, molemmat valion resepteillä.

Hämmästyin todella, kun oikeesti oikeesti tuo parsa basilika kakku oli 100x paremman makuista kuin se palvikinkku kakku.

Siis ja mä grillataan atrian hiillosta pallogrillissä kesäisin ja sitä ei kyllä mikään voita! (taustatiedoksi siis...), kun arvioit tuota voileipäkakku mielipidettäni.

Vierailija
48/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tosiaan tehdä voileipäkakku? Onko paikalla  niin paljon vegaaneja että kakku todella menee kaupaksi? Itse tekisin vaikka herkullista focacciaa.

Jos kaikki voileipäkakku on vegaanista, tulee sekasyöjiltä narinoita, eihän sitä voi syödä mitenkään.

Mutta jos vegaanisia voileipäkakkuja on vain vegaaneille, niitä täytyy olla ihan hirveä määrä, sillä sekasyöjä syö molempia kakkuja, lihapitoista ja vegaanista, niin että vegaanit eivät todennäköisesti ehdi kakkua samaankaan.

Vierailija
49/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk

Vierailija
50/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/reseptit/parsa-basilikavoileipakakku/

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija
51/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy siltä, kuka kakkuja nyt haluaa, että mitä täytettä hän sinne sisälle kaipailee, ei kai se sen kummempaa ole. Täytteen voit tosiaan tehdä majoneesista ja vegaanisesta tuorejuustosta, ne on monetkin aika hyviä. Olen muistaakseni itse käyttänyt jotain tomaattilevitettä.

Vierailija
52/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiolta löytyy ihana ohje, Parsa basilika voileipäkakku. Ollaan kokeiltu se, parempi on kuin kinkku voikeipäkakku. Aineet siihen on kuitenkin aika kalliit, tarttee tuoretta basilikaa, basilika tuorejuustoa, aurinkokuivattuja tomaatteja, tuoretta parsaa, porkkanaa. Aivan sairaan herkullinen resepti.

En osaa linkittää, mutta ohje löytyy valion sivuilta parsa basilika voileipä jakku....

Älä jaksa sössöttää. Ei todellakaan ole parempi kuin kinkkuvoileipäkakku.

Juu. En ole vege, mutta juhliin tehtiin tuota sekä kinkkuvoileipä kakkua, molemmat valion resepteillä.

Hämmästyin todella, kun oikeesti oikeesti tuo parsa basilika kakku oli 100x paremman makuista kuin se palvikinkku kakku.

Siis ja mä grillataan atrian hiillosta pallogrillissä kesäisin ja sitä ei kyllä mikään voita! (taustatiedoksi siis...), kun arvioit tuota voileipäkakku mielipidettäni.

Vegaanille voit tehdä kumman vain, sillä kumpikaan ei ole vegaaninen. Yhtä huonosti siis menee.

Vierailija
53/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/reseptit/parsa-basilikavoileipakakku/

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Eikös tässä ollut hyvä ehdotus. Korvaa vaan tavallisen  tuorejuuston vegaanisella.

Vierailija
54/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki voileipäkakku on vegaanista, tulee sekasyöjiltä narinoita, eihän sitä voi syödä mitenkään.

Mutta jos vegaanisia voileipäkakkuja on vain vegaaneille, niitä täytyy olla ihan hirveä määrä, sillä sekasyöjä syö molempia kakkuja, lihapitoista ja vegaanista, niin että vegaanit eivät todennäköisesti ehdi kakkua samaankaan.

Meillä juhlissa sekasyöjät ei kyllä ottaneet vegaania voileipäkakkua, vaan naureskelivat sille. Niin että riitti kyllä niille veganeille. Tehtiin siis sitänoarsa basilika valion voileipä kakkua...

Jos laittaa kyltin "vegaaninen", niin vanhemmat ihmiset ainakin jättävät koskematta 😀

Vierailija
55/55 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/5