Kulutustottumukset, varallisuus
Minulla on tällä hetkellå n . 100 000 euroa sijoituksissa ja tileillä (asuntolainaa, minun osuus, on reilut 50 000 euroa jäljellä). Pian pätkähtää n. 240 000 euroa lisää likvidiä varallusuuutta. Käyn normaalissa päivätyössä, eläkeikn on vielä matkaa.
Elimme pitkään kädestä suuhun, pienehköistä palkoista oli lapsiperheen pk-seudulla vaikea säästää enempiä. Nyt tilanne on muuttunut (perintö). En usko ettå kulutustottumukseni muutttuvat, olen kai myös saanut kasvatuksen vähän pihiksi. Ei kiinnosta mikään materia, ei vaatteet, ei laukut, kengät tmv. Ruokakaupasta katselen edelleen punalaputettuja tuotteita. Ainoa mihin haluan käyttää rahaa on elämykset, matkat, konsertit ja sen sellaiset.
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Tavallaan jotenkin alitajuntaisesti pelkään haaskaavani varallisuuteni ja olen aika tarkka arkipäivisissä asioissa, myös noissa matkoissa etsin halpoja lentoja ja tarjouksia. No sjoitusympäristöt ovat hankalat tällä hetkellä ja niiden kanssa sa olla varovainen ja miettiä mitä tekee. , mutta olisi kiva saada tuo ylimääräinen tuottamaan.
Miksi muuttaa hyviä tottumuksia? Tottumusta kannattaa muuttaa vain jos sillä voi vaikuttaa merkittävästi elämänlaatuun.