Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Sonja?

Vierailija
17.06.2022 |

Tämä nimi meillä harkinnassa vaaville.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tykännyt, oli harkinnassa myös omalle tytölle, mutta isä pisti hanttiin, niin tuli Laura. En tykkää Senjasta enkä Minjasta yms. mutta Sonja on ihana. Norjan kuningatar Sonja, niin naisellinen ja kaunis. Tunnen yhden, paksut letit ja hyvä iho. Näyttää ihan Sonjalta.

Vierailija
2/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva nimi siinä mainiossa "Erilaiset frendit" -ohjelmassakin sillä "prinsessa-Sonjalla". Vaativa flikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nimi.

Vierailija
4/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sonja ja inhoan nimeäni. Koulusta asti väännetty siitä sontaa ja sonnia. Ei kiva. Valitkaa muuta.

Vierailija
5/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Sonja ja inhoan nimeäni. Koulusta asti väännetty siitä sontaa ja sonnia. Ei kiva. Valitkaa muuta.

Tähän on hyvin tiivistetty koko nimi.

Vierailija
6/36 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee epämukavia muistoja entisestä sekakäyttäjänaapurista jonka säädöt/asiakkaat kävi aina huutelemassa kyseistä nimeä ikkunan alla.

Vierailija
7/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä nimi. Mieleen soija,sonni ja sonta. Ei millään pahalla mutta pistäkää vaikka nimeksi mielummin Sonia tai Ronja.

Vierailija
8/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on kaunis.

Nimien vääntelijät saisivat perustella käytöksensä.

Lapsena inhosin sitä, että nimeäni muunneltiin. Eivät olleet varsinaisesti loukkaavia, mutta inhosin.

Aikuisena joku on yrittänyt käyttää minustalapsuudesta tuttua, inhoamaani nimenmuunnosta, "lempinimeä". Olen sanonut näille, että voit toki käyttää, mutten silloin "kuule". - On tehonnut.

Vierailija
9/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja on ok.

Sylvia

Soila

Seela

Silvia

Silva

Saana

Vierailija
10/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Venäjä. Sehän on venäläisperäinen naisen nimi.

Vierailija
11/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja on mielestäni aika vanhahtava. Mietin aina nimien kautta, mitä se kertoo vanhemmista.

Vierailija
12/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma nimeni. Äiti halusi nimekseni sellaisen, jota ei ole "joka toisella", mutta ei olisi liian erikoinenkaan. Nimen, joka on selkeästi tytön nimi ja joka on helppo lausua ja kirjoittaa, ja joka ei olisi liian pitkä tai muuten sellainen, josta heti alettaisiin käyttämään lyhennelmää. Nuo vaatimukset nimeni täyttää.

Nimen venäläisperäisyyden äiti tajusi vasta myöhemmin, minä itse vasta aikuisena. Ei sen takia mitään ongelmia ole ollut ja toisaalta tätä nimeä, vähän kirjoitustapaa vaihdellen, käytetään kyllä muuallakin maailmassa. Suomessa on muuten muitakin paljon Venäjällä käytettäviä nimiä kuten Tanja, Nina, Olga, Anna ja Anja, Tamarasta puhumattakaan! Näitäkin kaikkia löytyy maailmalta, niitä kun on käytetty eri muodoissaan jo raamatullisina aikoina, ellei aiemminkin.

Mitään väännöksiä nimestäni ei ole ainakaan minun kuulteni käytetty. Tietysti jos sattuu olemaan typerä ihminen, lapsi tai aikuinen, jostain hän kiusan aiheen kyllä keksii.

Vierailija
13/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi mutta olen aina inhonnut nimeä Sonja. 

Vierailija
14/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sonja on mielestäni aika vanhahtava. Mietin aina nimien kautta, mitä se kertoo vanhemmista.

No mitä se kertoo vanhemmista, jos lapsen nimi on vaikkapa Reino? (kerron vastauksesi jälkeen yhden pienen kohtauksen omasta päivästäni) 

Vierailija
15/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 ja 80 luvun sutturablondi tulee mieleen . Ja sankko.

Vierailija
16/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu olisi kauniimpi nimi

Vierailija
17/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sointu olisi kauniimpi nimi

Sointu oli kaunis nimi, kun Sointu Borg tuli julkisuuteen. Pilalle meni se nimi. 

Vierailija
18/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onneksi nämä nykyajan Helmit, Taimit, Einot ja Väinöt eivät ole vanhahtavia.

Vierailija
19/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, kaunein nimi mitä on!

Vierailija
20/36 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla näkyy Vaalimaa ja Sonjan kaalimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi