Saikkutodistuksen hakeminen, Miten?
Hei! En pahemmin ole joutunut hakemaan sairaslomaa ja saikkutodistusta (olen nuori, ensimmäisiä työpaikkoja, ja harvemmin kipeänä), ja nyt sellaista pitäisi flunssan takia hakea. Olen uusi kesätyöntekijä ja voimme käyttää työterveyspalveluna digiklinikkaa. Asiaan;
Jos olen nyt kipeä, ja huomenna on yksi harvoista työvuoroistani; Voinhan hakea sairaustodistuksen huomiselle jo tänään? Vai tuleeko tällälailla digiklinikan kautta haettuun saikkuun voimassaolopäiväksi päivä, jolloin saikkutodistusta on lähtenyt hakemaan? Yritän sompailla tätä nyt äpissä.
Oon niin uuno näiden asioiden kanssa, joten älkää kivittäkö!:D Töitä mulla on hyvin harvoin, pari x viikossa. (Esimiehelle ilmoitettu tulevasta poissaolosta jo, koska joutuu hakemaan tilalleni tuuraajan.)
Kommentit (8)
Jos olet nyt kipeä niin voit hakea sen tänään huomisellekin.
Se nyt riippuu aivan siitä, miten pitkän sairasloman kirjoittaa.
Hän, joka käyttää sanaa saikku, on saikuttaja eli ei sairas.
Vierailija kirjoitti:
Ja flunssasta aika tavallista on se, että kirjoitetaan 3 päivää saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja flunssasta aika tavallista on se, että kirjoitetaan 3 päivää saikkua.
Voidaan myös antaa päivä kerrallaan tai kieltäytyä antamasta. Riippuu hänestä kuka on mahdollisesti antamassa. Ei kaikki usko että on liian kipeä töihin.
Mä en ikinä sano esimiehelle mitään ennen kuin todistus on jo kädessä.
Aloituspäiväksi tulee tämä päivä jos saat saikkua. Lopetuspäivä riippuu lomasi pituudesta. Jos saat vain tämän päivän niin joudut hakemaan huomiseksi uuden jos et pysty töihin.
Digiklinikan todistus on pdf-tiedosto, jonka liität sähköpostiin esimiehelle.
Esimiehesi tehtävä neuvoa miten toimit.
Esimies vain ilmoitti, että hänen sähköpostiinsa kopio saikkutodistuksesta. Nyt vaan hermoilen, kun pelkään tekeväni tämän väärin