Ostaako joku vielä nykyään korppuja tai rinkeleitä?
Kommentit (48)
Kanelikorput ja ihan perus lipton pussitee. Ja rinkeleitä eväsretkelle kaakaon kanssa.
säilyvät hyvin kaapissa vierasvarana ja hyviä teen kanssa tarjottavana.
Mä ostin kaappiin ikuisuusrinkeleitä.
Kai niille ostajia löytyy, kun niitä kaupoissa myydään. Henkilökohtaisesti en välitä Marie-kekseistä, korpuista, rinkeleistä enkä kuivista vohveleista. Jos jotain hyvää haluan, ostan mieluummin jäätelöä tai vaikka piirakan.
Makeita korppuja en ole ostanut aikoihin mutta kaura-tai täysjyväkorppuja on kotona aina.
Klorinkeleitä tai vesirinkeleitä ostan usein.
Saahan kaupoista esimerkiksi kaneliässiäkin. Pikkuleipiä siis, jos joku nuoremman sukupolven edustaja ei tiedä mitä ne ovat. Kunnon mummokamaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Saahan kaupoista esimerkiksi kaneliässiäkin. Pikkuleipiä siis, jos joku nuoremman sukupolven edustaja ei tiedä mitä ne ovat. Kunnon mummokamaa ;D
Leivon ässiä joka joulu myyjäisiin muutaman 10 kpl pussin. Kaikki menee.
Rinkeleistä en itse välitä, mutta korppupussin ostin viimeksi eilen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on melkein aina Keskin rinkelipussi kaapissa, joko vaniljarinkeleitä tai niitä pehmeitä pullarinkeleitä. Itse ainakin tykkään etenkin jälkimmäisistä, ovat herkkua kahvin kanssa 😋 Vaniljarinkelitkin menettelevät, mutta ovat minun makuuni liian kuivia.
Mä uitan sitä rinkelinpäätä kahvissa ja haukkaan vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ostan rinkeleiden tilalle bageleita. Latten kanssa nautittaviksi.
Ihanaa sarkasmia!
Muistan kyllä ne lapsuuden kahvittelukestit... aina kaikki tarjottava oli niin hemmetin kuivaa. Aina piti olla joku limppari käden ulottuvilla kun noita alkoi suuhunsa laittaa. Vohvelit, karnevaalikeksit jne.
Meillä etenkin nuorin lapsista pitää sokerikorpuista ja rinkeleistä. Muutkin syövät, mutteivät erikseen pyydä, että osta kaupasta.
Ja kaikki lapset meillä tykkäävät kaneliässistä!
Muistan, kun olin lapsi, ja äiti teki itse leipomistaan vanhenevista pullasiivuista kaneli-sokerikorppuja. Se tuoksu, joka levisi koko asuntoon oli ihana.Ja se maku, erityisesti kuuman kaakaon kanssa.
Silloin ei vielä ollut pakastimia, näin käytettiin vanheneva pulla. Vanhenevista ranskanleivistä tehtiin köyhiä ritareita.
Vesirinkelit mehun kanssa kuuluivat kesään.
Pyrittiin siihen, että mitään syötävää ei heitetty roskiin.
Tykkään molemmista, mutta eipä juuri tule ostettua. Ovat kuitenkin ylimääräistä höttöhiilaria. Tosin jos haluaisin jotain kahvileipää, kanelikorput olisivat ok. Juon kuitenkin kahvin sellaisenaan.
Lapsena tykkäsin vesirinkeleistä eli niistä suht pehmeistä, vaaleista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun olin lapsi, ja äiti teki itse leipomistaan vanhenevista pullasiivuista kaneli-sokerikorppuja. Se tuoksu, joka levisi koko asuntoon oli ihana.Ja se maku, erityisesti kuuman kaakaon kanssa.
Silloin ei vielä ollut pakastimia, näin käytettiin vanheneva pulla. Vanhenevista ranskanleivistä tehtiin köyhiä ritareita.
Olen syntynyt vuonna 1951.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt vuonna 1951.
Meillä tehtiin myös pullasta köyhiä ritareita ja ruisleivän jämät meni usein leipäressuun. Olen syntynyt vuonna 1986.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivon ässiä joka joulu myyjäisiin muutaman 10 kpl pussin. Kaikki menee.
Mä leivon kaneliässiä joka juhliin, lasten synttäreille, rippijuhliin, yo-juhliin jne. Kaikki aina menee ja moni huokailee sitä lapsuuden nostalgiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mutta silloin äiti leipoikin usein pullaa, ja siksi sitä jäi. Mun äiti ei ole pullaa leiponut enää varmaan 20 vuoteen.
Kyllä ostaa. Eilen viimes ostettiin korppuja. Rinkeleitä syödään kans.
Meillä on melkein aina Keskin rinkelipussi kaapissa, joko vaniljarinkeleitä tai niitä pehmeitä pullarinkeleitä. Itse ainakin tykkään etenkin jälkimmäisistä, ovat herkkua kahvin kanssa 😋 Vaniljarinkelitkin menettelevät, mutta ovat minun makuuni liian kuivia.