En enää jaksa sitä, että mua pidetään tyhmänä
Ilmeisesti näytän jotenkin yksinkertaiselta. Millä perusteella pidätte jotain tyhmänä?
Kommentit (35)
Sama juttu. Olen liian empaattinen ja tunnollinen. Osaan asettua toisten asemaan ja yritän kunnioittaa toisia.
Se tekee monen silmissä minusta tyhmän oloisen ja se ahdistaa itseäni.
Yleensä on seurassa tunne, että on varmaan parempi jos olen vain hiljaa.
Ihmisten olemus on joskus painostavaa ja saavat minut jännittymään, en oikein tiedä miten päin tässä maailmassa pitäisi olla.
Älä seurustele sellaisten kanssa jotka latistaa. Heissä itsessään on myös tyhmiä piirteitä. Kukaan ei ole täydellinen.
Jos pidän jotain tyhmänä, niin en minä kyllä sitä hänelle sano. Harvoin on kyllä tällainen tilanne tullut vastaan.
Minua ei haittaa, vaikka ihmiset tuntuvat pitävän tyhmänä. On sellainen track record alla, että hymähdän vain luusereille.
Mun äiti pitää mun emäntää vähän yksinkertaisena ja helposti manipuloitavana.
Joka on koomista kun hän itse vähän tyhmä ja vähättelee kävelevää valheenpaljastuskonetta joka muistaa kaiken, ja kaikki tää vaan siks et mun emäntä on hiljainen ja kiltti.
Sun luonne saattaa olla sellainen joka vaikuttaa ulospäin tyhmältä vaikka et sitä olisikaan.
Mulla on ollut samaa ongelmaa, mutta itse olen tehnyt sen virheen että aiemmin aina yritin jotenkin todistella muille etten ole niin idiootti mitä kuvittelevat.
Nyt en enää jaksa, ja en mä nyt mikään maailman viisainkaan ole, joten jos joku pitää mua tyhmänä niin siinä sitten pitää, en ihan hirveästi sille mitään voi. Onhan hän itsekin yksinkertainen jos ei tajua että ymmärrän asioita, mitä hän ei?
Vierailija kirjoitti:
Jos pidän jotain tyhmänä, niin en minä kyllä sitä hänelle sano. Harvoin on kyllä tällainen tilanne tullut vastaan.
Ei sellaista sanotakaan. Sen huomaa rivien välistä esim tilanteessa, jossa et luota toisen mielipiteeseen tai naureskelet hänen puheilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku jatkuvasti sanoo itseään tyhmäksi, taidan useimmiten uskoakin sen.
Uskotko myös jos joku sanoo itseään viisaaksi ?
Pidän tyhmänä sellaisia ihmisiä, jotka tekevät kapeakatseisia päätelmiä ympäröivästä maailmasta.
Se on asia, joka pitää hyväksyä. Ehkä keksit mistä se johtuu ja pystyt tekemään asialle jotain ?
Tai sitten vaan annat mennä omalla painollaan ja jätät tuon ajatuksen pois matkasta.
Joskus asiat kääntyy paremmaksi kun antaa niiden parantua itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko myös jos joku sanoo itseään viisaaksi ?
En :)
Minua on myös haukuttu tyhmäksi. Olen kyllä aika kömpelö ja se on yksi syy. Lisäksi saatan kuulla väärin asioita. Mutta mielestäni käsitän asiat usein muita laaja-alaisemmin ja nopeammin. Olen myös menestynyt koulussa, mutta sekin on koetettu laittaa yrittämisen piikkiin, vaikka en mikään nipottaja olekaan.
Ap, älä välitä tuollaisista kommenteista. Kyllä kommentoijat ovat aivan itse ongelmissa.
Jotkut räväkät ja paljon itseään esille tuovat ihmiset pitävät ujompia ja hiljaisempia ihmisiä tyhminä, jopa halveksivat heitä.
Vajaamielisen ja miksei monesti myös tyhmän merkki on se kun kulkee suu auki.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut räväkät ja paljon itseään esille tuovat ihmiset pitävät ujompia ja hiljaisempia ihmisiä tyhminä, jopa halveksivat heitä.
Tämäpä. Jokaisella on se oma näkemys ja mielipide. Ne kertovat asioista jotain, mutta eivät koko totuutta.
Tyhmä ihminen itse näkee toiset tyhminä, koska ei järjen juoksu riitä ymmärtämään toisen näkökulmaa tai älykkyyttä.
Jos olisi tosi viisas, ei paljon haittaisi muiden tyhmyysluulot. Silloin olisi helppo olla niiden yläpuolella.
Kai se toki itsevarmuuttakin vaatii.
Mä olen ajatusten ja tiedon prosessoija ja pohdin, miten esittää asiat. Ja sanasokea. Tästä moni "nopea louskuttaja" on päätellyt mun olevan yksinkertainen ja tyhmä. Lapsena ja nuorena asia harmitti. Nyt ei enää. Mä itse tiedän, etten ole tyhmä.