Miksi asiakkaat pannan kärsimään siitä että korona-aikaan Finavia ja Finnair olivat liian lyhytnäköisiä ja potkivat työntekijänsä pois?
Nyt sitä työvoimaa ei sitten ole saatu takaisin ja asiakkaat jonottavat.
Kommentit (7)
Lopulta asiakas maksaa. Aina. Ymmärrätkös?
Mistä olisit ap suuressa viisaudessasi ottanut ne palkkarahat korona-ajalle, kun ei töitä ollut? Veronmaksajien taskusta?
Ai ei ole saatu takaisin? Eipä ole kukaan edes kysellyt.
T: alalla työskennellyt
Miksi maksaa tyhjänpanttina seisoville työntekijöille korona-aikana kun voi laittaa muiden maksettavaksi? Jos sulla olisi oma yritys niin et varmasti maksaisi palkkaa tyhjästä vaan laittaisit pihalle. Turha moralisoida.
Ilmailualalle on todella hidasta saada työvoimaa, koska tarvitaan turvallisuusselvityksiä, sertifioituja perehdytyksiä, koulutuksia jne.
Finnair teki kaikkensa ja pääosin lomautti väkeään irtisanomisten sijaan. Finavia ei tainnut toimia samalla tavalla, vaan sen alihankkijat irtisanoi porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmailualalle on todella hidasta saada työvoimaa, koska tarvitaan turvallisuusselvityksiä, sertifioituja perehdytyksiä, koulutuksia jne.
Ilmailuala onkin työnantajan painajainen: joutuu oikeasti kouluttamaan ja perehdyttämään porukkaa. Eihän sen näin pitäisi mennä :'(
T. suomalainen 2020-luvun työnantaja
Kaikessa muussa katsotaan huomiseen mutta ilmastotoimissa jaksetaan vouhkata vuosien päähän . Rahastusta koko homma .