Missä työssä saisi olla paljon etänä ja työ olisi aika itsenäistä?
Taustaksi, että minulla on yhteiskuntatieteellisen alan maisteritutkinto eli muodollinen kelpoisuus moneen työhön. Haluan muuttaa urani suuntaa aika radikaalisti, olen ihan loppu työhön, jossa pitää olla koko ajan työpaikalla läsnä ja työ on tiukasti johdettua ja työsuoritusta vahditaan niskaan hengittäen ja mikromanageroiden.
Olisiko kellään ideoita (villejäkin) siitä mikä työ olisi aika itsenäistä ja sitä saisi tehdä pääosin etänä. Olen surkea vieraissa kielissä ja matikassa, joten työ ei voi liittyä numeroihin. Olen valmis kouluttautumaan lisää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakimies? Joku verohallinnon hyyppä? Kirjanpitäjä?
Jos on 44 ja ensi kesänä pyrkii oikikseen 45-vuotiaana, opiskelee viisi vuotta vai mitä ne opinnot nyt kestää niin on 50 kun valmistuu juristiksi.
kyllähän sen jälkeen jää vielä ihan riittävä määrä työvuosia ennen eläkeikää
eri
Todella monet asiantuntijatyöt voi nykyään tehdä suurelta osin etänä. Monipaikkatyö on arkea ainakin: tutkimuslaitokset, yliopistot, amk:t, virastot. Myös lääkärikeskukset, vakuutusyhtiöt ja sähköyhtiöt (asiakaspalvelu puh/chat)
Expert kirjoitti:
Todella monet asiantuntijatyöt voi nykyään tehdä suurelta osin etänä. Monipaikkatyö on arkea ainakin: tutkimuslaitokset, yliopistot, amk:t, virastot. Myös lääkärikeskukset, vakuutusyhtiöt ja sähköyhtiöt (asiakaspalvelu puh/chat)
Mutta entä kokonaan etänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
ApMe palkataan juuri kaltaisiasi. Tehdään analyysijuttuja, eli juuri sitä mitä Hum-Ytm-porukat opiskelevat.
Palkka mediaanin mukaan, mutta on sentään vakituinen, eli on mahdollisuus esim. asuntolainaan. Plus kaikki lakisääteiset herkut ja kuudes vuosilomaviikko.
T. FT Historian alalta, Director.
(Entinen yliopiston tuntiopettaja vailla edellä mainittuja "herkkuja")Mikä firma?
Tämä olisi kiinnostanut minuakin.
Mä olen henkilöstöasiantuntijana valtiolla. Työssä voi nyt "normaaliaikana" olla 60 % etänä, toimistopäivät saan itse valita. Palkka noin 4000 €/kk.
olisin ehdottanut samaa, jollei ap olisi sanonut olevansa surkea vieraissa kielissä