Missä työssä saisi olla paljon etänä ja työ olisi aika itsenäistä?
Taustaksi, että minulla on yhteiskuntatieteellisen alan maisteritutkinto eli muodollinen kelpoisuus moneen työhön. Haluan muuttaa urani suuntaa aika radikaalisti, olen ihan loppu työhön, jossa pitää olla koko ajan työpaikalla läsnä ja työ on tiukasti johdettua ja työsuoritusta vahditaan niskaan hengittäen ja mikromanageroiden.
Olisiko kellään ideoita (villejäkin) siitä mikä työ olisi aika itsenäistä ja sitä saisi tehdä pääosin etänä. Olen surkea vieraissa kielissä ja matikassa, joten työ ei voi liittyä numeroihin. Olen valmis kouluttautumaan lisää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
Ap
Valitettavasti alalla kieltämättä esiintyy Suomessa paljon ikärasismia. Töitä voisit saada lähinnä ulkomailta niin, että teet Suomesta etänä. Niihin hommiin pääsee myös ilman alan tutkintoja, kun taas Suomessa niitä nykyään usein vaaditaan.
Yhteiskuntatieteiden maisteri = sosiaalitantta.
Kuten tuossa jo tulikin. Veikkaan että se oli aikaisempi työsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
ApValitettavasti alalla kieltämättä esiintyy Suomessa paljon ikärasismia. Töitä voisit saada lähinnä ulkomailta niin, että teet Suomesta etänä. Niihin hommiin pääsee myös ilman alan tutkintoja, kun taas Suomessa niitä nykyään usein vaaditaan.
*IKÄSYRJINTÄÄ!!!!!
Milloin te dorkat olitte että rasismi viittaa ROTUUN.
Operaattoreilla (Telia/Elisa/DNA) on tarjolla töitä laidasta laitaan, ja suurinta osaa voi/saa tehdä (kokonaan/suurimmaksi osaksi) etänä. Toki kannattaa huomioida mihin tehtävään hakee, myymälämyyjä tai asentaja ei voi olla etänä, mutta "toimistohommissa" olevat voivat.
Myös erilaiset valtion työt voi tehdä etänä osittain/kokonaan, ja noitahan riittää (kela/verovirasto/työkkäri/käräjäoikeudet jne.)
Leikkaa pottatukka ja värjää se siniseksi. Osta kaikkein karseimpia vaatteita kirpparilta, muuta Kallioon 8 m2 asuntoon ja olet someinfluensseri.
Esim jossain kelalla on mahdollista nykyään tehdä lähes kokonaan etänä
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa pottatukka ja värjää se siniseksi. Osta kaikkein karseimpia vaatteita kirpparilta, muuta Kallioon 8 m2 asuntoon ja olet someinfluensseri.
Ja someta rasismista, muunsukupuolisuudesta, lesboudesta, prostituutiosta ammattina ja tatskoista sekä kissoista.
Koodaamisen opettelu on sitten aivan järkyttävän tylsää opiskelin alkeita ja se oli niin tappavan tylsää että teki mieli ampua itsensä. Teoriasta en tajunnut mitään. Tehtävät olivat tekemällä tehtyjä, typeriä. Yksikin pikku pilkku virhe niin ei mennyt läpi. Siinä pitää olla todella tarkka. Ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja someta rasismista, muunsukupuolisuudesta, lesboudesta, prostituutiosta ammattina ja tatskoista sekä kissoista.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni controller etäilee ja vähän tehtävästä riippuen työ on itsenäistä tai ei. Kirjanpitäjiä on paljon etänä kans nykyään.
Eikö noissa tarvi numeroita?
Lakimies? Joku verohallinnon hyyppä? Kirjanpitäjä?
Vierailija kirjoitti:
Lakimies? Joku verohallinnon hyyppä? Kirjanpitäjä?
Jos on 44 ja ensi kesänä pyrkii oikikseen 45-vuotiaana, opiskelee viisi vuotta vai mitä ne opinnot nyt kestää niin on 50 kun valmistuu juristiksi.
Koodaamisessa tarttee matemaattista ajattelua, vaikkei siinä suoraan lasketakaan, sama controllerin, tilintarkastajan, kirjanpitäjän, verohallinnon yms töissä.
Miten joku hr-homma?
Olen kanssa VTM. Töissä vakuutusyhtiössä. 1krt/vk pitää vain käydä toimistolla. Ja täysin itsenäistä.
Vierailija kirjoitti:
Lusikka kauniiseen käteen ja matematiikan alkeet haltuun. Jatko menee kuin siivillä ja maailma avautuu uudestaan. Tsemiä 👍
Mutta mites se työllistyminen?
Osaan matematiikkaa enemmän kuin alkeet, mutta eipä se työpaikkojen ovia avaa. Samanlaisesta duunista haaveilen kuin aloittaja; itsenäistä ja etänä. Ja olisihan se kiva jos sille matematiikalle olisi käyttöä myös.
Mun työssä. 100% etänä, pomo ja fyysinen työpaikka yli 100 km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Me palkataan juuri kaltaisiasi. Tehdään analyysijuttuja, eli juuri sitä mitä Hum-Ytm-porukat opiskelevat.
Palkka mediaanin mukaan, mutta on sentään vakituinen, eli on mahdollisuus esim. asuntolainaan. Plus kaikki lakisääteiset herkut ja kuudes vuosilomaviikko.
T. FT Historian alalta, Director.
(Entinen yliopiston tuntiopettaja vailla edellä mainittuja "herkkuja")
Aika moni controller etäilee ja vähän tehtävästä riippuen työ on itsenäistä tai ei. Kirjanpitäjiä on paljon etänä kans nykyään.