Missä työssä saisi olla paljon etänä ja työ olisi aika itsenäistä?
Taustaksi, että minulla on yhteiskuntatieteellisen alan maisteritutkinto eli muodollinen kelpoisuus moneen työhön. Haluan muuttaa urani suuntaa aika radikaalisti, olen ihan loppu työhön, jossa pitää olla koko ajan työpaikalla läsnä ja työ on tiukasti johdettua ja työsuoritusta vahditaan niskaan hengittäen ja mikromanageroiden.
Olisiko kellään ideoita (villejäkin) siitä mikä työ olisi aika itsenäistä ja sitä saisi tehdä pääosin etänä. Olen surkea vieraissa kielissä ja matikassa, joten työ ei voi liittyä numeroihin. Olen valmis kouluttautumaan lisää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni controller etäilee ja vähän tehtävästä riippuen työ on itsenäistä tai ei. Kirjanpitäjiä on paljon etänä kans nykyään.
Eikö noissa tarvi numeroita?
No mä vaihdoin asiakaspalvelusta kirjanpitoon lennosta, ilman kokemusta tai koulutusta, ja matikka oli aikoinaan huonoin kouluaineeni. Vaikka tässä kopioinkin numeroita laskuilta järjestelmään ja Excelistä toiseen, ei minun itseni tarvitse laskea mitään. Eli tarvin numeroita joo, mutta ei minun oikeasti tarvi osata tehdä niille mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
ApMe palkataan juuri kaltaisiasi. Tehdään analyysijuttuja, eli juuri sitä mitä Hum-Ytm-porukat opiskelevat.
Palkka mediaanin mukaan, mutta on sentään vakituinen, eli on mahdollisuus esim. asuntolainaan. Plus kaikki lakisääteiset herkut ja kuudes vuosilomaviikko.
T. FT Historian alalta, Director.
(Entinen yliopiston tuntiopettaja vailla edellä mainittuja "herkkuja")
Mikä firma? En ole aloittaja, mutta olisin kiinnostunut. Olen humanisti (filosofi), osaan koodata (tehnyt sitä työkseni), tilastojutut sujuu jotenkin nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
Ap
Mä oon 52 ja alottamassa opinnot nyt syksyllä (HY/tietojenkäsittelytiede). Olen nyt kyllä työtön, että sikäli ei mitään menetettävää enkä nyt tässä kohtaa osaa murehtia saanko töitä vai en. Haluan vaan nähdä, sujuisko multa opiskelu. Nuorempana ei sujunu, mutta nyt on pätevät ADHD-lääkkeet ja toiveikkaampi olo.
Koodausta voi kyllä kokeilla ihan ominkin päin. Helsingin yliopiston MOOC-kursseja voi suorittaa omaan tahtiin verkossa.
Itse olen ajatellut, että ainakin tietyissä hommissa on hyötyä matematiikan osaamisesta. Tai ainakin sellaisesta matemaattisesta lahjakkuudesta, mitä ehkä voisi luonnehtia myös ongelmanratkaisukyvyksi. Ainakin oma tytär on edennyt nopeasti. Hän on matemaattisesti lahjakas ja on kehittynyt koodaajana vauhdilla. Hän on nyt 21-vuotias ja tienaa 4200€/kk. Opinnot ovat vähän vaiheessa, mutta tällä alalla maksetaan osaamisesta, ei tutkinnosta.
Miettisin ehkä siitä näkökulmasta, että minkälaisissa hommissa voisi saada sitä nykyistä koulutusta hyödynnettyä. Monissa tehtävissä tarvitaan toimialatuntemusta, onko ap:lla tällaista?
Hseq. 100% etänä jos haluaa. Tylsää ja kaavamaista mutta helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMä oon 52 ja alottamassa opinnot nyt syksyllä (HY/tietojenkäsittelytiede). Olen nyt kyllä työtön, että sikäli ei mitään menetettävää enkä nyt tässä kohtaa osaa murehtia saanko töitä vai en. Haluan vaan nähdä, sujuisko multa opiskelu. Nuorempana ei sujunu, mutta nyt on pätevät ADHD-lääkkeet ja toiveikkaampi olo.
Koodausta voi kyllä kokeilla ihan ominkin päin. Helsingin yliopiston MOOC-kursseja voi suorittaa omaan tahtiin verkossa.
Itse olen ajatellut, että ainakin tietyissä hommissa on hyötyä matematiikan osaamisesta. Tai ainakin sellaisesta matemaattisesta lahjakkuudesta, mitä ehkä voisi luonnehtia myös ongelmanratkaisukyvyksi. Ainakin oma tytär on edennyt nopeasti. Hän on matemaattisesti lahjakas ja on kehittynyt koodaajana vauhdilla. Hän on nyt 21-vuotias ja tienaa 4200€/kk. Opinnot ovat vähän vaiheessa, mutta tällä alalla maksetaan osaamisesta, ei tutkinnosta.
Miettisin ehkä siitä näkökulmasta, että minkälaisissa hommissa voisi saada sitä nykyistä koulutusta hyödynnettyä. Monissa tehtävissä tarvitaan toimialatuntemusta, onko ap:lla tällaista?
On minulla muutamankin toimialan syvällistäkin tuntemusta. Myös sellaista työelämää koskevaa generalistiosaamista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hseq. 100% etänä jos haluaa. Tylsää ja kaavamaista mutta helppoa.
Kiinnostaa. Miten pääsen hommiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa pottatukka ja värjää se siniseksi. Osta kaikkein karseimpia vaatteita kirpparilta, muuta Kallioon 8 m2 asuntoon ja olet someinfluensseri.
Ja someta rasismista, muunsukupuolisuudesta, lesboudesta, prostituutiosta ammattina ja tatskoista sekä kissoista.
Kissat on syyttömiä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Koodaamisen opettelu on sitten aivan järkyttävän tylsää opiskelin alkeita ja se oli niin tappavan tylsää että teki mieli ampua itsensä. Teoriasta en tajunnut mitään. Tehtävät olivat tekemällä tehtyjä, typeriä. Yksikin pikku pilkku virhe niin ei mennyt läpi. Siinä pitää olla todella tarkka. Ei sovi kaikille.
No mitä ihmettä!? Minänkin olen opetellut alkeita ja on ihan tosi hauskaa! Osassa tehtävistä on ollut jopa minulle sopivaa huumoria. Ja kyllä, jos on pilkku väärässä paikassa tai jostain puuttuu heittomerkit, niin ei toimi! Sehän tässä juuri on niin mahtavaa, kun pitää selvittää mikä tässä nyt mättää. Ja voittajafiilis, kun virhe löytyy ja koodi alkaa toimia <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sosiaalityöntekijä. Itse olen lastensuojelussa ja teen n. 80% etää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikka kauniiseen käteen ja matematiikan alkeet haltuun. Jatko menee kuin siivillä ja maailma avautuu uudestaan. Tsemiä 👍
Mutta mites se työllistyminen?
Osaan matematiikkaa enemmän kuin alkeet, mutta eipä se työpaikkojen ovia avaa. Samanlaisesta duunista haaveilen kuin aloittaja; itsenäistä ja etänä. Ja olisihan se kiva jos sille matematiikalle olisi käyttöä myös.
Jos osaat häsätä todistuksia, eipä siitä varmaan mitään hyötyä olekaan. Jos osaat teknistä laskentaa ja/tai hyödyntää tota osaamista johonkin, tai sit oot todistushäsäreistä Pohjois-Euroopan paras ja karismaattisin, ehkä jottai opetushommia?
Mut tän sä tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMe palkataan juuri kaltaisiasi. Tehdään analyysijuttuja, eli juuri sitä mitä Hum-Ytm-porukat opiskelevat.
Palkka mediaanin mukaan, mutta on sentään vakituinen, eli on mahdollisuus esim. asuntolainaan. Plus kaikki lakisääteiset herkut ja kuudes vuosilomaviikko.
Ja lisäys, tottakai etänä, ollaan aina oltukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikka kauniiseen käteen ja matematiikan alkeet haltuun. Jatko menee kuin siivillä ja maailma avautuu uudestaan. Tsemiä 👍
Osaan matematiikkaa enemmän kuin alkeet, mutta eipä se työpaikkojen ovia avaa. Samanlaisesta duunista haaveilen kuin aloittaja; itsenäistä ja etänä. Ja olisihan se kiva jos sille matematiikalle olisi käyttöä myös.
Jos osaat häsätä todistuksia, eipä siitä varmaan mitään hyötyä olekaan. Jos osaat teknistä laskentaa ja/tai hyödyntää tota osaamista johonkin, tai sit oot todistushäsäreistä Pohjois-Euroopan paras ja karismaattisin, ehkä jottai opetushommia?
Mut tän sä tiesitkin.
Mitä kummaa on häsääminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä analyysijutut oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut tän sä tiesitkin.
Mitä kummaa on häsääminen?
Se on sellaista näennäistä aikaansaamista. Filosofia ja matematiikka ovat hieman sellaisia, ja tosiaan soveltuvat eritoten ajattelun työkaluiksi. Niiden käyttö on sit ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Voitte yhtä hyvin haaveilla seksistä Tom Cruisen kanssa. Ei toteudu.
Miksei toteutuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä firma?
Datan hahmottamista ja johtopäätösten tekemistä. Etenkin nykyään (Big Data alkaa olla vissiin jo wanha käsite) kun kaikkialta tulee tipoittain dataa niin kaiken sen yhdistämällä saadaan aikaan tietoa jota voidaan käyttää erilaisiin tarkoituksiin. Todella mageeta, mutta välillä aika himmeetä.
Vierailija kirjoitti:
Datan hahmottamista ja johtopäätösten tekemistä. Etenkin nykyään (Big Data alkaa olla vissiin jo wanha käsite) kun kaikkialta tulee tipoittain dataa niin kaiken sen yhdistämällä saadaan aikaan tietoa jota voidaan käyttää erilaisiin tarkoituksiin. Todella mageeta, mutta välillä aika himmeetä.
Miten tähän duuniin pääsee?
Nyt kiinnostuin. Mitä kautta pääsisin keskusteluyhteyteen teidän kanssa?
Ap