Missä työssä saisi olla paljon etänä ja työ olisi aika itsenäistä?
Taustaksi, että minulla on yhteiskuntatieteellisen alan maisteritutkinto eli muodollinen kelpoisuus moneen työhön. Haluan muuttaa urani suuntaa aika radikaalisti, olen ihan loppu työhön, jossa pitää olla koko ajan työpaikalla läsnä ja työ on tiukasti johdettua ja työsuoritusta vahditaan niskaan hengittäen ja mikromanageroiden.
Olisiko kellään ideoita (villejäkin) siitä mikä työ olisi aika itsenäistä ja sitä saisi tehdä pääosin etänä. Olen surkea vieraissa kielissä ja matikassa, joten työ ei voi liittyä numeroihin. Olen valmis kouluttautumaan lisää.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on suunnittelija IT- puolella. Työ hyvin itsenäistä, 100% etänä
Kuulostaa hyvältä. Mutta tarvitseeko siinä matemaattista ymmärrystä tai kyvykkyyttä? Ap
Sama haave! Mikä koulutus ekan kommentoijan miehellä on?
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija
Tämä on mielenkiintoinen ehdotus. Tykkään kyllä kirjoittaa. Mutta kun on lapsia elätettävänä niin leipä pitää ansaita ja ymmärtääkseni kirjailijat ei varsinaista palkkaa saa eli mistä elanto. Ap
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Lusikka kauniiseen käteen ja matematiikan alkeet haltuun. Jatko menee kuin siivillä ja maailma avautuu uudestaan. Tsemiä 👍
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koodari ja teen 100% etää. Matematiikasta en ole tajunnut koskaan tuon taivaallista eikä sitä ole työssäni tarvittu.
Olet autistivammanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Mutta tarvitseeko siinä matemaattista ymmärrystä tai kyvykkyyttä? Ap
Matikkaa ei kuulemma tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
qwerty.
Voitte yhtä hyvin haaveilla seksistä Tom Cruisen kanssa. Ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 44-vuotias. Osaatko sanoa jos nyt ryhtyisin opettelemaan koodaamista, niin voisi työllistyä alalle ihan oikeasti ja saada järkevää palkkaa? Vai olenko jo liian vanha?
Ap
Nainen + 44 v = sosiaaliala
Ai mitä koodari tarvii jollei matikkaa? Musikaalista korvaa vai?😆😁😂
Tutkijan työ on juuri haaveilemasi kaltaista. Maisteritaustalla voi päästä projektitutkijaksi, väikkärin tekemisen jälkeen muihinkin tehtäviin. Harmi vaan, että suurin osa tutkijoiden pesteistä on lyhyitä ja huonosti palkattuja määräaikaisia työsuhteita.
44 v ja siihen 4 v opiskelut päälle eli 48-v aloittelevaa koodarina luulet saavasi töitä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä koodari tarvii jollei matikkaa? Musikaalista korvaa vai?😆😁😂
No mä oon tehnyt tätä 20 vuotta enkä ole vielä matematiikkaa tarvinnut, ainakaan sellaista mitä ei olisi jo ala-asteella opittu tyyliin yhteen- ja kertolasku. Ihan webbisoftia koodailen erilaisille yritysasiakkaille, backend ja frontend. Loogista ajattelua eli suunnilleen keskinkertaista älykkyysosamäärää kyllä tarvitaan, mutta ei matematiikkaa. Ne on ihan eri asiat.
Someinfluensseri. Mitä tyhmempi olet, sitä todennäköisemmin saat seuraajia.