Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäistä lasta pidät kantoliinassa?

Vierailija
16.10.2006 |

Uskaltaakohan tästä avata keskustelun, vai tuleeko tästäkin sontaa niskaan? Toisten mielestä kantoliinat on varmaan tarkoitettu vain alle 1-vuotiaille...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liinassa, tai oisko ollut 2,5 vuotias silloin, kun olin vielä hoitovapaallakin.

Lyhyemmät matkat lapsi kyllä käveli itse.

Vierailija
2/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta, vauvattaa ja joskus kaupungilla pitkään ollessa kun väsyttää eikä ollut tuplia mukana, rattaat varattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinassahan on sekin hyvä puoli, että ei ole turhaa raahattavaa, jos lapsi välillä kävelee ja tulee taas välillä liinaan hengailemaan. 2

Vierailija
4/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä satunnaisesti rengasliinassa ja kantorepussa, ikä melkein kolme vuotta

Vierailija
5/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 -vuotias saattaa menomatkalla kävellä, mutta takaisin tulee usein liinassa.

Vierailija
6/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa sidonnoissa te kannatte 1-1 1/2 vuotiasta? Sivulla, lantion päällä istuvassa vai selkäreppumaisessa sidonnassa? Vai muunlaisessa?

Vierailija
7/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin uudestaan raskaana eikä kantaminen tuntunut minusta enää kivalta. Isänsä jatkoi kantamista. Nyt poika on 2v8kk ja kannetaan satunnaisesti, jos käveleminen tai kärryttely ei onnistu.

Vierailija
8/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

5 -vuotias saattaa menomatkalla kävellä, mutta takaisin tulee usein liinassa.

Mä luulin olevani hyvässä kunnossa, mutta kauppakassit + 12 kg lasta on liikaa mun polvilleni!

Vierailija
9/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...naapurin rouva myi omansa pois kun " vauva" oppi kävelemään, vaikka taapero olisi tosi mielellään kannossa vaikka koko ajan :(

Vierailija
10/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään myös usein luonnossa kävelemässä ja silloinkin on Ergo mukana siltä varalta että taapero väsähtää. Kymmenenkuinen pikkuveli on aika usein liinassa vielä.

Vierailija
11/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman kohdalla raja tuli vastaan 16 kg, 3,5 vuotta, nuorempaa (2-vuotias) kannan edelleen.

Vierailija
12/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias ja edessä taapero. Saas nähdä , mitkä viritykset tehdään kun vauva syntyy. Mutta autoa ei ainakaan hankita!!!

Vierailija
13/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan osannut sitoa oikein tms kun tuntui että se paino ei todellakaan jakaannu mitenkään tasaisesti miten kaikki kehuu. Ergoa voisi testata.

Vierailija
14/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en varmaan osannut sitoa oikein tms kun tuntui että se paino ei todellakaan jakaannu mitenkään tasaisesti miten kaikki kehuu. Ergoa voisi testata.

Mitähän sidontaa käytit? Esim. kietaisuristi2 on tosi hyvä pikkuvauvaa isommankin kanssa, koska siinä lapsen paino jakautuu kantajan koko vartalolle (sidonnan vyöosan ansiosta osa lapsen painosta on kantajan lantiolla eikä kaikki paino " roiku" hartioista). Tärkeää on laittaa liina tarpeeksi napakasti, sillä jos se on löysällä niin se on epämukava (myös lapselle) eikä paino tule riittävän lähelle kantajan vartaloa. Liinan laatu vaikuttaa varmasti myös, arvelisin että 10 kg:n painosella lapsella laadukas kudottu liina on mukavin. (En ole itse tuota Ergoa testannut, mutta jotkut sanovat että hyvä kudottu pitkä liina on Ergoa mukavampi ison lapsen kanssa - varmaan yksilöllistä tämäkin eli jos saa vaikka vuokrata tai lainata niin sittenhän sen voi itse kokeilla mikä parhaiten sopii!).

Vierailija
15/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkälaisissa sidonnoissa te kannatte 1-1 1/2 vuotiasta? Sivulla, lantion päällä istuvassa vai selkäreppumaisessa sidonnassa? Vai muunlaisessa?

Meillä edessä masun päällä noin puolitoistavuotiaaksi, sitten lonkalla (ensin lonkkaristissä ja sitten yksinkertaisemmassa lonkkasidonnassa). Taaperomme ei ole viihtynyt selkäpuolella ollenkaan, eli sitä on vain kokona pari kertaa koitettu huonolla menestyksellä (lapsi juoksee karkuun jos ehdottaakin että tulisi reppuselkään :), tosin huomasin että enpä itse osaisikaan kävellä ko. paino selässäni, joten muutenkin lonkkasidonta on ollut lapsen vartuttua kätevin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi