Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

26v eikä työkokemusta, häpeän hirveästi ja pelottaa etten koskaan työllisty

Vierailija
16.06.2022 |

Lukion jälkeen olin vuoden amkissa ennen kuin keskeytin, ja sitten elin pitkään syrjäytymiskierteessä ja sairastin vaikeaa masennusta.
Pari vuotta sitten sain kuitenkin pään sen verran hyvin kasaan että pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi ja nyt syksyllä pitäisi valmistua. Vanhuksiin olen siis erikoistumassa.
Masennus on kuitenkin vaikeuttanut opintojani, ja taitoni eivät mielestäni ole vielä ihan sitä tasoa mitä niiden pitäisi olla jotta voisin tehdä keikkaa koulun ohella (en esim. osaa hoitaa vuodepotilaita yksin).
Toisin sanoen, valmistumisen jälkeen pitäisi hakea töitä ilman minkäänlaista työkokemusta ja hirvittää että mitä jos en saa mitään. Minua myös hävettää että CV on tässä iässä tyhjä ja työhaastattelussa siitä varmasti kysellään.
Onko kukaan muu ollut samassa tilanteessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään mahtuu monia tilanteita. Oot kuitenkin ollut opiskelemassa, selättänyt masennuksen ja nyt rakennat uutta tulevaisuutta.  Ei hätää.  Eikös lähihoitajista ole pulaa ihan joka kunnassa? Sulla on asiat hyvin. 

Itse olen ollut työelämässä  18-vuotiaasta aina 29-vuotiaaksi.  Olen myös ollut amk:ssa, jättänyt sen kesken, opiskellut sen jälkeen ammattikoulussa tutkinnon, tehnyt lapsen, kokenut masennuksen ja totaalisen murtumisen, toipunut , ollut vuoden työttömänä ja nyt yritän taas päästä jaloilleni. Nyt olen 34.

Vierailija
22/25 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä lähihoitajana saat töitä. Itsellä vähän sama tausta, tulen valmistumaan lähihoitajaksi 30-vuotiaana. Olen varma että työllistyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin pitkälle samanlaisessa tilanteessa. Ajattelin, etten saa edes kesätöitä. Ihme kyllä sain kuitenkin osa-aikaisen, alaani liittymättömän työn yliopistotutkintoa suorittaessani ja toivon että edes jonkin tekeminen auttaa myöhemminkin saamaan töitä.

Vierailija
24/25 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin muutama vuosi sitten hoiva-avustajaksi ja sen jälkeen töitä on tullut ovista ja ikkunoista (vaikka sitä ennen olin 10 vuotta ollut työttömänä). Valmistumisen jälkeen menin ensimmäisenä niihin paikkoihin missä olin ollut työharjoittelussa ja kysyin keikkatöitä. Ja niitähän riitti, ei tarvinnut kuin tuoda todistukset työpaikalle, mitään cv:tä ei todellakaan kysytty. Nämä paikat ottavat helpommin sinut töihin koska olet toisaalta jo tuttu työharjoitteluajoista ja he tietävät millainen työntekijä olet. Myöhemmin olen hakenut keikkatöitä myös ihan uusista paikoista ja heille on taas kerran riittänyt se että näytän pelkät tutkintotodistukset. Suosittelen keikkatöiden tekemistä aluksi, voit tehdä useampaan paikkaan ja näet ja koet erilaisia työpaikkoja/työyhteisöjä. Samalla työnantaja näkee että millainen työntekijä olet ja mahdollisesti tarjoaa pitkäaikaisempaa sopimusta myöhemmin. Tsemppiä!

Vierailija
25/25 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei anna vaan missään tapauyksessa  periksi vaan antaa mennä sitkeästi, niin ennen pitkää asiat yleensä järkkääntyy .

TSEMPPIÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme