Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun työharjoittelupaikka käyttää ilmaisena työvoimana

Vierailija
16.06.2022 |

Tekisi mieli lopettaa. Alusta asti tiesin tämän kuvion ja ettei se muuksi muutu. En opi mitään uutta alaan liittyvää ja ihan selvästi otettu tuonne tekemään ilmaiseksi raskasta työtä. Ensi viikolla on näyttö joka on aivan turha, koska en ole oppinut juuri mitään. Kyseessä työkkärin koulutus joka kestää 4 kk ja puolet harjoittelua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda harjoittelupaikkaa.

Vierailija
2/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on koulutuksenjärjestäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne tulee muutenkin työvoimaa joka viikko. Aluksi työpaikkaohjaajan ja koulun opettajan kanssa käytiin läpi harjoittelun sisältöä. Opin yhtenä päivänä hyllyttämään ja sitä olen tehnyt muun työn ohella (kerääminen). Ideana harjoittelussa on, että saan "varman työpaikan".

Nyt sitten kuitenkin kuulen, että pitäisi kovempaa painaa että saan sen ns. varman työpaikan. Minusta koko homma kuulostaa siltä, että minusta otetaan hyöty irti ja että saan kuitenkin kenkää kun harjoittelu loppuu. Hakisin jo oikeaa työtä ellen olisi lähdössä ensi kuussa matkalle. Ajattelin hakea sen jälkeen ja veikkaan että saan nopeasti sen kun on nyt enemmän lupia koulun kautta saatuna.

Vierailija
4/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys oppilaitokseesi ja ilmoita, että työharjoittelun sisältö ei vastaa sitä mitä pitää on ihan totta, että tuo kuvio ei ole mitenkään erityisen harvinainen valitettavasti, että harjoittelija on yritykselle ilmaistyövoimaa, mutta asiaan pitää vaatia muutoksia. Jos kukaan ei uskalla ottaa asiaa esille, niin ei se siitä itsekseen tule muuttumaan.

Vierailija
5/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on koulutuksenjärjestäjä?

Työtehoseura ja hankin itse harjoittelupaikan.

Vierailija
6/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton opiskelija saa itse omien tavoitteiden mukaisesti valita työt ja aktiivisesti pyytää tekeen tavoitteiden mukaisia hommia. Siksi harjoittelut on palkattomia, että ei olla työvoimaa.

Vierailija
7/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys oppilaitokseesi ja ilmoita, että työharjoittelun sisältö ei vastaa sitä mitä pitää on ihan totta, että tuo kuvio ei ole mitenkään erityisen harvinainen valitettavasti, että harjoittelija on yritykselle ilmaistyövoimaa, mutta asiaan pitää vaatia muutoksia. Jos kukaan ei uskalla ottaa asiaa esille, niin ei se siitä itsekseen tule muuttumaan.

Tuntuu että koulukin on tämän huijauksen puolella kun olin luokaltani ainoa jonka piti itse hakea harjoittelupaikka. Muille ne hankittiin koulun puolesta. Minulle tunnuttiin ihan pedattavan tällainen huijaus. Itsetunto on laskenut viime viikkoina pohjamutiin.

AP

Vierailija
8/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttö tulossa ja sinä vasta nyt heräät? 

Vierailija
9/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkaton opiskelija saa itse omien tavoitteiden mukaisesti valita työt ja aktiivisesti pyytää tekeen tavoitteiden mukaisia hommia. Siksi harjoittelut on palkattomia, että ei olla työvoimaa.

Olen sanonut mitä pitäisi opetella ja se on koulunkin puolesta tuolla sanottu. Kuitenkin kun kyse on työvoimakoulutuksesta niin se "tähtää työllistymiseen". Työllistyn aivan hyvin jo noihin hommiin mitä "harjoittelen", koska olen tehnyt noita töitä ennenkin! Koulussakin olin yksi aktiivisimmista oppilaista ja tuntuu ettei se näy missään ja en voita sillä mitään. Tekisi mieli lopettaa kokonaan.

AP

Vierailija
10/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttö tulossa ja sinä vasta nyt heräät? 

Mitä herään? Kaiken on pitänyt olla koululle ja harjoittelupaikalle selvää. Minusta ei vain kukaan välitä työelämässä pätkääkään. Olen tehnyt parhaani, turhaan.

AP

Vierailija
11/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pska fiilis kun hakeuduin kouluun jotta saan paremmin töitä kouluttauduttuani. Tein kaiken kuten pitikin ja "palkinto" on raataminen järkyttävässä paikassa ilman palkkaa. Tuntuu että yritin aivan turhaan ja olisin tämänkin ajan voinut olla kotona tekemättä mitään kun mitään se ei tuota tai auta. En enää tiedä mitä hemmettiä oikein teen väärin!

AP

Vierailija
12/12 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä harjoittelussa minun piti jokaisen vuoron alussa kertoa tavoitteet päivälle. Sain sitten tehdä sitä. Aina ei toteutunut, mutta sitten samat tavoitteet laitoin seuraavalle päivälle. Hyvä systeemi. Jospa sinäkin kylmästi sanoisit, että tänään tavoitteeni on se ja se.