Miksi maksalaatikko on monen inhokki?
En tätä ole koskaan käsittänyt. Minulle se on ollut herkkuruoka aivan lapsesta asti. Ymmärrän että maksan mausta ei pidetä, mutta eihän valmismaksalaatikossa (jota myös kouluissa tarjotaan) edes maistu maksa.
Kommentit (29)
Maksaruuissa on jotain sellaista, että yökkäysreaktio tulee automaattisesti. Ei se ole mikään tietoinen päätös, vaan elimistö pistää stopin.
Mä taas en ymmärrä sitä, että miten aikuinen ihminen ei voi käsittää ettei kaikki pidä samasta. Mä inhoan maksalaatikkoa koska se on mun mielestä pahaa.
Se on pahaa, koska siinä on maksaa. Ainoa, mitä voin syödä ja joka sisältää maksaa, on maksamakkara. En pidä sisäelinruuista ja olen viimeksi maistanut maksalaatikkoa 90-luvulla: se oli yhtä pahaa, kuin muistinkin sen olleen. Itse tehdystä kaalilaatikosta sen sijaa pidän, jos puhutaan suomalaisista laatikkoruuista, samoin makaronilaatikosta.
En ole koskaan elämäni aikana voinut sietää maksaruokia, pois lukien maksamakkara ja jauhemaksapihvit... Makuja on monia.
Se on kyllä suosituimpia eineksiä mitä kaupasta ostetaan. Noita listauksia tehdään silloin tällöin ja aina se keikkuu ykkösenä tai kakkosena. Ateria,Saarioinen ja HK kertoo näin.
Itse pystyn syömään maksalaatikkoa vain jos saan laittaa sekaan ison kasan puolukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan elämäni aikana voinut sietää maksaruokia, pois lukien maksamakkara ja jauhemaksapihvit... Makuja on monia.
Söin lapsena maksamakkaraa, mutta joskus teininä se alkoi ällöttämään ja nyt en voisi edes ajatella sen syömistä. Maksalaatikko menee samaan kastiin, eli yök yrjö.
Rakastan maksalaatikkoa (opin syömään koulussa, makaronilaatikko taas ei maistunut silloin eikä nytkään) ja maksamakkaraa. Maksapihvejä taas en syö, nehän ovat ihan erimakuisia.
Saarioisten maksalaatikko oli ihan parasta jo lapsena. Ja tänä päivänä Saarioisten laktoositon ja rusinaton on ihanaa. Se koulun maksalaatikko joskus 70-luvulla taas oli hirveää.