Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimusten mukaan lapsi sopeutuu sisarukseen parhaiten alle 2-vuotiaana tai yli 5-vuotiaana

Vierailija
15.06.2022 |

Miksi sitten kuitenkin suositellaan vähintään 2v ikäeroa ja toisaalta tutkimusten mukaan parisuhteissa joissa lapsia tulee kaksi kahdessa vuodessa tapahtuu eniten eroja?

Johtuuko tuo tutkimusväite siitä että ikävuosille 2-3 yleensä ajoittuu uhmaikä, mikä voi haitata uuden sisaruksen hyväksymistä?

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/vanhemmuus/ihanteellisin-ikaero-si…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se 2v ikäero perustu siihen äidin palautumiseen?

Vierailija
2/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se 2v ikäero perustu siihen äidin palautumiseen?

Niin varmaan. WHO suosittelee raskauksien väliin 2 vuotta, eli minimissään jopa 2v9kk ikäeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luonnollista! Itsellä 13 lasta ja noilla ikäeroilla olisi ollut ihan mahdotonta.

Vierailija
4/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille on sekä fyysisesti että psyykkisesti todella rankkaa saada lapsia alle kahden vuoden ikäerolla.

Lapsia se ei niin haittaa, esimerkiksi kaksoset vaikuttavat yleensä ihan tyytyväisiltä.

Vierailija
5/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alle 2 v ei vielä osaa olla niin mustasukkainen ja yli 5 v osaa olla ylpeä isosisko/veli ja ymmärtää että pieni vauva tarvii paljon hoivaa. Toki kaikki ovat yksilöitä mutta näin uskoisin.

Vierailija
6/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille on sekä fyysisesti että psyykkisesti todella rankkaa saada lapsia alle kahden vuoden ikäerolla.

Lapsia se ei niin haittaa, esimerkiksi kaksoset vaikuttavat yleensä ihan tyytyväisiltä.

Tämän allekirjoitan. Meillä vanhimmilla on ikäeroa 1,5v ja olin aivan loppu niin henkisesti kuin fyysisesti nuoremman vauvavuonna. Nyt taas on todella hauskaa kun isot on hyvät kaverit keskenään. Ja tosiaan ylpeitä siskoja uudelle vauvalle.

Mutta ei tuo alle 2v ole aukoton sisarusten hyvien välien luoja. Itse olen lapsesta asti ollut riidoissa itseäni vuotta nuoremman veljen kanssa. Itseäni melkein 10v nuoremman veljen kanssa taas tulen mainiosti toimeen.

Vierailija
7/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa nykyään. Vanhemmat tekevät kaikkensa, hifistelevät ikäerolla, pyydetään lapsilta omiin valintoihinsa lupa ja tiedustella lasten mielipidettä joka jumalan asiaan. Siitä huolimatta nuoret tänä päivänä ovat ahdistuneenpia kuin koskaan aiemmin.

Alkaisiko olla aika havahtua todellisuuteen ja tehdä lasten kannalta oikeasti hyödyllisiä päätöksiä ja tekoja eikä kasvattaa historian huonoimmin viivaa sukupolvea.

Vierailija
8/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi lasta tasan 2 v ikäerolla, ja meillä sopeutuminen meni hyvin. Lapset jo aikuisia, eikä ikinä mitään kateutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä