Muistellaan lapsuuden herkkuja joita ei saa enää kaupasta tai joiden maku on pilattu?
Vaahtosammuttimen kokoisena joskus 70-luvun lopussa muistan syöneeni suklaata jota kutsuttiin mansikkapötköksi, tosi hyvää, mutta kadonnut.
Kasarin huolettomina alkuvuosina tuli syötyä kokiksen makuista mehujäätä, kovasti yritän miettiä, että olisikohan sen nimi ollut mäkki tai jotain sinne päin...?
Mansikkaeskimo oli joskus jotain ihan muuta kuin nykypäivänä, reilusti isompi ja paljon enemmän makua.
MItä kadonneita herkkuja sinä muistelet lämmöllä?
Kommentit (1326)
Pax, Kalifax, Figarol, Tunturipastillit, Meranorakeet, pennin nallekarkit.
Sellaiset violettikuoriset karkit, joissa oli sisällä suklaata ja keskellä kokonainen hasselpähkinä. Nimeä en muista.
Aina, kun joku tuote "uudistetaan suomalaiseen makuun sopivaksi", on tuote sen jälkeen ihan p*rseestä. Aina.
Tämä ei ole syötävä, mutta pakko sanoa silti: SUNLIGHT-PALASAIPPUA.
Lapsesta lähtien olen peseytynyt tuolla saippualla ja nyt uudistuksen jälkeen haju muistuttaa lähinnä hyönteismyrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkari. Se iso alkuperäinen.
Tällasia tosiaan syötiin, eikä kukaan ollut huolissaan.
Eipä oltu siitäkään huolissaan, että 5-7-vuotiaat olivat keskenään uimassa ja autoissa ei ollut turvavöitä. Ajat eivät aina muutu huonompaan suuntaan.
Hah, meillä oltiin huolissaan noista merkkareista, ei saanut laittaa kokonaisena suuhun vaan piti puolittaa ettei tukehdu <3
Lys-viinakarkit olivat 1960- luvun alkupuolella kova hitti koulumaailmassa. Olivat todella tujuja ja saivat hengityksen viinanhajuisiksi.
Treffi karamelli 80-luvulla. Ei saanut tuulta purjeisiinsa.
Sellaisia kindermunan kokoisia (paljoin halvempia vain kuin kinderit) erivärisisissä alumiinikääreissä olevia suklaamunia, jossa oli kaikissa yllätyksenä säädettäväsormus...vain "korukiven" väri vaihteli. Harmillisesti sormukset menivät rikki todella helposti, mutta olisipa noita vieläkin tuolla samalla konseptilla ja se suklaa oli semmoista tummaa ja kovaa...nykyisenä maitoallergikkona voi vaan toivoa että löytyisi edullinen suklaamuna joka ei sisällä maitoa ja joo olen aikuinen.
Wiener nougat 😑 maku pilattu täysin
Känkkä ja ränkkä pastillit, tule aina ostettua molemmat koska känkkäränkkä :D
Proff kurkkupastelli. Mukava mainoslaulu 1983. Kutsu silloin proffa apuun...
Oma isä (jo edesmennyt) harrasti kalastusta.
Esimerksi suolasi ja fileoi lohen itse. Missään en ole sen jälkeen niin hyvää graavilohta syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia kindermunan kokoisia (paljoin halvempia vain kuin kinderit) erivärisisissä alumiinikääreissä olevia suklaamunia, jossa oli kaikissa yllätyksenä säädettäväsormus...vain "korukiven" väri vaihteli. Harmillisesti sormukset menivät rikki todella helposti, mutta olisipa noita vieläkin tuolla samalla konseptilla ja se suklaa oli semmoista tummaa ja kovaa...nykyisenä maitoallergikkona voi vaan toivoa että löytyisi edullinen suklaamuna joka ei sisällä maitoa ja joo olen aikuinen.
Eikös sellainen laulukin ole. Mä nuorenmiehen ujoimman.. Antoi suklaamunasen jne.
Mustafa- jäätelöä on ikävä. Samoin joskus myytiin Batman-tikkareita, joissa oli mukana salmiakkijauhe.
Myös Polkagris-jäätelö oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Wiener nougat 😑 maku pilattu täysin
Kyllä siinä on nyt aivan samat ainesosat kuin ennemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sellainen laulukin ole. Mä nuorenmiehen ujoimman.. Antoi suklaamunasen jne.
NO EI! Kun se on tietysti suklaaSYDÄN. Huoh.
Pauligin kahvipakettien pyöristettyreunaiset autokortit 1955 tuoksuivat kahville ja oli runsaasti erilaisia. Sain kerättyä pienen pinkan. Kadonneet ajan saatossa😣
Mummin leipomat pikkuleivät. Isoisän paistamat letut. Isän kalastamat ja savustamat ahvenet. Äidin laittama valkokastike hauen kanssa.
Noita ei voi enää saada kun ovat kaikki tekijät jo tuonpuoleiseen siirtyneet.
Ja sellainen lakritsikuorrutteinen jäätelö, jonka käärepaperissa oli piilotettu hahmo, joka tuli esiin kun jäätelö oli tarpeeksi kylmä. Vai lämmin? Hahmo oli kuitenkin aina joku kauhujuttu, kummitus tai muu.