Muistellaan lapsuuden herkkuja joita ei saa enää kaupasta tai joiden maku on pilattu?
Vaahtosammuttimen kokoisena joskus 70-luvun lopussa muistan syöneeni suklaata jota kutsuttiin mansikkapötköksi, tosi hyvää, mutta kadonnut.
Kasarin huolettomina alkuvuosina tuli syötyä kokiksen makuista mehujäätä, kovasti yritän miettiä, että olisikohan sen nimi ollut mäkki tai jotain sinne päin...?
Mansikkaeskimo oli joskus jotain ihan muuta kuin nykypäivänä, reilusti isompi ja paljon enemmän makua.
MItä kadonneita herkkuja sinä muistelet lämmöllä?
Kommentit (1326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kuinka 1990-luvulla oli olemassa jäätelöpuikko, jossa oli todella hyvää vanilijajäätelöä ja jonkinlainen sitrushedelmän makuinen oranssi mehujääkuori. Vaikka en kovasti mehujäistä ole koskaan erityisesti pitänyt, niin tuo jäätelö oli todella hyvä ja ostin sellaisen usein.
Aivan 1990-luvun alusta muistan Simsonit-televisiosarjaan liittyvän purukumin, jota myytiin yksittäispakkauksena ja sen kanssa oli jonkinlaisia keräilykuvia. Minä keräsin niitä mutta ne ovat ajan kuluessa kadonneet. Se purukumi oli kyllä melko hyvä, mutta eniten minua kiinnosti ne keräilykuvat.
Lisäksi muistan Bart Simpsonin pään muotoisen jäätelön, jota sai lyhyen aikaa 1990-luvulla.
Olikohan tuo mehujääkuorinen jäätelö Somero. Söin sitä itsekin vielä 2000-luvulla.
Sombrero oli ja oli hyvää.
Merenneito salmiakkikarkit. Löytyykö enää, maku ei saa olla muutettu!!
Vierailija kirjoitti:
Vesseli-kaakaojauheet!
Eikös sitä ollut tavallista ja mintunmakuista..? 😋
Se oli Iloisen Vesselin kaakao.
Vierailija kirjoitti:
En muista enää nimeä, mutta oli semmoista sinistä limua pienessä lasipullossa ja etiketti oli jos en ihan väärin muista avaruusaiheinen. En tiedä saiko sitä laajalti kaupoista vai oliko vaan muutaman paikan juttu, itse ostimme sitä aina lähikiskasta.
Metsätähti jogurtti.
Fanny vanukkaat(eivät maistu enää samalta kuin ennen ja makujakin vähemmän).
Royal suklaa(silloin kun siinä oli kaksi kerrosta)
Donna jäätelö.
Superman-limu oli sinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kuinka 1990-luvulla oli olemassa jäätelöpuikko, jossa oli todella hyvää vanilijajäätelöä ja jonkinlainen sitrushedelmän makuinen oranssi mehujääkuori. Vaikka en kovasti mehujäistä ole koskaan erityisesti pitänyt, niin tuo jäätelö oli todella hyvä ja ostin sellaisen usein.
Aivan 1990-luvun alusta muistan Simsonit-televisiosarjaan liittyvän purukumin, jota myytiin yksittäispakkauksena ja sen kanssa oli jonkinlaisia keräilykuvia. Minä keräsin niitä mutta ne ovat ajan kuluessa kadonneet. Se purukumi oli kyllä melko hyvä, mutta eniten minua kiinnosti ne keräilykuvat.
Lisäksi muistan Bart Simpsonin pään muotoisen jäätelön, jota sai lyhyen aikaa 1990-luvulla.
Olikohan tuo mehujääkuorinen jäätelö Somero. Söin sitä itsekin vielä 2000-luvulla.
Solero se oli.
MAX-ARKKUJÄDE!
Muistan kakarana syöneeni jätskiä, mikä oli sellaisessa pienessä sinisessä aarrearkussa. jos en ihan nyt omiani unelmoi niin mukana oli joku tarra/tatska tms. Max oli siis merkin leijonamaskotti, Max-jätskejä oli muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pingviini päärnynätuutti, jossa oli toffee-/kinuskisydän.
Fazerin parhaissa oli sellaisia hasselpähkinäkarkkeja. Oli saman muotoisia kuin appelsiinikarkit siihen aikaan samassa pussissa.
Eikö muka Tosca-karkkeja ole Parhaimmat -pussissa?
Toi oli eri. Ite en tykännyt, mutta toscasta tykkään.
Vierailija kirjoitti:
MAX-ARKKUJÄDE!
Muistan kakarana syöneeni jätskiä, mikä oli sellaisessa pienessä sinisessä aarrearkussa. jos en ihan nyt omiani unelmoi niin mukana oli joku tarra/tatska tms. Max oli siis merkin leijonamaskotti, Max-jätskejä oli muitakin.
Arkussa oli levy jäätelön alla ja siellä joku yllätys, itse muistan saaneeni tarrojen lisäksi ainakin pyyhekumin. Ja arkut päätyivät jatkokäyttöön hevosleikkeihin varustearkuiksi :D
<br />
- tikkujäätelö (jonka nimeä en muista) jossa oli poksuva vaaleanpunainen kuori.<br />
[/quote kirjoitti:poksuva pinkki-puikko on tänä kesänä taas valikoimissa. itse en enää syö maitojäätelöitä, kertokaa joku, onko sama ällönmakea mutta jännä meininki?
Vierailija kirjoitti:
Aika usein näissä toistuu se, että jokin tuote "ei ole enää nykyään samanmakuista". Niin tuleepa mieleen, että kuinkahan suurelta osin resepti/ainesosat ovat oikeasti muuttuneet ja kuinkahan suurelta osin ihmisten maut ovat muuttuneet sitten lapsuuden?
Monet maut on oikeasti muuttuneet, kun tuotanto on siirtynyt pois Suomesta. Koneetkin muuttuu eikä niillä voi tehdä vanhoja reseptejä puhumattakaan siitä, että käsityövaiheet jäävät hinnan vuoksi pois (->reseptiä muutettava).
Vierailija kirjoitti:
Vielä ku näitä sais:
- Chymoksen riisisuklaa
- Purkkapelle-jäätelö, jonka joku jo aiemmin mainitsikin
- tikkujäätelö (jonka nimeä en muista) jossa oli poksuva vaaleanpunainen kuori.
- en muista valmistajaa, mutta ysärillä jotain rommirusinajäätelöä myytiin pyöreässä puolen litran pakkauksessa. Sitä piti sitten syödä niin paljon, että maha meni sekaisin. Mutta oli älyttömän hyvää jäätelöä.
Poksuva jäätelö oli joko Superpuikko tai sitten se oli Jättis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAX-ARKKUJÄDE!
Arkussa oli levy jäätelön alla ja siellä joku yllätys, itse muistan saaneeni tarrojen lisäksi ainakin pyyhekumin. Ja arkut päätyivät jatkokäyttöön hevosleikkeihin varustearkuiksi :D
Oooo ai vautsivau, saiko sieltä tollasiakin aarteita? :o Muistelin vaan jotain pieniä tarroja olleen - ehkä mulle kävi vaan huono tsägä aina! :D Kinder-munista sain aina paremmat lelut kun muut kaverit.
- Täällä jo pariin otteeseen mainittu pina colada- limu,
- ( en tiedä, muistaako kuinka moni) sweet home- konvehdit, aivan järjettömän hyviä ja ei niitä meinannut löytää juuri muualta kuin laivalta, Kannessa olevassa kuvassa vanhempi rouva.
- Ehkä aika kultaa muistot, mutta minusta pääsiäismunatkaan ei maistu samalta kuin lapsuudessa.
- Trip kolmiotetra, aivan sama mikä niistä mauista, ihan päällikkö!
- Alkuperäiset naminami - vanukkaat
Siinäpä nyt jotain.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Ruususuklaa sellaista täytesuklaata, missä joka rivillä oli eri maku? Sitä kaipaan minäkin. Taisi olla silloinen Hellas valmistajana.
Niin kaipaan minäkin. Jo suklaalevyn käärekin oli niin kaunis, ihanat pastellivärit ja
iso keltainen ruusu. Ruususuklaa tulee minulle jostain syystä aina ensimmäiseksi
mieleen kun kysytään näitä menneen ajan herkkuja.
Suuret voimakkaan makuiset merirosvorahat.
My little pony- jäätelö 80-luvulta :)
Kuinnon Polakka ,Ranskanleipä tai ruisleipä missä ne ovat?
Loputon satja kaikki pilattu jatkuu ja jatkuu!
Sellaiset erittäin kirpeät hedelmäirtokarkit. Lituskoita, ehkä pisaranmallisia? Olisiko pinnalla ollut jonkinlainen ruudukkokuvio? Muistaako kukaan? Nykyään mikään mukamas hapan hedelmäkarkki ei vedä niille vertoja!