Miten teidän nuoret ovat siirtyneet yksin saunomaan.
Meillä nuori 12-vuotias tyttönen jolla kehitys naiseksi käynnissä ja haluaa edelleen käydä perheen kanssa saunassa. Olen joskus ehdottanut että voithan käydä pikkusiskon kanssa saunassa jos esim tv:sta tulllut juuri joku ohjelma jota ei malttaisi jättää väliin niin on halunnut tulla meidän muiden kanssa saunaan. Onko soveliasta että tuonikäinen käy vielä yhdessä isän kanssa saunassa?
Kommentit (11)
Meillä tytöt lakkasivat käymästä vanhempien kanssa saunassa 11 - 12 vuoden iässä. 10-vuotias käy vielä kanssani. Poika oli 8-vuotias, kun ei enää suostunut minun kanssani saunaan. En heitä pakottanut yhdessä saunomaan, tietenkään, mutta kyllä mielestäni 12-vuotias voi vielä vanhempiensa kanssa saunoa, jos haluaa. Saunovathan monet isommatkin.
kävi saunassa ihan 21-vuotiaaksi asti yhdessä äitinsä ja isänsä kanssa. Heistä se oli ihan normaalia eikä yhtään kummallista...
Mun mielestä se on nuoren oma asia (oli sitten poika tai tyttö). Jos jossain vaiheessa itse kokee epämukavaksi - esim. just koska keho alkaa muuttumaan " aikuisemmaksi" ja on epämukava olo vielä asian kanssa - tulla yhdessä saunaan perheen kanssa niin menee sitten itsekseen.
Mä itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota epäsoveliaisuus -juttua, koska mielestäni normaalissa perheessä vanhemmat eivät ajatele lapsistaan " epäsoveliaasti" eli alastomuus on normaalia oli ikä mikä hyvänsä. Eihän alastomassa vartalossa sinällään ole mitään seksuaalista, se on " vaan" alaston vartalo.
Vaikea selittää mutta mun mielestä on normaalia että koko perhe saunoo yhdessä vaikka sitten aikuiseksi saakka - tietysti ketään ei saa pakottaa tähän jos se jostain syytä tuntuu epämukavalta.
ohimenevää enkä tee asiasta mitään numeroa. Itse kävin aikuisikään saakka isäni kanssa saunassa ja kävisin varmaan vieläkin jos isäni eläisi.
on täysin epäeroottinen paikka, oon kai kerran vähän pussannut miestäni saunassa ja sekin taisi tuntua vähän sopimattomalta...
Minä saunon edelleen joskus vanhempieni kanssa. Eikä siinä ole todellakaan mitään epäsopivaa.
Sillähän minä sitä täällä kyselen että miten muilla. Olen vain joskus sanonut että käy siskosi kanssa jos eivät ole meinanneet vielä silloin maltaa tulla saunaan kun me muut ollaan sinne oltu menossa. Muistelen itse että olisin suurinpiirtein tuossa iässä siirtynyt saunomaan yksin. Ilmeisesti hän vielä mieltää itsensä lapseksi ja hyvä niin. t. ap
Mä kävin isäni ja sisarusteni kanssa mökillä yhdessä saunassa vielä aikuisiällä, eikä siinä ollut mitään luonnotonta. Anoppi taas lakkasi käymästä saunassa poikani kanssa, kun tämä oli 7-vuotias, koska se oli anopin mielestä jotenkin epämukavaa. Poika itse on pian 12 ja käy vielä äidin, isän ja sisarusten kanssa saunassa. Jos alkaa jossain vaiheessa vaivaantua niin sitten varmaan muutetaan saunomisjärjestelyjä, mutta ei sitä ennen.
Mut meillä sauna on ollut aina yhteinen juttu, jossa on juteltu ilot ja surut, niin sen takia kai haluavat vielä saunoa meidän kanssa.
isäänsä haitata!