Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhuskenaariot, jos huoltajuus- ja tapaamissopimusta ei tee

Vierailija
15.06.2022 |

Ex kieltäytyy tekemästä lastenvalvojalla huoltajuus- ja tapaamissopimusta. Vuorovanhemmuus kuitenkin on toiminut tähän asti. Ex on lähivanhempi. Haluaisin tehdä sopimuksen.
Mitä voisi pahimmillaan käydä, jos sopimusta ei tee ja vahvista lastenvalvojalla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vastata? ap

Vierailija
2/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis exä on lähivanhempi ja on tehty siitä sopimus vai miten tuohon on päädytty? Ilman sopimusta olette molemmat huoltajia joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sopimusta jossa määritellään lapsen asuinpaikka ja sinun tapaamisoikeutesi niin voihan siinä käydä niin että hän estää sinun ja lapsen tapaamiset.

Jos olette lapsenne yhteishuoltajia niin lapsesi asuinpaikan saat aina tietää.

Suosittelen sopimusta ja jos hän ei halua sellaista tehdä niin kysyt vaikka kuntasi oikeusaputoimistosta miten sinun tulisi toimia. Sopimuksen noudattaminen on helpompaa kuin sooloilla ilman sitä.

Vierailija
4/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista! Tätä olen itsekin miettinyt, että pahimmassa tapauksessa pystyy ehkä estämään tapaamiset. Lähivanhemmuus meni exälle siksi, koska minä muutin yhteisestä kodistamme pois ja lain mukaan lapsen asuinpaikka määräytyy sen mukaan missä lapset eron hetkellä ovat asuneet. Vai onko tässäkin pissattu mua silmään?! ap

Vierailija
5/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan, ettemme ole tehneet virallista sopimusta siitä missä lapset asuvat virallisesti. Mitään sopimusta ei ole /ap

Vierailija
6/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille vastauksista! Tätä olen itsekin miettinyt, että pahimmassa tapauksessa pystyy ehkä estämään tapaamiset. Lähivanhemmuus meni exälle siksi, koska minä muutin yhteisestä kodistamme pois ja lain mukaan lapsen asuinpaikka määräytyy sen mukaan missä lapset eron hetkellä ovat asuneet. Vai onko tässäkin pissattu mua silmään?! ap

On pissattu silmään ja rankasti. Ei lähihuoltajuus määräydy eronhetkisen asuinpaikan mukaan todellakaan, vaan sen mukaan kumpi on lapsista ensisijaisesti vastuussa. Se lapsen osoite muutetaan sitten sen mukaan tarvittaessa. Mutta se kummalla on lähihuoltajuus, sinne ne lapset kirjat menee. Ei missään nimessä niin päin, että kirjojen mukaan määräytyy lähihuoltajuus. Toki meilläkin piti vähän taistella, kun juoppoisä kiusasi viimeiseen asti maistraatin kautta, ja maistraatin mies lähti siihen mukaan,. Mutta pakkohan ne kirjat oli lopulta mulle muuttaa, kun olin lapsesta lähivastuussa. Ei siinä ollut lopulta kahta sanaa. Sua on kusetettu. Nyt selvität oikeutesi ja taistelet.

Vierailija
7/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy estämään,  mutta ihan yhtä lailla pystyt sinäkin estämään, jos ei ole sopimusta. Sopimus kannattaa olla, jotta voitte elää normaalia elämää ja pystyt ennakoimaan, milloin lapsi on sinulla. Sopimusta jos ei noudata, se on toiselle peruste yksinhuoltajuudelle. Mutta älä suostu itsellesi epäedulliseen sopimukseen. Selvitä oikeutesi vaikka oikeusaputoimistoon soittamalla. 

Vierailija
8/8 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö esim. lomilla? Bussi, juna, laiva tai lentokone on lähdössä ja loma maksettu ja ex ei tuokaan lasta, kun haluaa huoltokiusata. Jos teillä ei ole sopimusta, et saa helpolla exää vastuuseen. Toki voit sitten tehdä samaa kiusaa hänelle, mutta kuka haluaa elää näin ja onko lapsen etu? Jos on sopimus, noita sopimusrikkoja kun tulee, voi hakea uhkasakkoa tai yksinhuoltajuutta. Tässä yksi esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi