Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupaava mies käyttää outoa sanaa ilmoituksessaan

Vierailija
15.06.2022 |

Naisen pitää kuulemma olla peisetti.

Mitä ihmetta tarkoittaa peisetti? Mitenkä tiedän olenko minä peisetti nainen?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sen vertaa osaa englantia että osaa sanoa based, en olisi missään tekemisissä.

Jos ei sen vertaa osaa googlea käyttää, että löytää tietyn sanan merkityksen, ei ole vara nirsoilla tuollaisin perustein. 

Ei. Englannin tulee olla hallussa.

Kyllä. Googlauksen tulee olla hallussa. 

Vierailija
22/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa hän haluaa naisen olevan kansallissosialisti eli nasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sen vertaa osaa englantia että osaa sanoa based, en olisi missään tekemisissä.

Jos ei sen vertaa osaa googlea käyttää, että löytää tietyn sanan merkityksen, ei ole vara nirsoilla tuollaisin perustein. 

Minulla on paljon kavereita joiden kanssa käytetään englantia. Olisi kyllä noloa jos oma puoliso tunkisi tuollasia sanoja keskusteluun.

Vierailija
24/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon kavereita joiden kanssa käytetään englantia. Olisi kyllä noloa jos oma puoliso tunkisi tuollasia sanoja keskusteluun.

Tai jos niiden tarvitsee googlettaa mitä ihmettä se yksi koittaa sanoa.

Vierailija
25/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on teini. Aikuinen ei käytä tuollaisia itsekeksittyjä muka-sanoja

Kaikki sanat on joku itse keksinyt.

Nyt olikin puhe muka-sanoista, ei sanoista. 

Peisetti mielestäni oikein sopiva suomismi englanninkielisestä sanasta.

Vierailija
26/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielen ainoa tarkoitus on tulla ymmärretyks, jos joku kommunikoi onnistuneesti ajatuksensa niin että sä ymmärsit mitä haetaan niin silloin siihen valitut sanat on automaagisesti valideja.

Ymmärrys on ainoa validiteetti mitä sana tarvitsee.

Mistä teitä ihan ulapalla kielenkäytöstä olevia jotka esitätte muuta oikein sikiää?

Vierailija
27/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peisetti mielestäni oikein sopiva suomismi englanninkielisestä sanasta.

Mikä englanninkielensana se koittaa olla?

Vierailija
28/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa jättää kyseinen mies välistä. Se tuskin arvostaa sitä, että sen lisäksi ettet ymmärrä sanoja, niin et osaa niitä myöskään googlettaa.

On varmasti älykkäin tapaamistani miehistä. Borschet löytyy ja golf-osakkeet ja lomamökit ja pakko sanoa että tässä tilanteessa saa puhua vaikka indokiinaa :) -ap

Vierailija
29/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niitä äärimmäisen oikean laidan hiippareita.

Vierailija
30/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Vierailija
31/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa jättää kyseinen mies välistä. Se tuskin arvostaa sitä, että sen lisäksi ettet ymmärrä sanoja, niin et osaa niitä myöskään googlettaa.

On varmasti älykkäin tapaamistani miehistä. Borschet löytyy ja golf-osakkeet ja lomamökit ja pakko sanoa että tässä tilanteessa saa puhua vaikka indokiinaa :) -ap

Mutta ilmiselvästi sinä et ole älykkäin hänen tapaamistaan naisista. Mutta ehkä sulla on sitten niitä "muita avuja".

Vierailija
32/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ylisjonne mätsännyt ap:n kanssa :D

Googlen avulla olisit saanut simppelisti tietoosi, että: 

Peisetti on suomenkielinen muunnos internetin slangisanasta "based" ja tällä tarkoitetaan jotain mikä on hyvin perusteltua tai kunnioitettavaa. Käytetään usein perinteisten arvojen kontekstissa.

Mutta tarkoittaako tuo "etsin naista joka kokkaa ja siivoaa mun puolesta" vai "etsin naista jolla om perinteiset perhearvot" / "perinteinen käsitys kahdesta sukupuolesta" / "syö myös lihaa" / "pukeutuu perinteisesti korkkareihin ja mekkoon treffeille" / "ei naiskentele ympäriinsä" - vai mitä ?

Kaikki tuo ja lisääkin. Mitä tahansa mistä urpo katsoo naisessa hyötyvänsä.

Vierailija
33/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat materialistiselta, mutta ehkä vakka löysi kantensa. Äijällä on varoja ja sä "pääset" kotiorjaksi. Onnittelut.

Vierailija
34/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat materialistiselta, mutta ehkä vakka löysi kantensa. Äijällä on varoja ja sä "pääset" kotiorjaksi. Onnittelut.

Kuulostaa vähän nousukaismaiselta brassailla tuollaisilla asioilla jo ilmoituksessaan tai ekoissa viesteissä. Se on tietynlainen red flag, mutta osa naisista tykkää.

Vierailija
35/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin hälle, että olen tosi peisetti. Radikaaliin feminismiin.

Vierailija
36/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetaan maksutonta kotiorjaa.

Ole hyvä.

Mistä moinen päätelmä? Minä arvostan myös naisessa perinteisiä ja hyviä arvoja. Ja olen todella kiitollinen että naisystävälläni on ne perinteiset arvot. Kunnioitan häntä suuresti ja haluan myös omalta osaltani olla mahdollisimman hyvä mies.

Ja uskallan rehellisesti väittää että meillä toteutuu tasa-arvo, ja ne kotityötkin jakaantuu paljon paremmin kuin monissa muissa verrokki parisuhteissa. Ilman riitoja tai tuntien laskemista. Meillä vallitsee todella suuri kunnioitus molemmin puolin. Kiitetään ja pyydetään apua. Ja se tapahtuu yleensä aina ihan pyyteettömästi, ilman taka-ajatuksia.

Mutta jos on valmiiksi kyyninen ja siilipuolustuksessa, niin eipä sille mitään voi.

Ei muuta kuin hyvää jatkoa tuolla valitsemallasi linjalla.

Vierailija
37/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Mistä moinen päätelmä? Minä arvostan myös naisessa perinteisiä ja hyviä arvoja. Ja olen todella kiitollinen että naisystävälläni on ne perinteiset arvot. Kunnioitan häntä suuresti ja haluan myös omalta osaltani olla mahdollisimman hyvä mies.

Ja uskallan rehellisesti väittää että meillä toteutuu tasa-arvo, ja ne kotityötkin jakaantuu paljon paremmin kuin monissa muissa verrokki parisuhteissa. Ilman riitoja tai tuntien laskemista. Meillä vallitsee todella suuri kunnioitus molemmin puolin. Kiitetään ja pyydetään apua. Ja se tapahtuu yleensä aina ihan pyyteettömästi, ilman taka-ajatuksia.

Mutta jos on valmiiksi kyyninen ja siilipuolustuksessa, niin eipä sille mitään voi.

Sinäkö etsit tuolla sanalla tinderistä seuraa?

Vierailija
38/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

En etsi tinderistä seuraa koska minulla on jo seuraa. Kyse ei ole itse sanasta vaan sen sisällöstä.

Mitä pahaa sinä näet siinä jos nainen haluaa ihan itse kunnioittaa perinteisiä arvoja? Ja se ei tarkoita meillä kotiorjaa vaan sitä että nainen saa olla nainen, eikä hänen tarvitse esittää jotain voimaantunutta ja pätemisen tarpeista feministiä.

Naisellisuus ja kauneus (myös se sisäinen kauneus) tulee esiin aivan muulla tavoin kuin turhalla pätemisellä.

Vierailija
39/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on luultavasti joku palstapersu tasoteoriamiäs.

eikö palstapersun taso riitä sinulle?

Vierailija
40/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

En etsi tinderistä seuraa koska minulla on jo seuraa. Kyse ei ole itse sanasta vaan sen sisällöstä.

Mitä pahaa sinä näet siinä jos nainen haluaa ihan itse kunnioittaa perinteisiä arvoja? Ja se ei tarkoita meillä kotiorjaa vaan sitä että nainen saa olla nainen, eikä hänen tarvitse esittää jotain voimaantunutta ja pätemisen tarpeista feministiä.

Naisellisuus ja kauneus (myös se sisäinen kauneus) tulee esiin aivan muulla tavoin kuin turhalla pätemisellä.

Ei tässä ollut kyse siitä mitä nainen haluaa vaan mitä mies haluaa.

Jos et itse tuolla sanalla ole hakemassa seuraa niin mistä omat päätelmäsi tuli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi