Suolistosairauksia esintyy nykyään eniten nuorilla aikuisilla
Saman ikäiset syövät eniten kasvisruokaa, teollisia eineksiä, margariinia, siemenöljyjä.
Mielenkiintoista
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko syy kuitenkin limsoissa, energiajuomissa, karkeissa, sipseissä jne?
No jotenkinhan ravinto on huonontunut juurikin nuorilla. Ei ne sairaudet taivaasta putoo.
Uudet sukupolvet syö nykyään lääkkeitä kuin karkkia. Esim. masennuslääkkeitä jotka vaikuttaa suoliston mikrobiomiin. Pelkästään yksi antibioottikuuri voi muuttaa suoliston bakteerikantaa haitallisella tavalla vuosiksi. Tietenkin vielä e-pillereitä päälle jne
Sitten syödään kaikkea prosessoitua moskaa karkkia, sipsiä, liikaa sokeria, margariineja, prosessoituja lihatuotteita, siemenöljyjä, energiajuomia.... Lieköhän monikaan oikeasti huolehtii suoliston hyvinvoinnista syömällä sen hyvinvointia tukien.
Nykymaailma on stressaava.
Eletään vähän erkaallaan luonnosta myös, kaikki on jotenkin ylisteriiliä.
Minä syön terveellisesti, sekasyöjä olen, mutta kasvisvoittoisesti syön. En käytä alkoholia ja herkkuja olen aina syönyt harvoin. Silti sairastuin tulehdukselliseen suolistosairauteen, jota ei ole kenelläkään suvussani.
Olen alkanut epäillä, että ympäristötekijät vaikuttavat näihin sairauksiin enemmän kuin on uskottukaan. Olen työskennellyt koko työurani (20 vuotta) homeisissa kouluissa, mikä on esimerkiksi voinut vaikuttaa terveyteeni (vaikka muita oireita ei itselläni olekaan ollut).
Nämä kaikenmaailman suolistosairaudet alkoi yleistyä samaa tahtia kun ns. puhdasta ruokaa kuten voita, täysmaitoa, täysrasvaista juustoa jne alettiin demonisoida ja tuputtaa kaikkea vähärasvaisena ja kasvipohjaisena. Kaikkea prosessoituna ja täynnä lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
tai tietokonepeleissä tai tvssä tai hevimusiikissa?
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikenmaailman suolistosairaudet alkoi yleistyä samaa tahtia kun ns. puhdasta ruokaa kuten voita, täysmaitoa, täysrasvaista juustoa jne alettiin demonisoida ja tuputtaa kaikkea vähärasvaisena ja kasvipohjaisena. Kaikkea prosessoituna ja täynnä lisäaineita.
jeph, ihmiset kuoli aiemmin niin ei kerennyt sairastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön terveellisesti, sekasyöjä olen, mutta kasvisvoittoisesti syön. En käytä alkoholia ja herkkuja olen aina syönyt harvoin. Silti sairastuin tulehdukselliseen suolistosairauteen, jota ei ole kenelläkään suvussani.
Olen alkanut epäillä, että ympäristötekijät vaikuttavat näihin sairauksiin enemmän kuin on uskottukaan. Olen työskennellyt koko työurani (20 vuotta) homeisissa kouluissa, mikä on esimerkiksi voinut vaikuttaa terveyteeni (vaikka muita oireita ei itselläni olekaan ollut).
Mitä sä tarkoitat sillä "terveellisellä"? Suositusten mukaista keinotekoista ravintoa, josta on rasva poistettu ja korvattu sokerilla. Ja se vähäinenkin rasva on korvattu margariinilla ja siemenöljyillä.
Vai onko "terveellinen" sinun mielestäsi se oikea ruoka, jota ei ole muutettu poistamalla ravinto ja lisätty lisäaineet?
Oma lapsi syönyt aina terveellisesti, kasvispainotteisesti. Normaali painoinen. Sairastui silti krooniseen suolistosairauteen.
Omat suolistosairaudet johtuu kyllä alkoholista. Ei tällä ryyppäämisellä ole nähnyt kiinteää kakkaa vuosiin.
Samalla ihmisryhmällä on stressi- ja ahdistuneisuustasot samalla tasolla kuin 1950-luvun mielisairaalapotilailla.
Stressi ja ahdistus - > huono syöminen - > mut-ongelmia - > lääkkeitä.
Olisko tässä se syy. Ja ei todellakaan kaikki stressi tule mistään ilmastosta, vaan ihan muualta. Esim koulusta ja vanhemmilta sukupolvilta, joille mikään nuorten tekemä ei kelpaa.
Yksi syy on ehkä se että Suomessa vauvojen rintaruokinta oli 1970-luvulta alkaen vähäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotenkinhan ravinto on huonontunut juurikin nuorilla. Ei ne sairaudet taivaasta putoo.
He ovat syöneet liikaa antibiootteja ilman, että olisi syöty Precosaa antibioottiannosten välissä. Suoliston mikrobiomi täysin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on ehkä se että Suomessa vauvojen rintaruokinta oli 1970-luvulta alkaen vähäisempää.
Höpö höpö! Minä olin lähinnä kävelevän Tissin roolissa vauvoille. Neuvollassakin puhuttiin minusta vain Tissinä.
Prosessoitu ruoka
Homeiset rakennukset
Lisääntynyt sähkömagneettinen säteily
Aspartaami
Stressi
Varmaan nuo kaikki yhdessä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi syönyt aina terveellisesti, kasvispainotteisesti. Normaali painoinen. Sairastui silti krooniseen suolistosairauteen.
Vai oliko se ruoka sittenkään "terveellinen"? Ja sairastui SIKSI eikä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Minä olin lähinnä kävelevän Tissin roolissa vauvoille. Neuvollassakin puhuttiin minusta vain Tissinä.
En mitenkään tarkoittanut loukata, mutta imetys oli Suomessa paljon nykyistä vähäisempää esim. 1990-lyvulla, näkyy tilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oliko se ruoka sittenkään "terveellinen"? Ja sairastui SIKSI eikä silti.
Oli ja on edelleen, vaikka vatsa sietäisi paremmin ei terveellistä. Biologisella lääkityksellä, pieni määrä sytostaattia lisänä suun kautta. EI oireeton, mutta pärjäilee.