Oluen hinta voi nousta 30-50 prosenttia syksyyn mennessä
Kaiken muun mä vielä kestän mutta että olutkin :(
Kommentit (44)
Juon yhden oluen päivässä, joten ei tunnu missään.
Ihanaa kesädokausta puistoissa. Poppi soi. Ei tulis mieleenkään mennä imemään sisälle baariin kympin tuoppeja.
Miksi yleensäkään mennä terassille juomaan ylihintaista olutta muovimukista. Paljon mukavampaa on ostaa kaupasta sixpack ja mennä vaikka rannalle istuskelemaan.
Näyttää omenoiden kukinnan perusteella tulla hyvä omenavuosi. Taidan laittaa pöntön pöhisemään ja tehdä kotiviiniä, ei maksa paljon ja jää valtiolta saamatta mun alkoholiostoista verotulot.
Ja viiniä aattelin tilata Saksasta, saa halvemmalla ja jää verotulot saamatta valtiolta. Kiusa se on pienikin kiusa 😁
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensäkään mennä terassille juomaan ylihintaista olutta muovimukista. Paljon mukavampaa on ostaa kaupasta sixpack ja mennä vaikka rannalle istuskelemaan.
Ei ole vessaa, turvaton ympäristö ja terassilla tapaa muita ihmisiä sekä siellä on musiikkia. En tiedä missä sinä käyt, mutta siellä missä minä käyn ei käytetä muovituoppeja.
Älkää nyt viitsikö. Rupeaa Mara vielä itkemään taas.
Teininä kaljaa jaksoi kitata puistossa, nykyään vaatii vessat ja kylmän juoman. Kunnon laitteista lisäksi musiikki. Muutenkin puistot on kummaa sakkia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Olut ei kellekään pakollista. Siirryn lonkeroon tai siideriin sitten jos viljan hinta syynä. Jos alkoholi yleisesti kallistuu, voihan sitä olla juomatta.
Viljaa menee ehkä n, 10 cnt tölkilliseen . Muut syyt nostaa hintaa ja tekosyyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hamstrannut sitä ulkomailta.
Täytyykin ruveta hamstraamaan. Voi sitten syksyllä juoda hyvin mielin kun on pelkkää säästöä. Kauanko olut mahtaa säilyä ja missä lämpötilassa?
Äsken ostamassani hollantilaisessa olutpurkissa luki Best before 04/2023.
Eli vajaa vuosi aikaa tuhota ko. six-pack.
Ensimmäinen hinnankorotus joka tuntuu ihan samalta. Nuorena join todella paljon, nyt nelikymppisenä ei kerta kaikkiaan enää maistu. En ole tehnyt tietoista päätöstä, ei vaan koskaan tule enää oloa että voisi juoda olutta tai muutakaan alkoholia. Selvinpäin on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää omenoiden kukinnan perusteella tulla hyvä omenavuosi. Taidan laittaa pöntön pöhisemään ja tehdä kotiviiniä, ei maksa paljon ja jää valtiolta saamatta mun alkoholiostoista verotulot.
Ja viiniä aattelin tilata Saksasta, saa halvemmalla ja jää verotulot saamatta valtiolta. Kiusa se on pienikin kiusa 😁
Kotiviinistä saa melkein ysärikännin. On niissä ainakin muutama ihan okei viini. Tilaaminen on tosi kätevä. Siinä näkee kuinka hulluja nuo alkon hinnat on. Ruotsissakin on viinilaatikot kympin halvempia. Siellä onkin tarkoituksella kaljat ja viinit halvempia kuin viinat. Koittavat hinnoilla ohjata miedompiin juomiin.
Taas ovat minäminäihmiset iloitsemassa, kun toisien elämäntapa kallistuu. Jos ei juo, niin miksi kommentoida? Onko joku seksuaalitrauma tämän takana?
Vierailija kirjoitti:
Taas ovat minäminäihmiset iloitsemassa, kun toisien elämäntapa kallistuu. Jos ei juo, niin miksi kommentoida? Onko joku seksuaalitrauma tämän takana?
Heillä on tylsä elämä ja ovat kalteellisia heille joilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy alkaa itse panemaan
Oluessa ja viinissä on tosiaan se onni, että sitä voi tehdä itsekin. Vaikka kai sekin kohta kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on tylsä elämä ja ovat kalteellisia heille joilla ei ole.
Kun olisivat puuttumatta niihin jotka eivät häiritse. Päihteitä on käytetty aina. Ei niiden käyttöä estä kiellotkaan. Nähtiin jo kun alkoholi kiellettiin.
Hienoa, niin se Suomen kansa alkaa raitistua kun kaljan hinta nousee riittävästi!