Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa hyttysiä - Itikan pistos voi aiheuttaa allergisen reaktion mikä ilmenee

Vierailija
15.06.2022 |

kutisevana paukamana iholla

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kun olen luullut, että se on normaali reaktio hyttysen pistoon :D alkukesästä tulee niitä kananmunanpuolikkaan kokoisiakin patteja, jotka laskee seuraavalle päivälle, loppukesästä sellaisia herneen kokoisia patteja, jotka ei enää ihan hirveästi edes kutisee.

Kai sitä vois sitten koettaa jotain käsikauppatavarana myytävää allergialääkettä. Ne vaan tuppaa väsyttämään niin pirusti eikä viitsisi puolta vuotta syödä, ensin siitepölyn ja sitten perään hyttysten takia.

Vierailija
2/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 varokaa. Hmm..aika mahdotonta esim mökillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästyn hyttysiltä, eivät jostain syystä pidä minusta mutta molemmat lapset on niin allergisia että on jouduttu kääntymään lääkärin puoleen jonkun kerran. Ovat jo isoja mutta sama jatkuu, rajut oireet ja tytöllä on noussut jopa kuume. 

Eikä yhtään helpota se että hyttyset ovat erityisen kiinnostuneita heistä.  Antihistamiinia kotona ja hyttysiltä yritettävä suojautua parhaansa mukaan.

Vierailija
4/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä kun olen luullut, että se on normaali reaktio hyttysen pistoon :D alkukesästä tulee niitä kananmunanpuolikkaan kokoisiakin patteja, jotka laskee seuraavalle päivälle, loppukesästä sellaisia herneen kokoisia patteja, jotka ei enää ihan hirveästi edes kutisee.

Kai sitä vois sitten koettaa jotain käsikauppatavarana myytävää allergialääkettä. Ne vaan tuppaa väsyttämään niin pirusti eikä viitsisi puolta vuotta syödä, ensin siitepölyn ja sitten perään hyttysten takia.

Benadryl on antihistamiini joka oikeasti tehoaa, eikä väsytä. Reseptivapaa

Vierailija
5/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keväällä tulee isoja paukamia, mutta mitä enemmän itikat pistää sitä nopeammin siihen tottuu ja paukamat pienenevät

Vierailija
6/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri sai jänisruton hyttysenpistosta! Kamala jälki, ihan ansainnu ruttostatuksensa. Antibiootteja piti kuulemma syödä. Eli voi niistä muutakin haittaa tulla.

Vierailija
7/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukesästä hyttynen pisti ranteeseen ja siitä lähti imusuonen tulehdus, joka levisi imusolmukkeisiin niskaan asti. Muutaman päivän olin todella kipeä, kova kuume ja toinen puoli kehoa aivan tönkkönä. Kun lopultakin varasin puhelimessa aikaa lääkärille, niin ammattitaitoinen sairaanhoitaja tajusi tilanteen ja aika järjestyi tunnin päähän. Laboratoriokokeista selvisi, että oli lisäksi jänisrutto. Puhelinsoitosta kahden tunnin kuluttua minulla oli jo lääkkeet. Aika esimerkillistä toimintaa aivan tavallisessa terveyskeskuksessa (jossa oli onneksi laboratorio).

Vierailija
8/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästyn hyttysiltä, eivät jostain syystä pidä minusta mutta molemmat lapset on niin allergisia että on jouduttu kääntymään lääkärin puoleen jonkun kerran. Ovat jo isoja mutta sama jatkuu, rajut oireet ja tytöllä on noussut jopa kuume. 

Eikä yhtään helpota se että hyttyset ovat erityisen kiinnostuneita heistä.  Antihistamiinia kotona ja hyttysiltä yritettävä suojautua parhaansa mukaan.

Suosittelen pitämään apteekista ilman reseptiä saatavaa Etonon puikkoa aina mukana.

Vierailija
9/9 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tapauksesta, jolloin nainen kuoli hyttysenpistoon. Oli 6-kymppinen. Vieläkään en ymmärrä, miten tämä oli mahdollista. Tämä tapahtui Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan