Ostin juuri mökin ja nyt jo on käynyt ilmi...
... että yksi pihaliiteri on rakennettu osin naapurin tontille ja mökin sisääntulotie on väärässä kohtaa.
Onko myyjällä ja välittäjällä vastuuta antaessaan paikkansapitämätöntä "tietoa"?
Myyjän antamassa karttakaaviossa kyseistä liiteriä ei ole. Oikean pihatien kohdalla on oja yleiseltä tieltä tullessa, eikä siitä ole mennyt tietä (ajettu) ainakaan kymmeniin vuosiin.
Voiko minulle tulla näistä virheistä hankaluuksia, s.o. lisäkuluja purkamisen ja (tien) rakentamisen muodossa?
Kommentit (43)
Ja kuinka paljon näistäkin on otsikoissa ollut?
siitä oli joskus keskustelua, että saako naapurin tontille rakentaa
Olet siis ostanut mökin ottamatta selvää asioista etukäteen? Miten kyseiset asiat voi tulla esille vasta oston jälkeen? Et tutustunut lainankaan kohteeseen? Oletko nyt varma, että liiteri on teidän eikä naapurin? :D
Purat vain sen liiterin pois tai teet vuokrasopimuksen naapurin maista.
Tieliittymästä olisin hipihiljaa ja se siitä.
Siis sä ostit mökin näkemättä sitä? Vai miten sulla on jäänyt tuo liiteri näkemättä?
Vit utta kyllä kun vastuu on sillä myyjällä näissäkin tapauksissa jossa on ostettu ns sika säkissä.
Kumman näit vasta oston jälkeen mökin vai kartan? :D
Voi hyvä ihme, kyllä ne tontin rajat pitää käydä paikan päällä katsomassa samalla kun katsotaan mökkiä. Samaten pitää selvittää kaikki tieasiat yms.ettei tule ikäviä yllätyksiä. Nyt otat äkkiä välittäjään yhteyden ja alat hoitaa asiaa, vauvapalsta nyt on vihon viimeinen paikka asiaa selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ostanut mökin ottamatta selvää asioista etukäteen? Miten kyseiset asiat voi tulla esille vasta oston jälkeen? Et tutustunut lainankaan kohteeseen? Oletko nyt varma, että liiteri on teidän eikä naapurin? :D
Olipa hölmö kommentti, mutta vastaan kumminkin.
Totta kai olin tutustunut kohteeseen ja ottanut selvää asioista, mutta nämä olivat jaetun informaation ulkopuolella. Tai pikemmin kyse on petoksesta. Kysyinhän, onko myyjällä ja välittäjällä vastuuta virheellisistä tiedoista? Miten ihmeessä olisin voinut edes epäillä, ettei tie ole siellä, missä se selvästi on ollut kymmeniä vuosia!
Naapurit ovat pysyneet samoina, eli heillä ei ole ollut intressiä puuttua näihin. Onko tie edes heidän asiansa? Liiteri tietysti on, siltä osin kuin se on väärällä puolen rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihme, kyllä ne tontin rajat pitää käydä paikan päällä katsomassa samalla kun katsotaan mökkiä. Samaten pitää selvittää kaikki tieasiat yms.ettei tule ikäviä yllätyksiä. Nyt otat äkkiä välittäjään yhteyden ja alat hoitaa asiaa, vauvapalsta nyt on vihon viimeinen paikka asiaa selvittää.
Aivan, tontin rajat käytiin läpi niin, että "liiterin seinästä suoraan tähän sampakseen". Valitettavasti rajamerkkejä ei ole tontin jokaisessa 5 kulmassa.
Tieosuuskuntaan kuulun joka tapauksessa, riippumatta sisäänmenoväylästä.
Vauvapalstalta voi tiedustella asioita yleisen kokemuksen perusteella, esim. uskon juuri välittäjän vastuun olevan monella tiedossa oman historian perusteella.
Tietenkään palstalla ei hoideta asiaa.
Ok?
Tien siirrolle on varmaan syynsä mutta kannattaa nyt ensimmäisenä ottaa myyjään yhteyttä.
Jos tuo liiteri on muutettu esim. saunaksi, niin naapuri voi kiinnostua. Jos tieliittymä häiritsee naapuria-menee esim.heidän ikkunan alta-varmaan vaativat siirtämään oikeaan paikkaan. Ostin osakkeen taloyhtiöstä ja nyt on ilmennyt epäselvyyksiä kenelle taloyhtiön pihalla oleva autokatos kuuluu, aikoinaan jotkut puuhapetet ilmaisesti sen tehneet jostain jämäaineista naapurin tonttiin kiinni. Myyjä vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta-välittäjällä ei ole vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vit utta kyllä kun vastuu on sillä myyjällä näissäkin tapauksissa jossa on ostettu ns sika säkissä.
Minä olen tutustunut kaikkeen mahdolliseen materiaaliin ja itse todennut asiantilan paikan päällä. Mitä muuta voi ostajalta edellyttää?
Myyjä ja välittäjä ovat yksinkertaisesti antaneet väärää informaatiota.
Naapurinkin tapasin jo näytössä, mutta silloin hän ei maininnut nyt puheenaolevista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tutustunut kaikkeen mahdolliseen materiaaliin ja itse todennut asiantilan paikan päällä. Mitä muuta voi ostajalta edellyttää?
Myyjä ja välittäjä ovat yksinkertaisesti antaneet väärää informaatiota.
Naapurinkin tapasin jo näytössä, mutta silloin hän ei maininnut nyt puheenaolevista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo liiteri on muutettu esim. saunaksi, niin naapuri voi kiinnostua. Jos tieliittymä häiritsee naapuria-menee esim.heidän ikkunan alta-varmaan vaativat siirtämään oikeaan paikkaan. Ostin osakkeen taloyhtiöstä ja nyt on ilmennyt epäselvyyksiä kenelle taloyhtiön pihalla oleva autokatos kuuluu, aikoinaan jotkut puuhapetet ilmaisesti sen tehneet jostain jämäaineista naapurin tonttiin kiinni. Myyjä vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta-välittäjällä ei ole vastuuta.
Liiterillä ei ole käyttöä. Se on ruma, ja voisin purkaa pois. Eli ei isompaa ongelmaa.
Tienkin suhteen olen hämilläni: nykyinen väylä on ehdottomasti turvallisempi. Kukaan ei odota, että jostain pöpeliköstä yhtäkkiä tulee auto yleiselle tielle.
Ehkä se on syy tontilleajon muuttamiseen toiseen kohtaan, eri tielle. Tontti ei rajaudu kumpaankaan tiehen, eli tierasite olisi molemmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tien siirrolle on varmaan syynsä mutta kannattaa nyt ensimmäisenä ottaa myyjään yhteyttä.
Myyjä on pihalla asioista kuin variksenpelätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on pihalla asioista kuin variksenpelätti.
Ok. Anna tien olla ja pura se ruma liiteri. Turha noista on meteliä nostaa jos paikka muuten miellyttää ja naapurin kanssa tuut toimeen.
Voi ja luultavasti tuleekin, siellä naapuri odottanut innolla uutta omistajaa ja sitten tärähtää kaikki virheet ja vääryydet silmille.