Aki Kaurismäki
Miksi Kaurismäkeä arvostetaan? Mielestäni ihan kuolettavan tylsiä elokuvia. Taas uusi elokuva saa miljoonatuet, vaikka lupasi viimeisimmän virheensä jälkeen olla enää ohjaamatta.
Kommentit (7)
Kun en ymmärrä p"skaa, niin en ole elokuvien ymmärtäjä? Aivan kuin itse ymmärtäisit muusta kuin aikuisviihteestä!
Ne ovat sen sortin huumoria, etten minäkään tykkää niistä, mutta en silti sanoisi niitä huonoiksi.
Tykkään Monty Pythonista, joten tuollainen melankolinen ironia ei nappaa, mutta mitä sillä on väliä. Ei kaikesta voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kun en ymmärrä p"skaa, niin en ole elokuvien ymmärtäjä? Aivan kuin itse ymmärtäisit muusta kuin aikuisviihteestä!
Sinä väität että ne on p"skaa. Ap kirjoitti viimeisimmästä virheestä. Jostain syystä tollot ulkomaalaiset ovat ostaneet sen kahteentoista maahan.
Lähinnä ärsyttää ajatus, että joku luulee, että "Mies vailla menneisyyttä" kuvaisi jotenkin suomalaista todellisuutta - eteenpäin pyrkivä työläisperhe asuu merikontissa.
Mutta on hänen kuvillaan hetkensä, hänen roolihahmojensa kaltaisia tyyppejä olen tavannut elävässä elämässä, hänen luomansa visuaalinen tyyli viehättää minua kovasti.
Kotikirkonkyläni nuhjuinen kaurismäkeläisyys on muisto vain.
Monia erittäin hyviä elokuvia ohjannut. Nykyään vähän väsähtänyt, aate ajelehtii, naapurin suuruus murentunut ja viina turruttanut. On itse enemmän herra kuin narri, mutta jo käsikirjoitusten vuoksi on parempi esittää jälkimmäistä.
Kuolleet lehdet floppasi Berliinissä . Ja voi kun sitä on hehkutettu Suomessa !
Kuulemma menestys Ranskassa ! Sillä on vähemmän katsojia 67 miljoonan Ranskassa kuin 5 miljoonan Suomessa mutta se on niin suosittu Ranskassa!
Sinä et olekaan mikään elokuvien ymmärtäjä.