Ajattelematon ja töykeä ystäväni
Minulla on ystävä, jolla on tapana tokaista asioita hyvin suoraan, ja hän vähättelee usein toisten mielipiteitä. Hänen mielipiteitään ei kuitenkaan saisi kyseenalaistaa, tai saat naureskelua osaksesi. Siis ihan suoraa naureskelua.
Tuntuu että hänen ajattelumaailmansa on hyvin mustavalkoinen, enkä enää tiedä jaksanko olla hänen kanssaan tekemisissä.
Ystävä on huono käyttämään rahaa, ja valittaa nykyään paljon rahan puutteesta. Hän käyttää palkkansa mm.himoshoppailuun, ja kaiken täytyy aina olla uutta ja kiiltävää.
Kerran sanoin meidän ostaneen pesukoneen hyvin edullisesti, johon hän totesi "ai, minä jo mietinkin miten teillä oli siihen rahaa".
Hieman pöyristyin tästä lauseesta, koska vaikka emme ole miljonäärejä, on meillä ihan ok rahatilanne. Jos tarvitsemme jotain, ostamme sen, mutta emme osta aina sitä kaikista kalleinta jos ei ole pakko.
Hän muutenkin tuntuu aina ajattelevan meidät jotenkin hyvin köyhinä ja "raukkoina", koska emme ole kiinnostuneita pelkästään tavaroiden kalleudesta, vaan katsomme hinta-laatusuhdetta.
Hänelle taas hinta on kaiken a ja o. Hän monesti puhuu kuinka ei kehtaisi esim. Ostaa vähän vanhempaa autoa, koska hän "ei millään vanhalla rumalla p*askalla ajele*. Auto täytyy olla lähivuosien mallia.
Tapaamisissamme tämä ystävä usein kulkee toisten kyydillä, ja ei ole aina maksanut omaa osuuttaan bensoista.
Yhteisissä reissuissa ja esim.yökyläilyissä lupaa maksaa puolet ruoista, juomista jne, mutta lopuksi löytääkin aina jonkun syyn miksi hän ei suostukaan maksamaan, ja lopulta hampaat irvessä maksaa ehkä sen 20e, vaikka oma osuus olisi 100e.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Olen aina välillä koittanut sanoa asioihin oman kantani, mutta hän vaan suuttuu ja jatkaa samaa toimintaa. Ehkä hieman jopa sain tyydystystä siitä, kun hän kertoi olevansa rahaongelmissa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En olisi tekemisissä, ei kai siinä sen kummempaa. Kuulostaa ääliöltä.
No tämä on kyllä totta. Minun tekisi mieli puhua tästä myös yhteisille ystävillemme, mutta he eivät koskaan uskalla tälle ihmiselle sanoa asiasta suoraan, vaikka hekin kokevat vääryttä.
Ap
Tuollainen ihminen ei olisi ystäväni.
Pyydä häntä maksamaan avoimena olevat velat, esim. 80 euroa.
Uskoisin, ettet kuule hänestä pyyntösi jälkeen yhtään mitään.
Ei vaikuta ystävältä, vaan tympeältä.
Just. En kyllä jaksaisi katsella tuollaista ihmistä ystävissäni. Minulla on veli, joka on hieman saman tyyppinen... Elää siis yli varojensa, koska pitää näyttää jotain. Auton pitää olla joku tuliterä mersu, pitää olla moottoripyörä, pitää olla ulkoporeamme, pitää olla merkkikellot ja -vaatteet. Hänen 4000 euron palkalla hän on aikamoisissa veloissa ja elää todellisuudessa ihan kädestä suuhun, mutta pitää vaan olla kato jotain mitä näyttää. Meille muille perheenjäsenille naureskelee esimerkiksi autovalinnoista. Hänen naisystävänsäkään ei hyvällä katso tuollaista mälläystä ja rehvastelua.
Vierailija kirjoitti:
Just. En kyllä jaksaisi katsella tuollaista ihmistä ystävissäni. Minulla on veli, joka on hieman saman tyyppinen... Elää siis yli varojensa, koska pitää näyttää jotain. Auton pitää olla joku tuliterä mersu, pitää olla moottoripyörä, pitää olla ulkoporeamme, pitää olla merkkikellot ja -vaatteet. Hänen 4000 euron palkalla hän on aikamoisissa veloissa ja elää todellisuudessa ihan kädestä suuhun, mutta pitää vaan olla kato jotain mitä näyttää. Meille muille perheenjäsenille naureskelee esimerkiksi autovalinnoista. Hänen naisystävänsäkään ei hyvällä katso tuollaista mälläystä ja rehvastelua.
Kuulostaa hyvin samalta. Ystäväni mies ei arvosta tätä himoshoppailua ollenkaan, ja joutuu välillä paikkailemaan ystävän maksamatta jättämiä laskuja. Tämän kuulin nyt ihan äskettäin.
Ap
Etkös ole saman paskan jo aiemmin kirjoittanut? Anna jo olla. Niitä ihmisiä ei ole pakko pitää elämässä olivat ystäviä sukua: Jos eivät kunnioita edessä olevia ihmisiä.Vikaa sinussa itsessäsi on ja paljon , kun salit huono kohtelun itsellesi ja yhä roikut heissä!
Vierailija kirjoitti:
Etkös ole saman paskan jo aiemmin kirjoittanut? Anna jo olla. Niitä ihmisiä ei ole pakko pitää elämässä olivat ystäviä sukua: Jos eivät kunnioita edessä olevia ihmisiä.Vikaa sinussa itsessäsi on ja paljon , kun salit huono kohtelun itsellesi ja yhä roikut heissä!
En kyllä koskaan ole tänne tästä asiasta kirjoittanut. Sekoitat varmasti johonkin toiseen.
Ap
No mikä olisi pahinta, mitä voisi sattua, jos tälle ns. ystävälle antaisi tulla päin naamaa, mitä mieltä hänestä olet? Hän häipyisi elämästäsi?
Miksi täällä edes kysellään tällaisia jatkuvalla syötöllä? Jokainen tietää ihan takuulla, mitä pitää tehdä. Vuosikausia on pahoitettu mieliä, kun joku on töksäytellyt, käyttäytynyt tökerösti ja käyttänyt hyväksi. Silti vaan kysellään, miten minä nyt kauniisti sanoisin, että toiselle ei tule paha mieli, ja kallisarvoinen ystävyys ei kärsisi.
Ap ja te muut kohtalotoverit, olette ansainneet parempaa, joten heivatkaa myrkylliset ihmiset elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
No mikä olisi pahinta, mitä voisi sattua, jos tälle ns. ystävälle antaisi tulla päin naamaa, mitä mieltä hänestä olet? Hän häipyisi elämästäsi?
Miksi täällä edes kysellään tällaisia jatkuvalla syötöllä? Jokainen tietää ihan takuulla, mitä pitää tehdä. Vuosikausia on pahoitettu mieliä, kun joku on töksäytellyt, käyttäytynyt tökerösti ja käyttänyt hyväksi. Silti vaan kysellään, miten minä nyt kauniisti sanoisin, että toiselle ei tule paha mieli, ja kallisarvoinen ystävyys ei kärsisi.
Ap ja te muut kohtalotoverit, olette ansainneet parempaa, joten heivatkaa myrkylliset ihmiset elämästänne.
Totta, olen vähän vässykkä, koska minulla ei ole koskaan ollut paljoa ystäviä ja minua on kiusattu pienestä lähtien, niin kai siksi arastelen tehdä "viimeistä liikettä". Mutta tottahan se on, että hän ei käyttäydy oikein meitä hänen ystäviään kohtaan. Mieluummin vaikka ilman ystäviä, kun toisten polkemana.
Vierailija kirjoitti:
Keksittyjä juttujahan nämä ovat. Joku saa tyydytystä, kun hänen aloituksestaan keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja te muut kohtalotoverit, olette ansainneet parempaa, joten heivatkaa myrkylliset ihmiset elämästänne.Totta, olen vähän vässykkä, koska minulla ei ole koskaan ollut paljoa ystäviä ja minua on kiusattu pienestä lähtien, niin kai siksi arastelen tehdä "viimeistä liikettä". Mutta tottahan se on, että hän ei käyttäydy oikein meitä hänen ystäviään kohtaan. Mieluummin vaikka ilman ystäviä, kun toisten polkemana.
Älä kätise ja valita vaan tee! Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja te muut kohtalotoverit, olette ansainneet parempaa, joten heivatkaa myrkylliset ihmiset elämästänne.Totta, olen vähän vässykkä, koska minulla ei ole koskaan ollut paljoa ystäviä ja minua on kiusattu pienestä lähtien, niin kai siksi arastelen tehdä "viimeistä liikettä". Mutta tottahan se on, että hän ei käyttäydy oikein meitä hänen ystäviään kohtaan. Mieluummin vaikka ilman ystäviä, kun toisten polkemana.
Hyi, vässykän kaverina on inhottavaa olla, siksi hän kohteleekin sinua huonosti kun olet kiusaukselle alistunut.
Minulla on ystävä johon olen ottanut etäisyyttä koska hänellä on terveyshuolia. Samaan aikaan kyseinen ystävä ostelee kuitenkin melko usein - 1-2 krt kuussa - kalliita merkkilaukkuja ja koruja. Hinnoiltaan päälle 200e. Toisaalta tämä henkilö avautuu usein kivuistaan ja kurjasta olostaan mutta kun mitään ei voida tehdä ja lääkärikin maksaa. Ja jos hän saa jonkun lääkkeen esim. kipuihinsa se ei kuitenkaan oikein sovi hänelle. Tätä on jatkunut jo useamman vuoden ja olen miettinyt monta kertaa sekä sanonutkin tälle ystävälle että johan noilla merkkituotteisiin menneillä rahoilla olisit käynyt todella hyvällä lääkärillä, teettänyt tarvitsemasi tutkimukset ja saanut jo hoidonkin moneen kertaan! Mutta kun ei niin ei. Minkäs tälle voi muuta kuin vain pysyä etäällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä johon olen ottanut etäisyyttä koska hänellä on terveyshuolia. Samaan aikaan kyseinen ystävä ostelee kuitenkin melko usein - 1-2 krt kuussa - kalliita merkkilaukkuja ja koruja. Hinnoiltaan päälle 200e. Toisaalta tämä henkilö avautuu usein kivuistaan ja kurjasta olostaan mutta kun mitään ei voida tehdä ja lääkärikin maksaa. Ja jos hän saa jonkun lääkkeen esim. kipuihinsa se ei kuitenkaan oikein sovi hänelle. Tätä on jatkunut jo useamman vuoden ja olen miettinyt monta kertaa sekä sanonutkin tälle ystävälle että johan noilla merkkituotteisiin menneillä rahoilla olisit käynyt todella hyvällä lääkärillä, teettänyt tarvitsemasi tutkimukset ja saanut jo hoidonkin moneen kertaan! Mutta kun ei niin ei. Minkäs tälle voi muuta kuin vain pysyä etäällä.
Mikä on syy että et kestä ystäväsi terveyshuolia vaan olet niiden vuoksi ottanut etäisyyttä, ja nyt vielä päälle haukut häntä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja te muut kohtalotoverit, olette ansainneet parempaa, joten heivatkaa myrkylliset ihmiset elämästänne.Keksittyjä juttujahan nämä ovat. Joku saa tyydytystä, kun hänen aloituksestaan keskustellaan.
Itse taidat saada tyydytystä siitä, että käyt huutelemassa provoa joka paikkaan. Katsokaa nyt, kuinka minä olin viisas, kun en usko tähän. Kerron sinulle uutisen. Aivan sama, vaikka kaikki aloitukset olisivat satua jonkun mielestä. Tuollaisia(kin) ihmisiä on olemassa, vaikka itse eläisit vaaleanpunaisessa unelmakuplassa.
En olisi tekemisissä, ei kai siinä sen kummempaa. Kuulostaa ääliöltä.