Onko teillä palkat tilillä, joilla 15.6. palkkapäivä? Onko joku häiriö? ev
Kommentit (26)
Oli. Ja suoritti normaalin ohimarssin. Paitsi että nyt jäi vähän enemmän kun tuli lomarahat myös.
Kyllä se palkka siellä tilillä kävi, mutta ei ole paljoa jäljellä siitäkään.
Ei ole tullut tilille ja jos ei tule, menee ylihuomenna miinukselle. Putleriko kujeilee?
Maksuliikennehäiriö viivästyttää palkkojen siirtymistä tileille
Ajankohtaista | 15.06.2022
Viive johtuu eurooppalaisessa SEPA-järjestelmässä esiintyvästä häiriöstä.
Kuukauden 15. päivä on monen kirkon työntekijän palkkapäivä. Tänään palkkojen siirtymisessä tileille on huomattavaa viivettä. Palkat on maksettu ja rahat ovat lähteneet kirkon ja seurakuntien tileiltä, mutta ne eivät ole siirtyneet tileille normaalisti.
Viive johtuu pankkijärjestelmässä olevasta häiriöstä, joka hidastaa rahaliikennettä pankkien välillä. Ongelma on tunnistettu ja pankit pyrkivät sitä parhaillaan ratkaisemaan.
Taloustoimisto pahoittelee tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Ei tullut työmarkkinatukikaan danskeen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se palkka siellä tilillä kävi, mutta ei ole paljoa jäljellä siitäkään.
Miten pärjäät ja millä elät seuraavaan tilipäivään?
Se on jännä, että uutisissa ei ole asiasta yhtikäs mitään, vaikka palkat eivät ole tänään ilmeisesti osuuspankkia lukuunottamatta tulleet normaalisti...
Saisi saatana tulla, pari erääntynyttä laskua odottaa maksuaan + muutenkin haluaisin maksaa laskut ja ei se raha muutenkaan haittaisi.
Työelämässä olen ollut reilu 20v eikä ikinä ennen ole ollut ongelmia, nykypäivänä ei kyllä osata tehdä enää mitään kunnolla ja oikein, pankit nostaa palvelumaksujaan jatkuvasti, mutta eivät osaa hoitaa tehtäviään, että ihmiset saisivat palkkansa.
Juu on tullut. Mulla op kans. Sekö on ainoa joka pelittää?
Vierailija kirjoitti:
Oli. Ja suoritti normaalin ohimarssin. Paitsi että nyt jäi vähän enemmän kun tuli lomarahat myös.
"Tili tuli tili meni, sille minkäs teet.
Tili tuli tili meni, nousee silmistä veet.
Tili tuli tili meni, sekös harmittaa.
Tili tuli tili meni, olen taas pee aa."
Ei oo tullut, Nordean tilille. Luottokorttilasku pitäis maksaa tänään ettei tule korkoja. Onneksi on säästötili, vaikka sinne ei mieluusti kajoaisi.
Vierailija kirjoitti:
saako ne käteisenä sit?
Kyllä ne on maksettu, mutta leijuvat jossain bittiavaruudessa pankkien välillä tällä hetkellä...
Ongelmia on kaikilla pankeilla (tähän mennessä tiedän S-pankki, OP, POP, Handelsbanken, Danskebank, Säästöpankki ja Nordea - en muuten tiedä, onko Suomessa enempää pankkeja).
Ongelmia on ollut erityisesti jos maksajan ja saajan pankki ovat eri: tosin toisille on silti se palkka tullut, olisiko ollut maksuajo jo eilen?
Häiriöt ainakin: Nordea, Op, DB
Venäjä ajoittanut cyberhyökkäyksen hyvin, todella monelle tulisi lomarahat + palkka tänään...
Mulle s-pankkiin tullut ihan ajallaan.
Osuuspankista ei ole siirtynyt maksut eteenpäin, eli jos palkanmaksaja käyttää osuuspankkia maksunvälittäjänä ei palkat näy kuin osuuspankin tileillä
Näin informoi meidän palkanlaskenta
Olen jo odottanut 1,5kk, joten ei yllätä. Ei siis ollut vieläkään palkka tilillä.