Palkka ei tullut tilille
Tänään lienee useammallakin palkkapäivä. Näkyykö maksut muiden tilillä?
Kommentit (222)
Nyt tuli mulle palkka, säästöpankki kyseessä.
Palkat on siirtynyt suoraan Kremliin.
Vierailija kirjoitti:
Danskessa palkat näkyvät jo heti maksupäivän alkaessa, keskellä yötä. Moni muu maksunvälittäjä näyttää palkat vasta pankkipäivän kuluessa, esim. klo 9 tai 11.
Eipä vaan näy Danskessa, siellä mullakin tili mut palkanmaksua ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Saan sovitettua päivärahaa osa-aikatyön lisäksi.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Sinulla lienee aina ollut myös kohtuullisen luotettavat, isot tulot jos sinun ei ole tarvinnut vaivata päätäsi tällaisilla huolilla. Osalla meistä on pienet tulot, pätkätöitä, riippuvuutta siitä että tuet tulee ajallaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä oikeasti aina tili tyhjä ennen palkkapäivää vai mikä ihmeen hoppu sillä tilin tulemisella on? Elätte yli varojenne, jos ei ole käyttörahaa jäljellä uutena tilipäivänä.
Tilipäivä on siis odotettu päivä. Nyt on tilillä muutama kymppi. Välillä muutama euro ennen tilipäivää.
Miksei sitä rahaa saa käyttää? Palkkapäivänä kun tulee uudet rahat käyttöön ja itse tienaan sen verran vähän että en halua tästä elintasosta enää pudottautua.Eihän sitä tarvitse mihinkään pudottaa kuin vaikka kuukaudeksi, niin että saa säästettyä sen puskurin. Itsestäni ainakin tuntuisi elämänlaatu paljon paremmalta jos ei tarvitse pelätä rahojen loppuvan jos palkka tuleekin päivän myöhässä, vs se pieni vaiva, että pihistelee hetken kerätessään säästöjä. Ei tuo hirmu hauskalta kuulosta jos kommentoijat joutuvat yhden päivän viivästyksen takia perumaan reissuja, tai eivät pääse edes töihin.
Monilla menee tilipäivänä suoraveloitukset, esim. lainanmaksut, vastikkeet jne., jotka nappaa puolet tilistä. Niin minullakin.
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.
Juuri tämän takia en mihinkään suoraveloituksiin ole laittanut eräpäiväksi palkkapäivää vaan viikon sen jälkeen.
Jos on pankissa vika, se voi olla joko omassa tai työnantajan pankissa, se vika.
Olen tässä viimeisen kuukauden aikana lukenut paljon juttuja siitä, kuinka Helsingin kaupungin palkkalistoilla olevilla on ollut palkat joko kokonaan tai osittain myöhässä, jopa kuukausia. Tämä koskee etenkin sijaisia ja muilla pätkätyöläisiä, mutta käsittääkseni jossain määrin myös vakituisten työntekijöiden palkanlisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli tili! Miksei pankeilta voi vaatia korvauksia tällaisista? Vai voiko?? Aika isoa haittaa ja mielipahaa varmaan aiheuttaa monelle tällaiset.. monessa muussa toimialassa korvaukset olisi selviö.
Ja mikähän pankki sulla on?
Kuljetan hiekkaa Nallen marmorilattioille.
Taitaa nykyisin olla aika virtuaalista se hiekka.
Onneks en oo duunis ni ei oo tommosii onkelmii :D:D:D
Tilituli, Tilimeni sanoi Viskisieppo.
Mulla näkyi palkka kolmen jälkeen iltapäivällä. Danske bank.
Sen sijaan eilen viedyt tililtä lähtevät maksut eivät vielä menneet.
Kannattais aina vaurutua siihen että se palkka ei ole juuri tilipäivän aamuna tilillä. Joskus voi olla maksuliikenteessä häiriötä. Ihan perus juttuja.
Samoin kannattaa aina pitää jonkin verran käteistä jemmassa jos muovikortti lakkaa toimimasta syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Ihmisten luotto on kyllä niin hämnentävää.. Ikinä en laittaisi suoraveloituspäivöksi juuri sitä palkkapäivää, vaan muutaman päivän sen jälkeen, jotta ehdin reagoida ja siirtää tarvittavan summan säästötililtä jos työnantaja ei jostain syystä ole palkkaa ajoissa maksanut. Ja minulla kuitenkin aina ollut kohtuullisen luotettavat, isot kunnalliset työnantajat...
Eikös suoraveloitukset ole katoavaa kansanperinnettä? Pankit haluavat niistä eroon, ovat enää käytössä joillakin netittömillä vanhuksilla. Katoavaa kansanperinnettä joka loppuu luonnollisen poistuman kautta
Perinteistä suoraveloitusta ei ole ollut enää siitä lähtien, kun siirryttiin sepa-järjestelmään. Suomaksuja voi tehdä jokainen verkkolaskuistakin. Samaa toimintoa käyttää pankkitätitkin mummoille, mutta pankin oman järjestelmän kautta. Tämän tiesin jo vanhasta elämästä noin 10 vuoden takaa, ku selviteltiin äidin asioita ja maksuja.
Kotona tuota maksupäivää voi muuttaa ja pankissa menee useampi ajo, joten kyllä ne rahat liikkuu saman päivänkin aikana, vaikkei palkka heti ollutkaan aamulla. Nyt oli jo korjaantunut. Näin kerrottiin, jos jollain muullakin oli laina odottamassa palkan tuloa.
Aivan, kuten lainalla on eräpäivä, riittää maksu saman päivän aikana, kun se on sovittu. Sama palkoissa. Tämän taas älyää ihan lukion käynyt poikakin, kun puhuttiin asiasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja tänään on monta henkilöä jo aamulla soittanut ja kysellyt missä palkka (myös sellaisia, joiden liksa on monta tonnia nettona/kk). Ihan normaalia ja monet lähdössä lomalle jne.Juuri tämän takia en mihinkään suoraveloituksiin ole laittanut eräpäiväksi palkkapäivää vaan viikon sen jälkeen.
Onko pakko tehdä suoravelotus just erä/palkkapäiviksi? Sopii pankin kanssa että itse hyväksyy e-maksun ennen velotusta. Hyväksyessä voi muuttaa maksupäivää (eräpäivää ei ellei ole sopinut velottajan kanssa) tai maksaa eri tililtä. Esim. säästötililtä ellei ole halunnut siihen ehtoa ettei sitä saa käyttää vapaasti ilman lisämaksua.
Hei teidän pitää Heti huomen , aamuna kysyä miksi ei ole tullut palkkaa!
Jos työnantajasi sanoo, " Kyllä olen laittanut Kaikille työntekijöilleni palkat maksuun pitäisi näkyä siellä"!
Silloin teidän pitää katsoa uudestaan mutta ennen , 12:30
, jonka jälkeen Kassapalvelut menee kiinni( Osuuspankissa kyllä menee Kassapalvelut kiinni jo
12:30, joten ei voi asioida sen jälkeen kun vain ajan varauksella. Mutta ei saa nostaa rahaa.)
, joten oletan, että kaikissa menee Kassapalvelut näin aikaisin kiinni.
Niin jos ei muuten Asia selviä!
Ikävä, että palkkanen ei näy.
Toivottavasti selviää huomenna, mistä johtuu moinen viivästys.
Pankkien toiminta nykyään niin heikkoa, että pyyän työnantajaa maksamaan palkan käteen palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pankissa vika, se voi olla joko omassa tai työnantajan pankissa, se vika.
Olen tässä viimeisen kuukauden aikana lukenut paljon juttuja siitä, kuinka Helsingin kaupungin palkkalistoilla olevilla on ollut palkat joko kokonaan tai osittain myöhässä, jopa kuukausia. Tämä koskee etenkin sijaisia ja muilla pätkätyöläisiä, mutta käsittääkseni jossain määrin myös vakituisten työntekijöiden palkanlisiä.
Helsingin kaupunki taisi muuttaa palkanmaksujärjestelmäänsä, mikä on aiheuttanut kaikenlaista harmia.
Teillä tekisi kyllä hyvää olla työttömänä. Porukat on aamulla jo 7.00 kyttäämässä onko palkka tullut tilille.
Joo nyt oli tullut mullekin, S-Pankki.