Vihaan harmaata sisustuksessa, olenko ainut?
Otsikko kertoo kaiken. Huonekalukaupat ovat täynnä rumia harmaita huonekaluja sisälle ja ulos. Samoin mustasta halvasta metallista tehdyt kalusteet. Olenko ainoa vai onko kohtalotovereita?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on usein harmaata muutoinkin ja kaikki saamarin betoniseinämät ja muut ovat harmaita, siksi harmaa on rumin väri.
Olisit ollut kiroilematta, niin olisin antanut yläpeukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asunnossa paljon harmaata. On myös paljon kirkkaita värejä.
En pitäisi siitä, että olisi pelkkää harmaata, tai pelkkiä kirkkaita värejä, joten nuo ovat vastapainona toisilleen.
Itse en tajua miten joku voi inhota harmaata, kun sitä väriä on niin paljon luonnossakin.
Missä luonnossa on harmaata?
No mulle tulee ekaksi mieleen puut.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tykkää minäkään, varsinkin harmaat puutarhakalut on ankeita.
Kotona on aika värikästä, ja mökillä on vielä värikkäämpää. Mökkinä toimii yli 100v vanha talo, sinne ollaan remontin yhteydessä laitettu joka huoneeseen värikästä tapettia. Eikä mitään tehosteseiniä vaan tapetti on laitettu joka seinälle niin kuin ennen oli tapana.Kuulostaa siltä, että päänsärky tulee teidän mökissä, jos joka huoneessa on erilaiset värikkäät tapetit.
Erikoista tuo, että saa väreistä päänsärkyä.
En oikein tykkää. Olen joskus nähnyt hienoja tummanharmaita sisäseiniä, ja kyllä joku kangasverhoiltu huonekalukin voi olla harmaana hieno. Mutta esim. laatoissa tai kaappien ovissa en tykkää.
Harmaa on ruma väri. Se tuo mieleen sateen ja kylmyyden, kevään ja syksyn harmaan ankeuden ja akakulon. Talven ankeat harmaat päivät.
Joo en pidä yhtään harmaasta. Valkoinen väri on paljon parempi. Siinä on valoa, iloa, raikkautta ja toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona on aika värikästä, ja mökillä on vielä värikkäämpää. Mökkinä toimii yli 100v vanha talo, sinne ollaan remontin yhteydessä laitettu joka huoneeseen värikästä tapettia. Eikä mitään tehosteseiniä vaan tapetti on laitettu joka seinälle niin kuin ennen oli tapana.Kuulostaa siltä, että päänsärky tulee teidän mökissä, jos joka huoneessa on erilaiset värikkäät tapetit.
Joo silmissä alkaa vilistä värikkäät tapetit, jos vielä joka huoneessa erilaiset. Kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi siitä, että olisi pelkkää harmaata, tai pelkkiä kirkkaita värejä, joten nuo ovat vastapainona toisilleen.
Itse en tajua miten joku voi inhota harmaata, kun sitä väriä on niin paljon luonnossakin.
Eri
Mulle kivet. Taivaskin on usein harmaa.
Värikäs sisustus on vaikea toteuttaa kauniisti, siinä syy. Voi tulla sekamelska, johon kyllästyy.
Tykkään harmaasta, kun on rauhallinen väri. Väripilkkuja löytyy, esim. punainen keinutuoli. Juuri nuo väripilkut näyttävät hyvältä harmaata vasten. Lisäksi on muutama värikäs maalaus, joita vaihtelen.
Kyse ei ole pelkästään yhdestä väristä, vaan kokonaisuudesta.
Sisustusta ei voi vaihtaa kuukausittain, joten vaalea harmaa on hyvä valinta.
Osta värikkäitä huonekaluja ja maalaile niitä tarpeen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Asun täällä metsän keskellä mutta ei täällä harmaita puita ole.
Samoin. Tai en vihaa, mutta en pidäkään eikä kotona ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo silmissä alkaa vilistä värikkäät tapetit, jos vielä joka huoneessa erilaiset. Kohtuus kaikessa.
En ole kyllä koskaan ollut tilanteessa, että värikkäät tapetit alkaisivat vilistä silmissä. Kyllä mulla vastavärit ja voimakkaat mustavalkoiset kuviot saattavat vilistä silmissä, mutta ei ole tapettien kohdalla koskaan tapahtunut. Värikkäätkin tapetit ovat mielestäni yleensä aika rauhallisia väriyhdiselmiä.
Esim. kuusten ja haapojen rungot ovat harmaita.
Teen sisustusmaalauksia työkseni ja olen päätynyt kehystämään työt mustalla kehyksellä.
Musta sopii lähes kaikkeen, ja rajaa värejä.
Nyt maalaan siis myös tauluja kehysten mukaan. Tässä on kyse samasta asiasta. Sisutuksessa pitää olla värikehys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Asun täällä metsän keskellä mutta ei täällä harmaita puita ole.
Kyllä kelottunut puu tai maahan pudonneet vanhat oksat melko harmaita ovat. Haapa ja monet muutkin puut ovat rungoltaan melko tumman harmaan sävyisiä.
Muistelkaa koulun väriympyröitä. 50 / 50 punainen ja vihreä, 70 / 30 keltainen ja violetti, jne. Värien tasapaino. Neutraalit värit ovat tasapainossa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Teen sisustusmaalauksia työkseni ja olen päätynyt kehystämään työt mustalla kehyksellä.
Musta sopii lähes kaikkeen, ja rajaa värejä.
Nyt maalaan siis myös tauluja kehysten mukaan. Tässä on kyse samasta asiasta. Sisutuksessa pitää olla värikehys.
Sisustuksessa tarvitaan yksi kehysväri. Eri värit saavat erillaisia reaktioita. Esim. punainen kiihdyttää. Pidemmän päälle ei hyvä, jos kodin pitää olla rauhallinen ja rentouttava.
Minä rakastan Bypiasin sisustusta ! Harmaata, beigeä, ruskeaa, valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Seinätkin usein maalataan harmaaseen taitetulla "maalarinvalkoisella" vaikka kellertävään taitettu antaisi auringonvalon vaikutelman.
Maalarinvalkoisessa on myös vivahdus sinistä ja siksi se on kammottava "väri". Pohjamaalina ok.
Meillä on ihan älyttömästi harmaata kotona ja vaikea löytää huonekaluja joista saisi väriä sisustukseen.
Miksi kaikki matot on harmaita ??? Ärsyttävää .
Pidän harmaasta , mutta liika on liikaa.