Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne muuttaisit Savossa?

Vierailija
14.06.2022 |

Suosittele kotikuntaasi, tai jotain muuta tuntemaasi paikkaa sieltä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kuopiossa. Kaupunki on kaunis, palvelut ok. Etenkin liikuntapaikkoihin ja niiden viihtyvyteen täällä panostetaan! Ravintolatarjonta monipuolinen, kaupungissa on sopivasti kulttuuria ja muuta puuhaa.

Lapsiperheelle ei Kuopio ole (mielestäni) ehkä se paras vaihtoehto - kaupungin päiväkoteihin pitkät jonot, kaikilla asuinalueilla ei neuvolapalveluita (ja korvaava paikka voi olla suhteettoman kaukanakin) ja muutenkin yleisesti lapsiperheet ei mielestäni ole tämän kaupungin kuntapolitiikan ykkösaihe. Tämä perustuu omiin kokemuksiini ja toki jollekin toiselle tämä voi ollakin paras paikka kasvattaa lapsia, who knows. 

Itse en näkisi itseäni asumassa Kuopion pohjoispuolella, kuten Siilinjärvellä. Joku Suonenjoki-Leppävirta akselikin olisi mieluisampaa seutua. Mutta sitten on myös aivan ihanan elinvoimaisia pikkupaikkoja, kuten Tervo - jossa peruspalvelut, mutta Kuopioon kohtuullinen matka. 

Vierailija
2/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois Savosta, tältä köyhältä kehitysmaa-alueelta, mutta jossa kuitenkin on Suomen kalleimmat asunnot (Kuopio).

Vierailija
4/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkauden seudulle, jos sieltä päin löytyis töitä. Varkaudesta on myös kätevä kulkea töissä Kuopiossa päin. Työterveyshuolto on vain aika surkee Varkaudessa. Mun lähihoitajana Varkaudessa työskentelevä äiti sai jonottaa viime talvena yli viikon terveystarkastukseen paikalliseen terveyskeskukseen jonkun pienen flunssan takia tai en muista jonkun pienen kuumeen takia, että pääsis pelkästään koronatestiin. Noitui tätä Varkauden systeemiä viikon varrella mulle ihan kiitettävästi.:-D Vietin viime talvena siis runsaasti aikaa etäopetuksen aikana mun äidin luona Varkaudessa. Tai sitten jonnekin Mikkeliin tms. Savo on aika laaja alue ja sinne mahtuu monenkokoista kuntaa. Käykö sulle ap koko Etelä- ja Pohjois-Savon alue siis muuttoalueeksi?

T: savolaissukujuurinen yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta jonka äiti on alunperin kotoisin Varkaudesta ja isä Joroisista

Vierailija
5/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pois Savosta, tältä köyhältä kehitysmaa-alueelta, mutta jossa kuitenkin on Suomen kalleimmat asunnot (Kuopio).

Tuskin ne on mitään verrattuna pk-seudun asuntojen hintoihin.:-D

Vierailija
6/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinna

Vierailija
7/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, Varkaus, Mikkeli, Juva, Rantasalmi,Savonlinna. Onhan noita.

Vierailija
8/8 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Pieksämäki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi