Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä raikasta tarjottavaa rippijuhliin? Teini haluaisi kakkutikkareita!

Vierailija
14.06.2022 |

Mielestäni kakkutikkarit nyt ei vaan sovi sukujuhliin. Joku raikas salaatti olis kiva ja hyydyke-kaakku

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tekee kakkutikkarit (kova työ) ja sinä perinteisen kakun.

Vierailija
42/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gin & Tonic on kesäinen ja raikas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikas ja terveellinen loimulohisalaatti sopii myös lapsille mainiosti.

Ei ikinä pelkän kalasalaatin kanssa juhliin. Yllättävän moni on allerkikko.

Allerkikko 😂

Allerkikkoja ei kannata kutsua juhliin, ne on niin rasittavia. Samoin vekaanikot.

Mä olen saanut harmaita hiuksia miettiessäni mekaanikkojen valioita. Ne vasta vaativia onkin.

Vierailija
44/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreista hedelmistä tehty hedelmäsalaatti voisi olla sopiva tarjottava, etenkin jos on kuuma päivä

Vierailija
45/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudattaisin itse nuoren toiveita niin pitkälle kuin mahdollista. Miksei voisi olla kakkutikkareita JA jotakin muuta? Kova työhän niissä on.

Yksi meidän lapsista halusi omiin rippijuhliinsa sushia. Itse en sushista piittaa enkä varsinkaan viitsisi tehdä isolle porukalle. Tilasin sitten ison lajitelman sushibaarista ja ne noudettiin juuri ennen juhlia. Iäkkäämpiä sukulaisia varten pöydässä oli myös niitä perinteisempiä loimulohia ja perunasalaatteja.

Hassu ajatus, että iäkkäämpiä varten pitäisi olla eri tarjoilut. Aika moni ikäihminenkin syö pizzaa, sushia yms. "modernia" ruokaa eikä pelkästään loimulohta ja läskisoossia. 

Ehkä nuo ikäihmiset ovat jotain 100-vuotiaita🤔

Ehkä, mutta mitä sitten? Oma mummuni on 93v ja syö kyllä mielellään eksoottisempiakin tarjottavia. Outo ajatus, että vanhoille ihmisille pitäisi olla eri (vanhanaikaiset) tarjottavat.

Ei tarvitse olla edes noin vanha, jo 40-50-vuotias riittää. Oltiin juuri ylioppilasjuhlissa, jossa monikin ihmetteli, kun ei ollut voileipäkakkua, ei mitään suolaisia piirakoita, ei karjalanpiirakoita eikä perinteistä täytekakkuakaan. Tarjoilut oli tehty ylioppilaan toivomuksen mukaan.

Taas näitä ihmettelijöitä. En koskaan, ikinä ole kohdannut juhlapöydän äärellä ketään, joka ääneen ihmettelisi läsnä tai poissa olevia tarjottavia. Sitä otetaan, mitä tarjolla on.

Vierailija
46/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudattaisin itse nuoren toiveita niin pitkälle kuin mahdollista. Miksei voisi olla kakkutikkareita JA jotakin muuta? Kova työhän niissä on.

Yksi meidän lapsista halusi omiin rippijuhliinsa sushia. Itse en sushista piittaa enkä varsinkaan viitsisi tehdä isolle porukalle. Tilasin sitten ison lajitelman sushibaarista ja ne noudettiin juuri ennen juhlia. Iäkkäämpiä sukulaisia varten pöydässä oli myös niitä perinteisempiä loimulohia ja perunasalaatteja.

Hassu ajatus, että iäkkäämpiä varten pitäisi olla eri tarjoilut. Aika moni ikäihminenkin syö pizzaa, sushia yms. "modernia" ruokaa eikä pelkästään loimulohta ja läskisoossia. 

Ehkä, mutta mitä sitten? Oma mummuni on 93v ja syö kyllä mielellään eksoottisempiakin tarjottavia. Outo ajatus, että vanhoille ihmisille pitäisi olla eri (vanhanaikaiset) tarjottavat.

Ei tarvitse olla edes noin vanha, jo 40-50-vuotias riittää. Oltiin juuri ylioppilasjuhlissa, jossa monikin ihmetteli, kun ei ollut voileipäkakkua, ei mitään suolaisia piirakoita, ei karjalanpiirakoita eikä perinteistä täytekakkuakaan. Tarjoilut oli tehty ylioppilaan toivomuksen mukaan.

Missä on noin moukkia viereita?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä siellä oli tarjolla? Mun pitäs syksyllä järkätä ylppärit ja uteluttaa mitä ne ylioppilaan toiveet olivat? Oman muksun maku toistaiseksi tuntuu olevan sama kuin oma. Ja niin oli kaikissa neljissä ylppäreissä, joissa kävin pari viikkoa sitten.

N50 haluaisi jotain uudistusta tuohon mainitsemaasi rimpsuun, mutten keksi.

Vierailija
47/67 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyydykekakku = Aladoobi

Vierailija
48/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa vanhuksista on kyllä hirvittävän ennakkoluuloisia. Esim. sekä isäni että appiukkoni. Eivät halua syödä edes mitään 'outoa' pastaa. Perunaa pitää saada.

On myös niitä joille jotkin ruoka-aineet ei sovi, ei vatsa kestä. Ja myös mihin vatsa on totutettu, esim. paprika ei käy, ahvenesta turpoaa huulet ja kitalaki kutisee (tämä on jotain ihmeallergiaa). Näette itse sitten iäkkäänä sopiiko sen aikainen trendiruoka vatsallenne.

Vierailija
49/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkutikkarit kuulostavat lastenjuhlien tarjoiluilta.

Kyllä, ja jo vanha juttu. Teini ei taida tietää mitään tarjottavista vaikka vastuun niistä mielelläsi lykkäätkin hänelle. Ota ohjat.

Vierailija
50/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkutikkarit ovat minusta oikein kiva idea!

Eikä niitä ole pakko edes tehdä kakusta...

Itse tein tälläisä:

Yksi tuubi domino keksejä

50g appelssiini tuorejuustoa

1 levy valkosuklaata

Turkinippuri rouhe

Murskaa dominokeksit, lisää joukkoon tuorejuusto ja pyörittele palloiksi. Viilennä tunti jääkaapissa, tai 15 min pakkasessa.

Sulata suklaa, pyörittele pallot suklaassa ja päälle turkinpippurirouhetta. Noista saa sitten tikkareita, tökkäämällä niihin tikun (mutta "konvehteina" pienessä konevehti vuoassa, myös tosi herttaisia)

Ohje alunperin hyvältä ystävältäni, teen näitä aina kun haluan muistella häntä.

Vierailija
51/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa, että vieraat viihtyvät juhlissa, juhlat täytyy tehdä vieraille.

Juuri niin yksinkertaista se on.

Jos vieraat eivät kiinnosta pätkääkään, haluaa tehdä vain oman mielensä mukaan, kannattaa juhlia yksin.

Sukujuhlat onnistuvat paremmin, kun niissä on tuttuja elementtejä rakenteen ja ruuan suhteen.

Kakkutikkareiden lisäksi kannattaa tarjota jotain perinteisempää kakkuakin ja suolaisessa pitää huoli, että on karjalanpiirakoita tai muita ruokaisia juttuja. Muuten voi käydä salaatin fetoille vähän ohraisesti, kun ne ronkitaan sieltä omalle lautaselle, ettei jää nälkä.

Vierailija
52/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyydykekakku = Aladoobi

Eikä ole kun sellainen juustokakun näköinen voileipäkakku. Leipämurupohja ja päällä jotain kinkku-, kala- tai kasvismoussea.

Vierailija
53/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole iästä kiinni. Nirsous on synnynnäinen ominaisuus. Jos ei ole lapsena nirso, tuskin muuttuu vanhanakaan nirsoksi.

Vierailija
54/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku

Cupcakesit

Macarons

Kakkutikkarit

Salaatti

Karjalanpiirakoita tai pasteijoita

Voileipiä

Vierailija
55/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sovi? Samaa kakkua se on on se sitten kermalla päällystettynä yhdessä kasassa tai erillisinä pieninä suupaloina. 

Hotkivatpa vähemmän!

Vierailija
56/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoiaisin kakkaa minun alapään perseen paskaa.

Vierailija
57/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekasta tarjottavaa ennemminkin

Vierailija
58/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistusta, mitä on kakkutikkarit, mutta minä kyllä tekisin, mitä juhlittava toivoo ja lisäksi, mitä sedät ja tädit odottavat

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/385099/Kakkutikkarit/

sulla on siis aukko sivistyksessä.

En edes syö kakkua ja mä tiedän mitä ne ovat

Vierailija
59/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii tai tekee niihin rippijuhliin ihan mitä tahansa tarjottavaa, niin mies syö kuitenkin kaikki jo ennen juhlia.

Vierailija
60/67 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä ihmettelijöitä. En koskaan, ikinä ole kohdannut juhlapöydän äärellä ketään, joka ääneen ihmettelisi läsnä tai poissa olevia tarjottavia. Sitä otetaan, mitä tarjolla on.

En minäkään, ja olen sentään jo 58v, eli muutamatkin juhlat sekä pitänyt että käynyt.