Työmatkabensat melkein 300 Egee. Ostanko 40000 sähköauton
Joo ja odottelen sitä vuoden pahimmassa tapauksessa. Ehkä halvempaa vain maksaa bensasta. Sähköauton hinnalla autoilee pitkään.
Kommentit (40)
Mikset osta käytettyä, 20 saa esim bmw i3 rexillä niin ei tule matka ahdistusta
Sit kun en pysty kallistumisen takia ajamaan vanhalla autolla ja muutkin kulut nousseet niin laitan itseni kiikkuun, pääseepä tästä paskasta jos ei korona tai muu vie sitä ennen , uhkia on monia.
Sähköauton kalliimman hankintahinnan kompensoitumiseen voi mennä jopa 41 vuotta riippeun ajokilometreistä ja auomallista. Joten ei niissäkään nykypäivänä ole sen enempää järkeä kuin bensassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-monta-vuotta-sahkoautoa-on-ajet…
Vierailija kirjoitti:
Akkutakuun loppumisen jälkeen voi varautua sähköauton hinnan rojahdukseen lähelle romun kilohintaa...
No sehän on sitten todella halpaa autoilua kun ostaa aina parilla satasella sellaisen akkutakuun yli menneen sähköauton. Eihän sillä saa kuin tankin bensaa nykyään. Jos akut hyytyy niin sitten vaan uusi auto alle. Noita ensimmäisiä Tesloja on juuri mennyt akkutakuun yli joten vinkkaatko vielä mistä voin hakea sellaisen romuraudan hinnalla?
Mulla menee 700 euroa kuussa työmatkadieseliin. Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta käytettyä, 20 saa esim bmw i3 rexillä niin ei tule matka ahdistusta
Ei tule matka ahdistusta tietenkään jos eivät korjaamolta anna "huollon" ajaksi sijaisautoa
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton kalliimman hankintahinnan kompensoitumiseen voi mennä jopa 41 vuotta riippeun ajokilometreistä ja auomallista. Joten ei niissäkään nykypäivänä ole sen enempää järkeä kuin bensassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-monta-vuotta-sahkoautoa-on-ajet…
Jutussa kyllä luki että nopeimmillaan parissa vuodessa ja hitaimmillaan 12 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton kalliimman hankintahinnan kompensoitumiseen voi mennä jopa 41 vuotta riippeun ajokilometreistä ja auomallista. Joten ei niissäkään nykypäivänä ole sen enempää järkeä kuin bensassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-monta-vuotta-sahkoautoa-on-ajet…
Jutussa kyllä luki että nopeimmillaan parissa vuodessa ja hitaimmillaan 12 vuodessa.
Et ilmeisesti osaa lukea. kaikki ei aja 50tkm vuodessa.
"Kun vuosittaiset ajot jäävät 5 000 kilometriin, takaisinmaksu tapahtuu hitaimmillaan noin 41 vuodessa."
Kuinka pitkä työmatka sinulla on ap?
Missä päin asut Suomessa? Onko lämmintä tallia käytössä? Onko hyvä latausverkosto siellä missä liikut? Onko taloyhtiössä tai lähellä kotiasi latausmahdollisuus? Ajatko paljon kilometrejä per vuosi? Kaikki nämä kannattaa huomioida ostopäötöksessä. Toinen ongelma voi olla että ihan uutena et välttämättä saa toistaiseksi oikein hyvää sähköautoa. Mun mielestä se raja näyttää menevän enemmän siellä 50000e:ssa. Mutta riippuu toki mitä vaatii autolta.
Ihan hyvän lataushybridin kyllä saa jo 40:lläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton kalliimman hankintahinnan kompensoitumiseen voi mennä jopa 41 vuotta riippeun ajokilometreistä ja auomallista. Joten ei niissäkään nykypäivänä ole sen enempää järkeä kuin bensassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-monta-vuotta-sahkoautoa-on-ajet…
Jutussa kyllä luki että nopeimmillaan parissa vuodessa ja hitaimmillaan 12 vuodessa.
Et ilmeisesti osaa lukea. kaikki ei aja 50tkm vuodessa.
"Kun vuosittaiset ajot jäävät 5 000 kilometriin, takaisinmaksu tapahtuu hitaimmillaan noin 41 vuodessa."
No niillä ajokilometreillä tuskin kukaan on vaihtamassakaan säästön vuoksi kun ei siihen bensaankaan paljon mene.
Sähköauto tulee tähän talouteen vasta, kun akkuteknologia parantuu, kevenee ja ennen kaikkea vakiintuu sekä uusien akkujen hinta ei ole jopa 25t euroa www.suomenuutiset.fi/osta-sahkoauto-35-000-eurolla-7-vuoden-kuluttua-ak…
Kannattaa harkita kahdesti ennen patteriauton ostamista:
Moottorin käytetyn sähköauton testi jatkuu: "tyytymättömyyden tunteeseen voisi kuolla"
Matka menee pääosin hinurin ja junan kyydissä jotta pääsivät Lapista takaisin etelään.
Testin tämä osio päätetään sanoilla:
"Silti tuntuu suorastaan ihanalta siirtyä toimituksen pihassa toisen bensiinillä toimivan auton rattiin, ja lähteä ajamaan kohti Savoa ilman pakollisia pysähdyksiä."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-jalleen-onge…
Polttomoottoriautoilijoiden pitää ajatella myös ilmastointiahdistuneita ja heidän ahdinkoa. Ajatteleppa omalle kohdalle jos jonkin asia sinua ahdistaa ja naapuri lisää sinun ahdistuneisuutta, ei semmoinen tunnu kenestäkään kivalle. Siis hanki ap sähköauto ja asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton kalliimman hankintahinnan kompensoitumiseen voi mennä jopa 41 vuotta riippeun ajokilometreistä ja auomallista. Joten ei niissäkään nykypäivänä ole sen enempää järkeä kuin bensassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-monta-vuotta-sahkoautoa-on-ajet…
Jutussa kyllä luki että nopeimmillaan parissa vuodessa ja hitaimmillaan 12 vuodessa.
Et ilmeisesti osaa lukea. kaikki ei aja 50tkm vuodessa.
"Kun vuosittaiset ajot jäävät 5 000 kilometriin, takaisinmaksu tapahtuu hitaimmillaan noin 41 vuodessa."
Onneksi tämä laskelma ei koske työttömiä, heillä kun ei ole autoa ja jos on niin vähän km/ vuosi.
T:Työtön vanhalla dieselillä
Et saa tuota ikinä kuoletettua. Tai ehkä saat jos satavuotiaaksi elät ja autoilet. Sähköauton akut on 10 vuodessa finito ja sen jälkeen auton haluttavuus ja vaihtoarvo on lähinnä vaikean sukupuolitaudin luokkaa.
Sähköauto kannattaa ostaa vasta sitten kun akkujen uusiminen ei maksa uuden auton hintaa. Suomessa on kaikki aivan järkyttävän kallista ja joka asian hinnassa on todella paljon ilmaa niin ei täällä kannata ostaa mitään uutta
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita kahdesti ennen patteriauton ostamista:
Moottorin käytetyn sähköauton testi jatkuu: "tyytymättömyyden tunteeseen voisi kuolla"
Matka menee pääosin hinurin ja junan kyydissä jotta pääsivät Lapista takaisin etelään.
Testin tämä osio päätetään sanoilla:
"Silti tuntuu suorastaan ihanalta siirtyä toimituksen pihassa toisen bensiinillä toimivan auton rattiin, ja lähteä ajamaan kohti Savoa ilman pakollisia pysähdyksiä."https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-jalleen-onge…
Tuossa on otettu vanhaa tekniikkaa edustava kaupunkiajoon tarkoitettu auto ja yritetään väkisin tehdä sillä pitkää matkaa. Sitten ihmetellään kun ei onnistu.
Ajan joka viikko 2 krt mökille lappiin (1200km). Sitten kun yksi lataus riittää edes-takaisin 1500 kg peräkärrin kanssa niin vaihdan!!!
Akkutakuun loppumisen jälkeen voi varautua sähköauton hinnan rojahdukseen lähelle romun kilohintaa...