Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen etätöissä, toinen ei. Kumpi vie lapsen päiväkotiin?

Vierailija
14.06.2022 |

Onko ok, että toinen herää 10 minuuttia ennen töidensä alkua ja keittää kahvit ja syö aamupalan koneen ääressä.

Toinen herää aikaisin, käyttää koiran, herättää lapsen ja hoitaa tämän päiväkotiin.

Meneekö tämä työnjako oikein teidän mielestä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuohon ole vain yhtä oikeaa ratkaisua mutta meillä töihin menevä vie. Päiväkoti aivan työmatkan varrella ja toisen pitäisi erikseen kotoa lähteä vain lapset viedäkseen. Ei nykyisellä bensan hinnalla meillä ajella kilometriäkään turhia ajoja. Etätyöntekijä käyttää koirat aamulla lenkillä ja tekee päivällä yleensä ruuan valmiiksi. Töistä palaava käy kaupassa ja hakee lapset ja näin ei taas turhia ajeluja koska Prismakin sopivasti työmatkan varrella.

Tässä se jo tulikin. Meillä lapsen päiväkotiin on 12km. Ei mitään järkeä minun ajella sinne ja takaisin kotiin.

Vierailija
22/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kuulostaisi luontevalta että töihin menevä vie samalla lapsen ja etätyötä tekevä ulkoiluttasi koiran.

Koirilla on ikävä tapa herätä joskus kukonlaulusta.

Muutenhan etäilijä voisi yhdistää nämä molemmat. Koira kävelylle ja lapsi päiväkotiin, jos se on kävelymatkan päässä.

Päiväkoteihin ei kyllä saa viedä koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kuulostaisi luontevalta että töihin menevä vie samalla lapsen ja etätyötä tekevä ulkoiluttasi koiran.

Muutenhan etäilijä voisi yhdistää nämä molemmat. Koira kävelylle ja lapsi päiväkotiin, jos se on kävelymatkan päässä.

Koira lähtikin vain kävelylle.

Vierailija
24/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira lähtikin vain kävelylle.

Käveleekö se koira sitten jossain yksinään sinä aikana, kun yhdistetyn koiralenkin ja lasten viennin aikana etäilijä on siellä päiväkodissa lapsia riisumassa ulkovaatteista?

Vierailija
25/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koira herää kukonlaulun aikaan ja miksi se on sellaiseen opetettu jos ei sovi perheen aikatauluun? Oma koirani on aina nukkunut tyytyväisenä niin kauan kunnes ihmiset heräävät ja herättävät sen aamulenkille. Nyt vanhuksena ei edes herää ennen kun sen kantaa ulos 😂

Vierailija
26/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti hankkia rakkeja jos niiden kusettaminen on ongelma?

Vierailija
27/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutoimet puoliksi ja kyllä etätyöläinen voisi vähän joustaa jos esim. töihin lähtevän työmatka on vielä pitkä. Ei mene tasan jako aloituksessa. Reilu ehdotus oli että etätyöläinen vie sen koiran sillä aikaa kun muut lähtee jo töihin/päiväkotiin. Aloituksessa kuulostaa siltä että se töihin lähtijä on yh (tekee kaiken, olis itten nainen tai mies)...

Vierailija
28/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vie lapsen päikystä 99 %, kun tarha on hänen työmatkan varrella. Minä ulkoilutan koirat 99 % aamuisin, kun ne on mun koiria. Joskus tehdään toisinkin päin, jos mies onkin kotona ja itse lähden liikkeelle. Mä olen edelleen yleensä etänä ja mies tykkää mennä toimistolle, vaikka ei menisi ja molemmat ollaan kotona, niin vie lapsen silti.

Jos ap:n koira on etäilijän tai perheen yhteinen, niin toi järjestely on kohtuuton. Tai jos töihin menijän työmatka olisi kohtuuttoman pitkä tarhamatkan vuoksi (esim. bussilla meneminen moneen kertaan), niin etäilijän olisi kohtuullista viedä lapsi päikkyyn. Jos taas koira on ap:n ja päikky työmatkan varrella, niin silloin on ihan kohtuullista, että ap hoitaa molemmat mennessään työpaikalle. Etäilijän toki tulisi joka tapauksessa osallistua lapsen aamutoimien hoitamiseen sen sijaan, että heräisi 10 min enne työn alkua. Vai onko lapsi vain ap:n, jolloin hänen vastuulla olisi myös ne aamutoimet...

Vierailija
29/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule ole oikein.

Töihin lähtevä vie ja tuo kakrun hoitoon ja etätyöläinen (siis kotona maleksiva) tekee etätöiden ohessa samalla herkullisen päivällisen, pesee pyykit, käy ruokiksen aikana kaupassa yms. pienet koti askareet.

Voi jessus. Tässä meillä on taas yksi, joka ei tajua etätöistä mitään. Minun on oltava kuulokkeet päässä ja sormet näppiksellä kun teen töitä. Jalallako minä kokkaan sen herkullisen aterian siinä samalla? Kauppaan on matkaa 15 km, ei kuule onnistu ruokiksella käyminen. Pyykit voin kyllä hoitaa koneeseen.

Vierailija
30/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie, joka lähtee, mutta se joka jää, valmistelee lapsen lähtökuntoon. Koiran hoita kumpikin vuorollaan.

Vierailija
31/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi.

Vierailija
32/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olette sopineet asian? 

Vierailija
33/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se ei-etätyöntekijä on muutenkin lähdössä kotoa jonnekin ja etätyöntekijä ei, niin onhan se luontevampaa, että se liikkeelle muutenkin lähtevä vie lapsen. Siitä voitte keskustella, kumpi ulkoiluttaa koiran. Tosin jos se on sinun koirasi (eli sinä nimenomaan olet sen halunnut tai se on ollut sinun jo ennen parisuhdettanne), niin eipä sillä toisella ole velvolisuutta sinun koiraasi ulkoiluttaa.

Älä ikinä ota puolisoksesi näin sanomaa henkilöä. Ikinä ei tule ajattelemaan, että taloudenhoito on yhtälailla molempien vastuulla. Siis laiska ihminen, joka mielellään vierittää toiselle kaiken. Yäk.

Vierailija
34/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä se töihin lähtevä vie lapset.

Minä teem etätöitä ja kaikissa väleissä kotitöitä koko päivän ajan.

Mä en ymmärrä näitä kotitöiden tekijöitä. Hoidan työni ensin ja tietysti syön välissä, mutta en kyllä venytä päivääni sen vuoksi, että laittaisin pyykkejä tai ruokaa. Vai teettekö nämä työajalla? Mun työaika ei kyllä riittäisi siihen, että töiden lisäksi hoitaisin vielä kotityötkin.

Vierailija
35/35 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä se töihin lähtevä vie lapset.

Minä teem etätöitä ja kaikissa väleissä kotitöitä koko päivän ajan.

Mä en ymmärrä näitä kotitöiden tekijöitä. Hoidan työni ensin ja tietysti syön välissä, mutta en kyllä venytä päivääni sen vuoksi, että laittaisin pyykkejä tai ruokaa. Vai teettekö nämä työajalla? Mun työaika ei kyllä riittäisi siihen, että töiden lisäksi hoitaisin vielä kotityötkin.

Minä kyllä monesti laitan pyykkikoneen tai astianpesukoneen käyntiin lounastauon päätteeksi ja ripustan sitten pyykit tai tyhjennän astianpesukoneen kahvitauon yhteydessä. Pidentää juu vähän työpäivää, mutta yhtä kauan niihin hommiin menisi työpäivän jälkeenkin. Ja minusta on jotenkin kivampi se ajatus, että kun työpäivä on ohi, se loppuaika on vapaata, eikä tarvitse miettiä tulemisia ja menemisiä sen mukaan, että pitää vielä pyykkikone tai astianpesukone laittaa päälle ja jonkun ehtiä tyhjentääkin ennen nukkumaanmenoa.